رونمایی از پاسپورت‌های جدید کانادا 
13 می 2023 - 9:15
بازدید 223
6
دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا به 185 کشور دیگر سفر کنند
ارسال توسط :
پ
پ

دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا به 185 کشور دیگر سفر کنند

در تاریخ 10 می 2023، شان فریزر وزیر مهاجرت و کارینا گولد وزیر امور خانواده از پاسپورت‌های جدید کانادا رونمایی کردند. به گفته آنان، روند طراحی مجدد پاسپورت از سال 2013 در حال انجام است.

پاسپورت جدید شامل ویژگی‌های امنیتی است که در راستای ایمن نگه داشتن هویت کانادایی‌ها طراحی شده است. طرح‌ها باید هر چند سال یکبار برای بهبود امنیت گذرنامه‌ها به طور کامل بازسازی شوند. 

پاسپورت جدید، دارای صفحه اطلاعات پلی کربنات خواهد بود و اطلاعات شخصی دارندگان گذرنامه به جای چاپ با جوهر، اکنون با لیزر حکاکی می‌شود تا در برابر جعل و دستکاری مقاوم باشد. علاوه بر این، یک پنجره شفاف سفارشی با یک عکس ثانویه از صاحب پاسپورت نیز به صفحه اطلاعات اضافه شده است. تصویر لیزری متغیر و نوشته‌ها با جوهری با ویژگی حساس به دما از دیگر تدابیر امنیتی پاسپورت‌های جدید است. 

همچنین، این سند میراث طبیعی کانادا را به تصویر می‌کشد. در صفحات پاسپورت از نقش‌های آثار هنری که نشان‌دهنده تنوع نژادی شهروندان است و نیز نمادهای بومی و نشانه‌های طبیعت و محیط زیست کانادا، از جمله برگ درخت افرا، استفاده شده است. 

وزیر گولد خاطرنشان کرد که در طول تابستان، برخی از کانادایی‌ها ممکن است گذرنامه‌های قدیمی را دریافت کنند، اما این پاسپورت‌ها هنوز معتبر و ایمن هستند. براساس اعلام وزیر مهاجرت، از پاییز آینده تقاضا برای دریافت پاسپورت‌های جدید از طریق آنلاین ممکن خواهد شد.

طبق آخرین آمار، در سال 2023 تا تاریخ  5 می،  209 هزار و 548 نفر برای دریافت پاسپورت در سال 2023 درخواست داده‌اند و 210 هزار و 171 پاسپورت صادر شده است. 

اخیراً به دلیل اعتصاب کارکنان اتحادیه خدمات عمومی کانادا که بیش از 155 هزار نفر از کارکنان فدرال را تحت تأثیر قرار داد، تأخیرهایی در پردازش درخواست‌ها پیش آمده است. بین هفته 23-17 آوریل و 30-24 آوریل، تعداد درخواست‌های پردازش شده 45 درصد کاهش یافته است. 

نحوه درخواست پاسپورت کانادا

برای گرفتن پاسپورت کانادایی، ابتدا باید فرم درخواست را تکمیل کنید. به همراه فرم، مدارک زیر را هم باید ارائه کنید: 

  • اثبات شهروندی کانادا: یعنی ارائه شناسنامه عکس‌دار یا گواهی شهروندی. 
  • هر پاسپورت معتبر کانادایی یا سایر اسناد مسافرتی که برای متقاضی صادر شده است. 
  • مدرکی که هویت شما را تائید می‌کند، برای مثال فتوکپی کارت شناسایی
  • دو عکس پاسپورتی، پشت عکس نام، آدرس و تاریخ ثبت آن‌ باید نوشته شود.
  • تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشد. اگر مدرکی به زبان دیگری باشد، باید ترجمه رسمی ارائه داد.
  • معرفی دو معرف که باید از تبعه کانادا بوده و حداقل دو سال باشد که متقاضی را می شناسند، معرف‌ها نباید عضو خانواده باشند. 

رتبه پاسپورت کانادا 

در سپتامبر گذشته، کانادا در آخرین گزارش رتبه‌بندی جهانی (Henley & Partners)، به رتبه هشتم رسید. استرالیا، یونان، مالت و جمهوری چک نیز در رتبه هشتم قرار گرفتند. 

گذرنامه‌ها بر اساس تعداد کشورهایی رتبه‌بندی می‌شود که یک شهروند بدون نیاز به دریافت ویزا وارد آن می‌شود. 

بر اساس این گزارش، دارندگان پاسپورت کانادایی می‌توانند بدون ویزا وارد 185 کشور شوند. پاسپورت ژاپن در جایگاه اول قرار گرفت، زیرا شهروندان این کشور می توانند  بدون ویزا به 193 کشور سفر کنند.  

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

پاسپورت کانادایی، هشتمین پاسپورت معتبر جهان

اعتصاب کارکنان دولتی کانادا پایان یافت

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar