رکورد فرصت‌های شغلی کانادا در سه ماهه سوم ۲۰۲۱
30 دسامبر 2021 - 2:52
بازدید 647
14
ثبت موقعیت‌های شغلی خالی با رشد کلی اشتغال و کاهش بیکاری هم‌زمان بود.
ارسال توسط :
پ
پ

ثبت موقعیت‌های شغلی خالی با رشد کلی اشتغال و کاهش بیکاری هم‌زمان بود.

طبق گزارش جدید اداره آمار کانادا، این کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، ۹۱۲،۶۰۰ فرصت شغلی خالی داشته است که در نوع خود بی‌سابقه است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که به دلیل کاهش محدودیت‌های بهداشتی، اقتصاد کانادا رو به بهبود گذاشته است. میزان بالای موقعیت‌های شغلی خالی، ناشی از رشد کلی اشتغال و کاهش بیکاری بوده است.

اداره آمار کانادا خاطرنشان کرده که ۹۱۲,۶۰۰ فرصت شغلی خالی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ ثبت شده که ۶۲٫۱ درصد بیشتر از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ است، یعنی ۳۴۹,۷۰۰ شغل بیشتر. بیشترین موقعیت شغلی خالی در استان ساسکاچوان و پس از آن کبک و انتاریو ثبت شده است.

این فرصت‌ها در هجده بخش از بیست بخش عمده صنعتی بین سه ماهه سوم ۲۰۱۹ و سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به وجود آمدند. پنج بخش، حدود ۶۸ درصد از آن‌ها را به خود اختصاص دادند: خدمات مسکن و غذا، مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی، ساخت و ساز، خرده‌فروشی و تولید.

بخش هایی که بیشترین نیاز را به نیروی کار داشتند

بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی به دلیل کمبود قابل توجه نیروی کار تحت فشار بوده است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، در این بخش ۱۱۸،۲۰۰ موقعیت شغلی خالی وجود داشت و استخدام نیروی کار به سطح خود در قبل از همه‌گیری کرونا در دسامبر ۲۰۲۰ رسید که نشان می‌دهد این بخش به دلیل برآورده نشدن نیازش به نیروی کار با چالش‌هایی مواجه است. حتی قبل از همه‌گیری کرونا، به دلیل سالخوردگی جمعیت کانادا، در این بخش تقاضای روزافزونی به نیروی کار وجود داشت. مشاغل دستیاران پرستار، بهیاران و کارکنان خدمات بیمار ( ۲۴۱۰۰ نفر) و پرستاران و پرستاران روان‌پزشکی (۲۲۸۰۰ نفر) از جمله مشاغلی بودند که بیشترین فرصت شغلی خالی را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ داشتند.

بخش خدمات مسکن و غذا حدود ۲۵ درصد از موقعیت‌های شغلی خالی را در دو سال گذشته به خود اختصاص داده است. اداره آمار کانادا توضیح داده که میزان بالای فرصت‌های شغلی خالی، احتمالاً به دلیل چالش‌های استخدام کارمند پس از بازگشایی کسب و کارها در این بخش در تابستان است. البته این بخش در حالت عادی هم با تقاضای بالای نیروی کار در تابستان مواجه می‌شود.

راه حل مدیریت فرصت های شغلی خالی

یکی از راه‌هایی که کارفرمایان می‌توانند موقعیت‌های شغلی خالی را مدیریت کنند، پیشنهاد دستمزد بالاتر به متقاضیان کار است. اداره آمار کانادا توضیح داده که افزایش بی‌سابقه فرصت‌های شغلی باعث توجه بیشتر به این موضوع شده که استخدام در برخی بخش‌ها ممکن است فشار زیادی به کارفرماها از نظر پرداخت دستمزد بیاورد.

بین سه ماهه سوم ۲۰۱۹ و سه ماهه سوم ۲۰۲۱، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که برای اندازه‌گیری تورم در کانادا استفاده می‌شود، ۴٫۳ درصد افزایش داشته است. رشد دستمزد در ۱۵۵ شغل از ۳۷۳ شغلی که اطلاعات دستمزد آن‌ها در همین دوره در دسترس است، از رشد CPI فراتر رفت. بیشترین افزایش در موقعیت‌های شغلی خالی شامل دستیاران و نیروی کار صنایع ساختمانی، آشپزها، خرده‌فروشان، دستیاران پرستار، بهیاران و کارکنان خدمات بیمار است. میانگین دستمزد پیشنهادی برای این مشاغل ۹٫۷ درصد و میانگین ​​دستمزد ساعتی برای همه کارکنان در این مشاغل ۸٫۴ درصد افزایش یافته است.

اداره آمار کانادا این گزارش را با بیان اینکه شرایط بازار کار کانادا تا پایان سه ماهه سوم ۲۰۲۱ در حال بهبود بوده، به پایان رسانده است. از سوی دیگر البته توجه به این نکته مهم است که کانادا در حال تجربه مجدد موارد ابتلا به کرونا از نوع اُمیکرون است که شیوع بیشتری دارد. این امر منجر به افزایش اقدامات ایمنی عمومی می‌شود که ممکن است بر تصویر اشتغال کانادا در مطالعات بعدی اداره آمار کانادا تأثیر بگذارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar