سازمان آمار کانادا: ایرانیان از نظر تعداد مهاجران تازه وارد در رتبه چهارم هستند
26 اکتبر 2017 - 19:01
بازدید 328
6

نتایج مطالعات آماری نفوس سال 2016 نشان می دهد ایرانی ها پس از فیلیپینی ها، چینی ها و هندی ها چهارمین ملیتی هستند که در چهار سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده اند، به عبارت دیگر ایرانیان از نظر تعداد تازه مهاجران در رتبه چهارم هستند. بر اساس این گزارش، هر ساله حدود ده هزار ایرانی […]

ارسال توسط :
پ
پ

نتایج مطالعات آماری نفوس سال 2016 نشان می دهد ایرانی ها پس از فیلیپینی ها، چینی ها و هندی ها چهارمین ملیتی هستند که در چهار سال گذشته به کانادا مهاجرت کرده اند، به عبارت دیگر ایرانیان از نظر تعداد تازه مهاجران در رتبه چهارم هستند.

بر اساس این گزارش، هر ساله حدود ده هزار ایرانی به جمع افرادی که کانادا را برای مهاجرت انتخاب کرده اند، اضافه شده است.

آمارهایی که صبح امروز بر روی سایت وزارت، مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا منتشر شد، نشان می دهد طی چهار سال اخیر، تعداد ۴۲ هزار و ۷۰ نفر از ایران به کانادا مهاجرت کرده اند و ایرانیان بعد از کشورهای فیلیپین، هند و چین در رتبه چهارم بیشترین میزان مهاجران قرار دارند. سه و نیم درصد از مهاجران جدید کانادا (افرادی که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به کانادا مهاجرت کرده اند) ایرانی هستند.

همچنین 21,9 درصد از کانادایی ها مهاجر هستند، این در حالی ست که در سال 1921، تعداد مهاجران  22,3 درصد و در سال 2006،  19,8 درصد بوده است. محققان پیش بینی کرده اند که تا سال 2036، تعداد مهاجران بیش از 30 درصد جمعیت کل کانادا خواهد بود. 

تعداد زیادی از مهاجران به سمت استان های غربی کانادا یعنی آلبرتا، منیتوبا، ساسکچوان رفته اند، 39 درصد مهاجران استان انتاریو را برای زندگی انتخاب کرده اند، به طوری که تورنتو و شهرهای اطراف آن با رشد قابل توجهی تنوع فرهنگی روبرو شده اند.

بر اساس گزارش آماری سالانه اداره آمار کانادا، ۵ / ۵۱ % از کانادایی هایی که در شهر تورنتو زندگی می کنند و خود را از جامعه اقلیت مشهود visible minority می دانند که البته این میزان به نسبت سال ۲۰۱۱ با افزایش مواجهه شده است. 

از نتایج دیگر این مطالعه آماری این است که حدود ۲۲ % از کانادایی ها بیرون از این کشور به دنیا آمده اند و 1,2  میلیون نفر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به کانادا مهاجرت کرده اند.

با یک نگاه قیاسی در می یابیم که سه کشور فیلیپین، چین و هند در مجموع بیش از 2,8  میلیارد نفر جمعیت دارند که از این میان 465 هزار نفر به کانادا مهاجرت کرده اند و ایران به تنهایی حدود 80 میلیون جمعیت دارد که 42 هزار نفر آن به کانادا مهاجرت کرده اند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که در میان این چهار کشور، ایران رتبه دوم را دارد. پس از ایران، کشورهای پاکستان، آمریکا، سوریه، انگلیس و فرانسه بیشترین تعداد مهاجران را در این چهار سال داشته اند.

 

 

منبع خبر: CIC 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar