آیا «سیستم تأیید نامه پذیرش (LOA)» موفق بوده است؟
20 می 2024 - 9:09
بازدید 307
14

هدف این سیستم کمک به دانشجویان بین‌المللی و جلوگیری از کلاهبرداری از آنان است   در تاریخ 1 دسامبر 2023، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) فرآیند تأیید جدیدی را برای نامه‌های پذیرش (LOAs) معرفی کرد.  در میان چندین تغییر اعلام شده در برنامه دانشجویان بین المللی، اداره مهاجرت سیستم جدید تأیید نامه پذیرش (LOA) را نیز معرفی […]

ارسال توسط :
پ
پ

هدف این سیستم کمک به دانشجویان بین‌المللی و جلوگیری از کلاهبرداری از آنان است  

در تاریخ 1 دسامبر 2023، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) فرآیند تأیید جدیدی را برای نامه‌های پذیرش (LOAs) معرفی کرد. 

در میان چندین تغییر اعلام شده در برنامه دانشجویان بین المللی، اداره مهاجرت سیستم جدید تأیید نامه پذیرش (LOA) را نیز معرفی کرد. هدف این تغییرات محافظت از دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در کانادا و بهبود یکپارچگی کلی برنامه است.

اکنون یک پورتال آنلاین برای موسسات آموزشی تعیین شده (DLIs)، تنها موسسات آموزشی در کانادا که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی هستند، راه‌اندازی شده است تا نامه‌های پذیرش (LOAs) را که دانشجویان بین‌المللی برای حمایت از درخواست ویزای دانشجویی خود ارائه می‌دهند، تایید کند.

سیستم تائید جدید، همه مؤسسات آموزشی تعیین‌شده کانادا (DLI) را ملزم می‌کند هر نامه پذیرشی (LOA) را که از طریق اداره مهاجرت کانادا دریافت می‌کنند، از طریق پورتال آنلاین این بخش در مدت 10 روز کاری تأیید کنند.

لازم به توضیح است که نامه‌های پذیرش (LOA) اسنادی هستند که دانشجویان بین المللی پیش از این باید برای درخواست ویزای دانشجویی کانادا ارائه می‌کردند.

از طریق این سیستم تأیید (IRCC’s LOA verification system)، اداره مهاجرت قصد دارد به طرق مختلف از دانشجویان بین المللی محافظت کند، از جمله اطمینان از این موضوع که دانشجویان برای پیگیری اجازه تحصیل خود در کانادا زمان، پول  و زمان زیادی هدر نمی‌دهند. 

در موارد زیر، این سیستم درخواست ویزای دانشجویی را لغو و به متقاضی یعنی دانشجوی بین‌المللی برخواهد گرداند: 

  • اگر مؤسسه آموزشی تعیین‌شده کانادا (DLI) نتواند صحت نامه‌ پذیرش (LOA) خود را در بازه زمانی 10 روزه کاری اداره مهاجرت تأیید کند.
  • اگر نامه‌ پذیرش (LOA) پردازش شده توسط این سیستم نامعتبر/جعلی شناخته شود.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

292 هزار ویزای تحصیلی در سال 2024

سهمیه پذیرش ویزاهای تحصیلی هر استان‌ کانادا در 2024

آیا سیستم اداره مهاجرت موفق بوده است؟

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره مهاجرت در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی در 29 اپریل 2024، سیستم جدید اداره مهاجرت در  بازه زمانی 1 دسامبر تا 1 اپریل، به هزاران دانشجوی بین‌المللی در برابر اتلاف وقت و هزینه احتمالی جهت پیگیری اجازه تحصیل بر اساس یک نامه‌ پذیرش (LOA ) نامعتبر کمک کرده است.

اداره مهاجرت خاطرنشان می کند که تقریباً 142 هزار نامه‌ پذیرش (LOA  ) فقط در چهار ماه با موفقیت از طریق این سیستم پردازش شده است.

همچنین، اداره مهاجرت نزدیک به 162 هزار نامه‌ پذیرش (LOA) جهت تأیید دریافت کرده است.

اگرچه هیچ داده یا پیش‌بینی‌ای در مورد نحوه عملکرد سیستم تأیید نامه‌ پذیرش (LOA) در آینده در دسترس نیست، اما مقامات اداره مهاجرت معتقد هستند که این روش جدید تاکنون موفقیت آمیز بوده است.

راه های دیگر محافظت از دانشجویان بین المللی

اداره مهاجرت «سیستم تأیید نامه‌ پذیرش (LOA)» خود را تاکنون موفق ارزیابی کرده است، البته این سیستم تنها راهی نیست که دانشجویان بین المللی می‌توانند از طریق آن از خود محافظت کنند و از کلاهبرداری در امان بمانند.

حواستان به افراد متقلب باشد!

دانشجویان بین المللی، عمدتاً هدف افراد متقلب در فضای مهاجرت هستند. ممکن است افراد متقلب موفقیت درخواست متقاضیان دانشجوی بین‌المللی را تضمین کنند و به آنها قول رسیدگی سریع به ویزا را بدهند.

بسیاری از این افراد متقلب صرفاً به دنبال دریافت پول از دانشجویان و خانواده‌های آنها هستند. 

دانشجویان بین المللی برای مقابله با این نوع کلاهبرداری‌ها باید اطمینان حاصل کنند که  نامه پذیرش‌شان حاوی تمام اطلاعات توصیه شده توسط اداره مهاجرت کانادا است

اگرچه مؤسسات آموزشی تعیین‌شده کانادا نیازی به گنجاندن تمام اطلاعات توصیه شده ندارند، اما همچنان به دانشجویان بین المللی هشدار داده می‌شود که نامه‌های پذیرش خود را مرور کنند، زیرا این روش خوبی برای اطمینان از واقعی و قانونی بودن آنها است.

به عنوان مثال، اگر نامه پذیرش یک بخش کلیدی از اطلاعات مانند شماره DLI را نداشته باشد، احتمال جعلی بودن این نامه پذیرش بیشتر است. 

«سیستم تأیید نامه پذیرش اداره مهاجرت» جهت تأیید واقعی بودن نامه پذیرش، اولین گام خوب برای دانشجویان بین المللی است.

اقدامات دیگری نیز برای محافظت ار دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که اداره مهاجرت کانادا در حال انجام آن است یا اخیراً در راستای این هدف انجام داده است، از جمله:

  • محدود کردن تعداد اجازه‌های تحصیلی بین المللی که طی دو سال آینده صادر می‌شود؛
  • افزایش هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین المللی؛
  • ایجاد چندین تغییر در برنامه محبوب اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)*؛
  • تغییر معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه اجازه کار باز (OWP).

*بعضی از دانشجویان اکنون واجد شرایط اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)نیستند، البته فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد واجد شرایط اجازه کار پس از فارغ التحصیلی سه ساله هستند.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

صدور گواهی‌نامه استانی برای دانشجویان در چند استان کانادا

پرسش‌های متداول در مورد اعلامیه جدید ویزاهای تحصیلی 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar