روند جدید در پردازش اجازه کار نیروی کار موقت خارجی (TWFP) 
14 می 2023 - 8:27
بازدید 334
1
رویکرد جدید برای متقاضیانی است که می‌خواهند برای کار با کارفرما و شغل قبلی خود درخواست دهند
ارسال توسط :
پ
پ

رویکرد جدید برای متقاضیانی است که می‌خواهند برای کار با کارفرما و شغل قبلی خود درخواست دهند

طبق داده‌های جدید «دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی» (ATIP) از اداره مهاجرت کانادا (IRCC)، این وزارتخانه در حال بررسی رویکرد جدیدی برای پردازش اجازه‌های کار برای برخی از نیروهای کار موقت خارجی (TWFP) است. 

این اقدام که در دسامبر 2022 پیشنهاد شد برای نیروی کار خارجی اعمال می‌شود که قبلاً اجازه کار کانادایی داشته‌اند و اکنون برای ادامه کار در همان شغل برای همان کارفرما درخواست اجازه کار دیگری داده‌اند. 

البته، اداره مهاجرت این اطلاعات را تایید نکرده است، بنابراین باید منتظر بود که آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. 

طرح اداره مهاجرت کانادا برای کاهش موجودی پرونده‌ها

این پیشنهاد بخشی از برنامه اداره مهاجرت به منظور کاهش موجودی پرونده‌ها، بهبود خدمات مشتری و کاهش کمبود نیروی کار در کانادا است. همچنین ساده‌سازی تمدید اجازه کار برای برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) در دستور کار اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) قرار می‌گیرد.

به طور معمول، پردازش درخواست‌های اجازه کار توسط افسر مهاجرتی صورت می‌گیرد، افسر مهاجرتی هر متقاضی را به طور جداگانه ارزیابی می‌کند. این ارزیابی شامل بررسی تجربه کار، تحصیلات، مهارت زبانی و هرگونه الزامات لازم دیگر است. 

همچنین، افسر ارزیابی خواهد کرد که آیا پیشنهاد کار واقعی است یا خیر. در این ارزیابی بررسی می‌شود که آیا کارفرما به طور فعال در کسب و کار خود مشغول است؟ آیا کارفرما می‌تواند دستمزد کارمندان را پرداخت کند؟ و اینکه آیا پیشنهاد کار با قوانین استخدامی فدرال و استانی مطابقت دارد یا خیر؟

رویکرد جدید برای متقاضیانی اعمال می‌شود که می‌خواهند به کارفرما و شغل قبلی خود بازمیگرند، فرقی نمی‌کند متقاضیان از کانادا یا خارج از کشور درخواست دهند. 

چه کسانی واجد شرایط هستند؟

داده‌های ATIP نشان می‌دهد که بین ژانویه 2017 و 31 آگوست 2022، اداره مهاجرت 71 هزار و 955  درخواست از نیروی کار خارجی دریافت کرده است که قبلا دو یا چند اجازه کار از یک کارفرما و شغل مشابه داشته‌اند، بنابراین اداره مهاجرت پیش‌بینی می‌کند که اقدامات پیشنهادی سودمند باشد. 

متقاضیان برای واجد شرایط بودن باید شرایط زیر را داشته باشند: 

  • باید یک بار در پنج سال گذشته برای آنان اجازه کار مخصوص کارفرما (employer-specific work permit) صادر شده باشد، بدون اینکه مغایرتی با درخواست قبلی داشته باشد. 
  • باید یک درخواست کامل برای اجازه کار جدید مخصوص کارفرما ارسال کنند. 
  • باید در همان شغل یا همان کد شغلی (NOC)  مشغول شوند. 
  • قبل از یا همراه با درخواست جدید نیاز به ارائه بیومتریک است. 
  • تمام الزامات لازم باید رعایت شود. 

برنامه نیروی کار خارجی موقت (Temporary Foreign Worker Program)

تا زمانی که کارفرمایان کانادایی قادر به یافتن نیروی کار واجد شرایط از داخل کانادا برای موقعیت‌های شغلی خالی نیستند، می‌توانند از خارج کانادا نیروی کار استخدام کنند. جذب این نیروهای کار از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) ممکن می‌شود. 

کارمندانی که تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی وارد کانادا می شوند، ویزای کار بسته دریافت می‌کنند. این بدان معناست که آنها فقط می‌توانند برای یک کارفرما کار کنند. 

اکثر کارفرمایان که از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) نیروی کار  استخدام می‌کنند، باید یک گواهی ارزیابی میزان تاثیر بر بازار (  LMIA) دریافت کنند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

درخواست اجازه کار باز برای اعضای خانواده نیروی کار موقت خارجی

مقایسه برنامه‌ نیروی کار موقت خارجی با برنامه ویزای کار تجاری کانادا

LIMIA و نیروی کار موقت خارجی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar