رکورد تاریخی بهره بانکی در کانادا: فقط ۱.۱۲ درصد درسال
21 ژانویه 2009 - 0:09
بازدید 396
11

امروز سه شنبه بیستم ژانویه ۲۰۰۹، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره بانکی رابرای وام گیرندگان با حدود نیم درصد کاهش به یک و دوازده صدم درصد در سال رساند. این رقم رکورد پایین ترین نرخ بهره از سال ۱۹۵۸ تاکنون است. به گزارش سایت سی بی سی این اقدام در راستای کاهش تبعات رکود اقتصادی در کاناداست. […]

ارسال توسط :
پ
پ

امروز سه شنبه بیستم ژانویه ۲۰۰۹، بانک مرکزی کانادا نرخ بهره بانکی رابرای وام گیرندگان با حدود نیم درصد کاهش به یک و دوازده صدم درصد در سال رساند. این رقم رکورد پایین ترین نرخ بهره از سال ۱۹۵۸ تاکنون است. به گزارش سایت سی بی سی این اقدام در راستای کاهش تبعات رکود اقتصادی در کاناداست. ظرف چند ماه گذشته نرخ بهره برای دریافت وام از بانکهای کانادا ۳.۵ درصد کاهش داشته است. جالب اینجاست که سایت سی بی سی پیش بینی کرده است که امکان دارد نرخ بهره از این هم کمتر شود.

در ماههای اخیربا وجود قدرت بالای اقتصادی کانادا و نیز نظم و قاعده اقتصادی در این کشور به دلیل رکود اقتصادی شدید در آمریکا به عنوان بزرکترین شریک تجاری کانادا، صادرات این کشور به شدت کاهش یافته و اقتصاد را با رکود مواجه کرده است. بانک مرکزی کانادا در حال حاضر بر آن است که سال ۲۰۰۹ رشد اقتصادی کانادا تنها ۱.۲ درصد خواهد بود اما در سال ۲۰۱۰ وضعیت اقتصادی کانادا بهبود یافته و رشدی معادل ۳.۸ درصد را تجربه خواهد کرد و این در حالی است که این بانک در ماه اکتبر رقم رشد در سال ۲۰۰۹ را تنها ۰.۶ درصد و در سال ۲۰۱۰ معادل ۳.۴ پیش بینی کرده بود. این خود نشانه ای است بر اینکه سیاستهای دولت فدرال و دولتهای استانی شاخصهای اقتصادی را بهبود بخشیده است. 

بر اساس گزارش این بانک نرخ تورم کلی در کانادا در سال جاری به زیر صفر کاهش خواهد یافت. نرخ تورم در سال ۲۰۱۱ پس از بهبود وضع اقتصادی به ۲ درصد در سال باز خواهد گشت.

در حال حاضر نرخ پایه دریافت وام از بانکهای بزرگ کانادا ۳ درصد در سال است.

بانک مرکزی کانادا روز پنجشنبه اینده جزییات بیشتری را در خصوص پیش بینی های اقتصادی و نیز سیاستهای خود در دو سال اینده منتشر خواهد ساخت که تلاش خواهیم کرد خوانندگان این سایت را در جریان آن گزارش قرار دهیم. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar