گزینه‌های سفر به کانادا برای افرادی با سابقه کیفری
20 آوریل 2022 - 6:19
بازدید 434
7
راه‌حل‌های موقت و دائمی که برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری کشور کانادا وجود دارند
ارسال توسط :
پ
پ

راه‌حل‌های موقت و دائمی که برای غلبه بر عدم پذیرش کیفری کشور کانادا وجود دارند

اگر به دلیل داشتن سوءپیشینه کیفری، از احتمال سفر به کانادا دلسرد هستید، شاید بد نباشد از گزینه‌ها و راه حل‌های غلبه بر عدم پذیرش کیفری (Criminal inadmissibility) این کشور مطلع شوید.

درست است که ارتکاب جرایم حتی کوچک ممکن است فرد را در ورود به کانادا با گزینه غیرقابل پذیرش روبرو کند، اما این موضوع لزوماً بدین معنا نیست که امکان سفر به این کشور برای چنین افرادی هرگز وجود ندارد.

بسته به جرم، مدت زمانی که از ارتکاب به آن جرم گذشته و نحوه رفتار فرد از آن زمان، امکان اجازه سفر به کانادا همچنان وجود دارد و این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که فرد متقاضی ثابت کند که تهدیدی برای عموم مردم کانادا نیست، یا معیارهایی برای دریافت بازپروری کیفری دارد.

در ادامه متن به راه حل‌هایی اشاره شده است که به کمک آنها افراد با سابقه کیفری امکان سفر به کانادا را خواهند یافت.

مجوز اقامت موقت

مجوز اقامت موقت (Temporary resident permit)، همانطور که از اسمش هم مشخص است، جهت ورود به کانادا راه‌ حلی موقتی است. در صورت داشتن دلیل موجه برای سفر به کانادا، اما غیر قابل پذیرش بودن، ممکن است متقاضی بتواند مجوز اقامت موقت(TRP) دریافت کند. در این مورد، یک افسر مهاجرت یا مرزی تصمیم خواهد گرفت که آیا دلیل متقاضی برای ورود به کانادا قانع کننده است یا خیر؟ و آیا مزایای ورود وی بیشتر از خطرات آن است؟

چنانچه کمتر از پنج سال از پایان دوره محکومیت گذشته باشد یا دلیل موجهی برای حضور در کانادا ارائه شود، ممکن است مجوز ورود (TRP) ارائه شود. شایان ذکر است، متقاضیانی که به دلایل تجاری یا مسائل انسان دوستانه و دلسوزانه مایل به ورود به کانادا هستند، نسبت به کسانی که می‌خواهند برای گردشگری به کانادا بیایند، احتمال بیشتری برای دریافت این مجوز دارند.

کسانی که به عنوان گردشگر قصد ورود به کانادا را دارند، می‌توانند از طریق گزینه دیگری به جای مجوز ورود موقت اقدام کنند.

بازپروری کیفری

بازپروری کیفری (Criminal Rehabilitation)، راه حلی دائمی برای غلبه بر عدم پذیرش است. اگر درخواست بازپروری موفقیت‌آمیز باشد، تا زمانی که فرد مرتکب جرم دیگری نشده باشد، سوءپیشینه کیفری دلیلی برای ممانعت از ورود به کانادا نخواهد بود. لازم به ذکر است که پنج سال پس از اتمام دوره محکومیت، افراد واجد شرایط بازپروری هستند. همچنین هزینه‌های پرداخت برای درخواست بسته به ماهیت جرم متفاوت است. هزینه درخواست برای جرائم غیر جدی ۲۰۰ دلار کانادا و برای جرائم جدی ۱۰۰۰ دلار کانادا است.

طبق قوانین کانادا، اگر حداقل ۱۰ سال از محکومیت به جرم غیر جدی گذشته باشد، بازپروری راه‌حلی برای ورود به کانادا است. به دلیل گذشت زمان ممکن است به طور خودکار فرد تحت گزینه بازپروری قرار گیرد و دیگر نیازی به دادن درخواست جهت دریافت آن نداشته باشد، اما بهتر است از قبل با یک وکیل مهاجرت کانادایی برای دریافت نظر حقوقی مشورت کرد.

نامه نظر حقوقی

در نامه نظر حقوقی (Legal Opinion Letter)، وکیل مهاجرت کانادا نظر حقوقی خود را در این مورد ارائه می‌دهد که چرا نباید متقاضی دارای سابقه کیفری را برای ورود به کانادا غیرقابل پذیرش در نظر گرفت. همینطور این گزینه می‌تواند مکمل یکی از گزینه‌های ذکر شده قبلی نیز باشد. در واقع، متقاضی به عنوان مدرک اضافی برای اجازه ورود به کانادا می‌تواند نامه را به همراه خود به مرز بیاورید.

باید در نظر گرفت که نامه نظر حقوقی برای برخی افراد مفید واقع خواهد شد، از جمله:

۱-افرادی که بازپروری شده‌اند؛
۲- افرادی که متهم شده‌اند اما به جرمی محکوم نشده‌اند، از جمله کسانی که تعویق قضاوت یا قرار منع تعقیب از طرف شاکی یا خواهان (Nolle Prosequi) دریافت کرده‌اند؛
۳) افرادی که برای جرم ارتکابی آنها هیچ جرم معادلی در کانادا وجود ندارد.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس‌ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar