شروع طرح پنج‌ساله‌ای به نام ویزایStart-Up  برای کارآفرینان
25 آوریل 2012 - 10:55
بازدید 292
8

همان‌گونه که پیش‌تر به اطلاع خوانندگان این وب‌سایت رسید، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از کلیه صاحب‌نظران و افراد ذی‌ربط خواسته است تا برای ایجاد تغییر و اصلاحات لازم در سیستم قدیمی مهاجرتی این کشور و هرچه پویاتر ساختن آن و نیز تبدیل آن به یک سیستم منعطف و البته سریع‌تر مهاجرتی با تکیه بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

همان‌گونه که پیش‌تر به اطلاع خوانندگان این وب‌سایت رسید، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از کلیه صاحب‌نظران و افراد ذی‌ربط خواسته است تا برای ایجاد تغییر و اصلاحات لازم در سیستم قدیمی مهاجرتی این کشور و هرچه پویاتر ساختن آن و نیز تبدیل آن به یک سیستم منعطف و البته سریع‌تر مهاجرتی با تکیه بر عواملی چون اشتغال، رشد و موفقیت، نظرات خود را اعلام نمایند.

یکی از وجوه مورد بحث در سیستم مهاجرتی نیز روش موسوم به ویزای کارآفرینان است. همان‌گونه که از نام این ویزا نیز برمی‌آید، در این نوع از ویزا نیروهایی برای ورود به کانادا پذیرفته می‌شوند که بتوانند در این کشور ایجاد اشتغال کنند. در حال حاضر قرار است تا نه تنها ایجاد اشتغال بلکه نوآورانه بودن هرچه بیشتر ایده ارائه شده توسط متقاضی نیز ملاک ارائه این ویزا به فرد قرار گیرد. 

در واقع با درک اهمیت ابداع و نوآوری به عنوان یکی از ارکان مهم رشد اقتصادی کانادا، آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی این کشور، به طور خاص از صاحب‌نظران خواسته است تا برای رقابت با دیگر کشورهایی که مهاجران کارآفرین را جذب می‌کنند، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد راه‌های استفاده هرچه بهتر از استعدادهای نوآور و کارآفرین، که متقاضی حضور در کانادا هستند، اعلام نمایند.

آقای کنی می‌گوید: «اشتغال، رشد و موفقیت همچنان از اولویت‌های مهم دولت هستند. کانادا نمی‌تواند و نباید در جذب مهاجران کارآفرین از قافله دیگر کشورهای مهاجرپذیر عقب بماند. ما باید فعالانه به جذب نوع تازه‌ای از مهاجران کارآفرین بپردازیم که قابلیت ایجاد شرکت‌های مبدع را دارند و می‌توانند در مقیاسی جهانی رقابت کنند و برای کانادایی‌ها ایجاد اشتغال نمایند.»

در طرح جدید موسوم به Economic Action Plan ۲۰۱۲، دولت خود را متعهد نموده است تا از حضور کارآفرینان، مبدعان و محققان با تحقیقات عالی و سطح بالا حمایت کند. همچنین در این طرح آمده است که دولت قصد دارد تا سیستم جدید مهاجرتی را به شکلی اصلاح کند که نسبت به گذشته از سرعت و کارآیی بالاتری برخوردار شود و پاسخگوی نیازهای جدید اقتصاد کانادا باشد. این تغییرات شامل برنامه Business Immigration نیز می‌شود که هدف آن جذب سرمایه‌های بیشتر برای رشد شرکت‌های کانادایی و کارآفرینان نوآور بیشتر است.

به همین دلیل اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تصمیم گرفته است تا در ماه‌های آینده طرح تازه‌ای به نام برنامه ویزای “Start-up” را به صورت موقت و آزمایشی به اجرا بگذارد. از آنجا که یک کارآفرین تازه‌وارد غالبا برای موفق شدن نیاز به استفاده از تجربیات بیزینس‌های کانادایی دارد، بر اساس این طرح در نظر گرفته شده تا میان مهاجران کارآفرین و صنایع خصوصی و مؤسسات موجود در کشور، که از تجربه و متخصصان و کارشناسان لازم برخوردار هستند، ارتباط برقرار شود.

 طرح Start-Up از جمله طرح‌هایی است که در مقیاس کوچک اجرا می‌شوند و با این وجود این امکان را برای اداره مهاجرت و شهروندی کانادا فراهم خواهد کرد تا بتواند مهاجران اقتصادی را با روش نوینی انتخاب و پذیرش نماید. بر اساس تغییرات پیشنهادی در این طرح، دولت می‌تواند در برنامه گروه مهاجران اقتصادی به اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و تازه دست بزند. در این برنامه تازه هر ساله فقط ۲ هزار و ۷۵۰ تقاضای ویزای کارآفرینی پذیرفته می‌شود و در پنج سال نیز این روند متوقف می‌شود. بعد از این مدت چنانچه برنامه مذکور موفق ارزیابی شد و دپارتمان مذکور تمایل به ادامه طرح داشت، اداره مهاجرت رسما وجود این گروه مهاجراتی تازه را اعلام خواهد نمود.

از آنجا که دولت امریکا نیز اخیرا برنامه مشابهی را برای تصویب به مجلس ارائه نموده‌ است، آقای کنی اعلام امیدواری کرده است که بتواند با تعیین تکلیف نهایی این برنامه تا پایان سال جاری، در این امر از امریکا پیشی بگیرد.

این برنامه تا کنون توانسته است نظر مساعد عده زیادی از سرمایه‌داران بزرگ کانادایی را جلب نماید که آقای کوین اولری، از بیزینس‌من‌های موفق کانادایی و مجری برنامه The Lang and O’leary Exchange در شبکه CBC، یکی از مشهورترین این افراد است.   

وی در این‌باره می‌گوید: «در دنیای امروز کانادا نقش مهمی دارد. کشورهای کمی هستند که موقعیت فعلی ما را داشته باشند. جذب نوآوران و کارآفرینان از سراسر جهان یک فرصت عالی برای کاناداست. ما نباید خود را محدود به بازار امریکای شمالی بدانیم. بلکه باید به حضور در بازار جهانی فکر کنیم. برای سرمایه‌گذاری مثل من، این برنامه بسیار عالی و جذاب است. زیرا به این ترتیب ما ایده‌های جهانی را به کانادا می‌آوریم و آنها را از آن خود می‌کنیم.»      

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar