سرعت رسیدگی به پرونده های سرمایه گذاری کبک تا ۵۰٪ افزایش می یابد
27 ژوئن 2011 - 8:02
بازدید 349
5

علی مختاری؛ بر اساس اطلاعات غیر رسمی؛ هفته گذشته توافقی بین وزیر مهاجرت کبک و ریاست سازمان سرمایه گذاری کبک  Investissment Quebec در مورد بررسی پرونده های متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک انجام شده است که منجر به بالا رفتن سرعت رسیدگی به این پرونده ها خواهد شد. بررسی پرونده های […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

بر اساس اطلاعات غیر رسمی؛ هفته گذشته توافقی بین وزیر مهاجرت کبک و ریاست سازمان سرمایه گذاری کبک  Investissment Quebec در مورد بررسی پرونده های متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک انجام شده است که منجر به بالا رفتن سرعت رسیدگی به این پرونده ها خواهد شد.

بررسی پرونده های سرمایه گذاری دو مرحله اصلی دارد. مرحله اول آنالیز اقتصادی پرونده ها ست که عملا بخش عمده کار رسیدگی است و مرحله دوم رسیدگی حقوقی و بررسی شرایط متقاضی از جهت انطباق با مقررات مهاجرت است. این دو بخش تا کنون هر دو از سوی اداره مهاجرت کبک انجام می شد که گاه با توجه به عدم اشراف بعضی افسران به سیستم اقتصادی برخی کشورها مانند ایران مشکلاتی را در فهم و نیز رسیدگی صحیح به پرونده ایجاد می کرد. به عنوان مثال مشکلی که بارها با آن برخورد داشته ایم و انرژی زیادی را صرف جا انداختن آن کرده ایم سابقه چند نرخی بودن ارز در سالهای دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی در ایران بوده است که معمولا افسر بی تجربه را در تبدیل ارز و در نتیجه بررسی درآمد متقاضی در آن سالها به دلار دچار مشکل می کند.

بر اساس توافق اخیر با توجه به محدودیت قانونی اداره مهاجرت کبک در اضافه کردن نیروی انسانی وظیفه بررسی اقتصادی و مالی پرونده ها را سازمان سرمایه گذاری کبک به عهده خواهد گرفت و پیش بینی می شود که به این ترتیب سرعت رسیدگی به این پرونده ها تا ۵۰٪ افزایش یابد.

این توافق از جهات دیگری نیز اهمیت دارد و آن اینکه از یک سو افسرانی با دانش اقتصادی بهتر در این رسیدگی ها درگیر می شوند و از سوی دیگر اساسا نگاه سازمان سرمایه گذاری که ماموریتش جذب سرمایه به استان کبک و تسهیل سرمایه گذاری است بسیار مثبت است و در عمل افسران این سازمان تلاش خواهند کرد که موانع کمتری در این راه ایجاد شود.

دقایقی پیش این خبر رسما اعلام شد. اصل خبر را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar