سرازیر شدن جویندگان کار به استان آلبرتا
11 جولای 2011 - 6:15
بازدید 328
6

زیاد شدن فرصت‌های شغلی در استان البرتا سبب شده تا کانادایی‌های زیادی برای به دست آوردن شانس کار به این استان سفر کنند. از ماه ژانویه سال گذشته تا ماه مارچ امسال نزدیک به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر به این استان مهاجرت کرده‌اند در حالی‌که این رقم برای مدت زمان مشابه در سال گذشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

زیاد شدن فرصت‌های شغلی در استان البرتا سبب شده تا کانادایی‌های زیادی برای به دست آوردن شانس کار به این استان سفر کنند. از ماه ژانویه سال گذشته تا ماه مارچ امسال نزدیک به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر به این استان مهاجرت کرده‌اند در حالی‌که این رقم برای مدت زمان مشابه در سال گذشته فقط ۳۰۰ نفر بوده است.

خیلی از  کانادایی‌هایی که به البرتا آمده‌اند به ترتیب از استان‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و نیوفاوندلند و لابرادور و به امید یافتن فرصت شغلی بهتر به این استان نقل مکان کرده‌اند. اخیرا دولت البرتا فهرستی را منتشر ساخته که در آن اسامی مشاغلی که احتمالا طی دو سال آینده در آنها به نیروی کار تازه نیاز خواهد بود، مشخص نموده است. این فهرست شامل مشاغل زیر است: برنامه‌نویس کامپیوتر و طراح وب، مهندسین مکانیک و نفت، مدیران امور بازرگانی، مدیران رستوران و خدمات و بالاخره پزشکان عمومی. 

بر اساس یک گزارش دولتی نیز که به تازگی منتشر شده، این‌طور پیش‌بینی شده است که طی ده سال آینده استان البرتا با کمبود ۷۷ هزار نیروی کار مواجه خواهد بود که البته بخشی از این کمبود نیز به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی نیروهای کار فعلی در این استان  است. 

وزیر اشتغال و مهاجرت استان البرتا درباره شرایط حال و آینده این استان می‌گوید: «استان البرتا در دریای متلاطم رشد اقتصادی کانادا حکم چراغ دریایی را دارد. کانادایی‌ها می‌گردند و راهی جایی می‌شوند که آنجا کار وجود داشته باشد. بهبود اوضاع اقتصادی، عیان شدن دوباره کمبود نیروی کار، بالا رفتن سن نیروی کار استان البرتا و تشدید رقابت جهانی برای جذب نیروی کار سبب شده تا ما یعنی مسئولان این استان همچنان بر موضوع تامین نیروی کار و جذب نیروهای تازه تمرکز کرده و برای تحقق این امر در تکاپو باشیم.»

بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره آمار کانادا، در ۱۲ ماه گذشته میزان دستمزدها نیز در استان البرتا ۳.۳ درصد افزایش داشته که البته این رقم نسبت به افزایش نرخ دستمزد در کل کشور کمی کمتر است. آژانس فدرال در گزارشی در زمینه  دستمزدها در این استان اعلام کرده است که در ماه ایپریل متوسط کارگران البرتایی ۸۳۹.۵۱ دلار در هفته درآمد داشته‌اند و این در حالی است که این رقم در ماه مشابه سال گذشته ۸۱۲.۴۸ دلار برای هر هفته بوده است.

تعداد ساعات کاری نیز در این استان افزایش یافته که در این زمینه بخش‌های بهداشت، کمک‌های اجتماعی، فرهنگ و اطلاعات و امور مالی و بیمه به ترتیب رتبه‌های بالاتر را داشته‌اند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar