رونمایی پلاک‌هایی با روبان زرد در انتاریو
30 نوامبر 2009 - 23:09
بازدید 364
10

  هر چند امروزه دیگر خوروی شخصی آن ارج و قرب سابق و خصوصاً دهه های ۳۰ تا ۶۰ میلادی را ندارد اما هنوز کسانی هستند که می‌خواهند اتومبیل خود را هر چه بیشتر شبیه آن چیزی کنند که می‌پسندند. مقررات جدید پلاک‌های خودرو در انتاریو گامی در این جهت است. هرچند که مخالفان آن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

هر چند امروزه دیگر خوروی شخصی آن ارج و قرب سابق و خصوصاً دهه های ۳۰ تا ۶۰ میلادی را ندارد اما هنوز کسانی هستند که می‌خواهند اتومبیل خود را هر چه بیشتر شبیه آن چیزی کنند که می‌پسندند. مقررات جدید پلاک‌های خودرو در انتاریو گامی در این جهت است. هرچند که مخالفان آن را تنها بهانه‌ای بر درآمدزایی بیشتر می‌دانند. 

استان انتاریو همزمان با فرارسیدن روز بزرگداشت درگذشتگان جنگ، اعلام کرد که از این پس علاقه‌مندان می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی که بخشی از آن نیز مستقیما به مؤسسه Canadian Forces Personal Assistance تعلق خواهد گرفت، صاحب پلاک جدیدی مزین به روبان زرد رنگ شوند که نمایانگر حمایت دارنده خودرو از فداکاران کانادایی در جبهه‌های جنگ است. 

در این طرح که از ابتدای ماه فوریه سال ۲۰۱۰ فروش آن آغاز می‌شود، بر روی پلاک‌ خودروها و در کنار روبان زرد رنگشان عبارت «Support Our Troops» نیز به چشم خواهد خورد. این پلاک‌ها را می‌توان به طریق آنلاین، تلفنی و یا مراجعه به دفاتر پلاک خودرو خریداری کرد. اما جنبه جذاب این طرح در این است که متقاضی امکان خواهد یافت که عبارت یا طرحی خاص و مورد علاقه خود را که به تایید رسیده باشد بر روی پلاک درج کند. بدین ترتیب شما می‌توانید مثلاً در تورنتو نام شهر محل تولد خود در ایران را بر روی پلاک درج کنید.

 

پیش از این نیز صاحبان خودروها می‌توانستند در صورت تمایل و با پرداخت مبلغی اضافی شماره و احیانا عبارت یا طرحی را شخصا برای درج بر روی پلاک خودروهایشان انتخاب کنند. 

البته برای این منظور در کانادا محدودیت‌هایی نیز وجود دارد یعنی این اعداد و عبارات نباید از یک تعداد مشخص بیشتر باشند و از نظر معنا و مفهوم نیز باید شرایط خاصی داشته باشند زیرا نمایش پلاک خودرو در انظار عمومی درحقیقت به منزله پیامی است از طرف صاحب خودرو به بینندگان آن که نباید حاوی هیچ نوع ایجاد مزاحمت یا همان عبارت معروف harassment از هر نوعی باشد. برای مثال کاربرد عباراتی که به مسائل جنسی، مذهبی، الکل یا مواد مخدر، شخصیت‌های سیاسی و قانونی مطرح، خشونت و جرم از هر نوع، نادیده گرفتن حقوق انسانی از جمله جنسیت، نژاد، رنگ، مذهب، اخلاقیات، پیشینه، سن و یا وابستگی‌های حزبی و مواردی از این دست بپردازد و یا شباهتی با هر یک از مارک‌ها و آرم‌های موجود داشته باشد (به دلیل این که این گروه علائم جزء دارایی‌های شخصی محسوب می‌شوند)، ممنوع خواهد بود. 

از زمان اعلام این طرح نظرات موافق و مخالفی درباره آن اعلام شده که خواندن آنها جالب خواهد بود. وزیر راه و ترابری، جیم بردلی، از جمله موافقانی است که دراین‌باره می‌گوید: «همان‌طور که گل‌های شقایق یادآور فداکاری‌های سربازان کانادایی هستند، این روبان‌های زرد نیز احترام به تلاش‌هایی است که توسط کانادایی‌ها در سرتاسر دنیا برای برقرای صلح انجام‌ می‌گیرد. این پلاک‌ها به ما یادآوری می‌کنند که اگر امروز در صلح و آرامش زندگی می‌کنیم به خاطر تلاش‌های آنهاست.» هریندر تکر، وزیر خدمات دولت، یکی دیگر از موافقان این طرح نیز می‌گوید: «اجرای این طرح ستایشی بجا از قهرمانی‌های نیروهای ارتش است که جانشان را در مأموریت‌های محوله به خطر انداخته‌اند.» 

اما این تنها یک سوی ماجراست. ظاهرا کسانی هم دلایلی برای مخالفت دارند و مهم‌ترین آن هم مقدار مشارکت مالی دولت از اجرای این طرح با مؤسسه  Canadian Forces Personal Assistance است. آنان حتی معتقدند که فروش پلاک‌ها به این شکل طرحی شکست‌خورده خواهد بود و طرفداران زیادی نخواهد یافت چراکه تنها بخش کوچکی از درآمد حاصل از آن واقعا به حساب ارتش و خانواده‌های ذینفع منظور خواهد شد.  

قیمت شماره‌گذاری و صدور پلاک برای هر خودرو در حال حاضر ۷۷.۷۵ دلار کانادا است که از این مقدار ۲.۲۵ دلار به حساب مؤسسه مذکور واریز می‌شود. در طرح روبان‌های زرد قیمت پلاک درخواستی ۳۱۴ دلار خواهد بود که به رغم قیمت بسیار بالاتر پلاک، فقط مقدار ۴.۵۰ دلار از آن به مؤسسه Canadian Forces Personal Assistance تعلق می‌گیرد! 

باب رانسیمن، یکی از منتقدان محافظه‌کار دراین‌باره می‌گوید: «این طرح خیلی اهانت‌آمیز است. دولت با این کار به حسن‌نیت آنان که برای ارتش احترام قائلند توهین می‌کند. مردم فکر می‌کنند که با این کار در کمک به نیروهای فداکار خود سهمی دارند اما واقعیت این است که نتیجه این کار فقط و فقط پرتر کردن خزانه دولت است.» 

 
  این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.
 
 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar