رشد بی‌سابقۀ جمعیت کانادا در ۳۰ سال گذشته
08 جولای 2022 - 22:26
بازدید 370
2
رشد جمعیت کانادا به بالاترین سطح خود در بیش از ۳۰ سال گذشته رسیده است. ۱۱۳،۷۰۰ مهاجرِ تازه‌وارد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ وارد این کشور شده‌اند.
ارسال توسط :
پ
پ

رشد جمعیت کانادا به بالاترین سطح خود در بیش از ۳۰ سال گذشته رسیده است. ۱۱۳،۷۰۰ مهاجرِ تازه‌وارد، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ وارد این کشور شده‌اند.
اول آپریل ۲۰۲۲ جمعیت کانادا نزدیک به ۳۹ میلیون نفر تخمین زده شد که نشان‌دهندۀ افزایش نزدیک به ۱۲۸ هزار نفریِ جمعیت این کشور، طی سه ماه از اول ژانویه است. این افزایش، بالاترین نرخ رشد در سه ماهه اولِ سال از سال ۱۹۹۰ و ادامه رشد بالای جمعیت است که کانادا پیش از شروع همه‌گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ شاهد آن بود.
انتاریو و نیوبرانزویک به نقطه عطف جدیدی رسیده‌اند
رشد جمعیت در دو استان کانادا، نسبت به استان‌های دیگر، نمود بیشتری داشته است. جمعیت انتاریو بین ماه‌های ژانویه تا مارچ ۲۰۲۲، از ۱۵ میلیون نفر فراتر رفت. انتاریو در حال حاضر پرجمعیت‌ترین استان کانادا و خانه بزرگ‌ترین شهر این کشور است.
استان نیوبرانزویک نیز رشد بی‌سابقه‌ای را در جمعیت خود تجربه کرده است. داده‌ها نشان می‌دهند که جمعیت این استان در حال حاضر از مرز ۸۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. در طول سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲، ۶،۵۸۱ مهاجر وارد استان نیوبرانزویک شدند و بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر هم از انتاریو به نیوبرانزویک نقل مکان کردند.
نوناووت، قلمرویی در شمال کانادا، هم با بیش از ۴۰ هزار نفر جمعیت، رشد بی‌سابقه‌ای داشته است.
سایر استان‌ها هم رشد مداومی را تجربه کرده‌اند. شایان ذکر است که نوا اسکوشیا ۰٫۴ درصد و جزیره پرنس ادوارد ۰٫۸ درصد رشد جمعیت داشته‌اند.
مهاجرت عامل اصلی رشد جمعیت کانادا
افزایش جمعیت کانادا به شکل گسترده‌ای مدیون مهاجرت است. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، کانادا از ۱۱۳،۷۰۰ مهاجر تازه‌وارد استقبال کرد که بیشترین تعداد در سه ماهۀ اول سال از زمان تهیه داده‌های فصلی در سال ۱۹۴۶ است.
این اعداد نشان‌دهندۀ افزایش ۶۲ درصدی نسبت به سه ماهۀ اول سال ۲۰۲۱ و افزایش ۶۴ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ هستند.
طرح پذیرش مهاجر
کانادا می‌داند که برای رفع نیازهای بازار کار خود به یک استراتژی مهاجرتی قوی نیاز دارد. این موضوع در طرح پذیرش مهاجر ۲۰۲۲-۲۰۰۴ مشخص شده است که اهداف مهاجرتی کانادا را برای سال‌های آینده تعیین می‌کند.
کانادا با صدور بیش از ۴۰۵ هزار اقامت دائم جدید، از هدف مهاجرتی خود برای پذیرش مهاجر در سال ۲۰۲۱ فراتر رفت. تنها در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۳۸ هزار نفر اقامت دائم کانادا را دریافت کردند که بالاترین رقم برای سه ماه سال تا به حال بوده است.
در سال ۲۰۲۲ هم کانادا در مسیر رسیدن به هدف خود یعنی صدور ۴۳۱،۶۴۵ اقامت دائم جدید قرار دارد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ پذیرای بیش از ۴۵۱ هزار مهاجر در سال باشد.
دارندگان اجازه کار موقت بیشتری اقامت دائم کانادا را می‌گیرند
اهداف تعیین‌شده در طرح پذیرش مهاجر فقط برای کسانی است که اقامت دائم می‌گیرند. کانادا هر ساله تعداد نامحدودی مجوز کار هم برای چندین هزار نیروی کار موقت صادر می‌کند. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۸ هزار نیروی کار موقت وارد کانادا شدند.
تحقیقی در زمینۀ بازار کار که اوایل هفتۀ جاری منتشر شد، نشان می‌دهد بسیاری از کسانی که اقامت دائم می‌گیرند، در ابتدا با مجوز کار موقت وارد کانادا می‌شوند. سپس از سابقۀ کاری که در این کشور به دست می‌آورند، برای دریافت اقامت دائم استفاده می‌کنند. در طول یک دهه گذشته، تعداد دارندگان مجوز کار در کانادا از ۱۱۱ هزار نفر به ۷۷۰ هزار نفر افزایش یافته است.
نگاهِ به آینده
کانادا به دلیل پایین بودن نرخ زادوولد و سالخوردگی جمعیت به افزایش مداوم ظرفیت پذیرش مهاجر خود نیاز دارد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، ۹ میلیون نیروی کارِ متولد دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی به سن ۶۵ سالگی و بازنشستگی برسند و خلأ بزرگی در نیروی کار این کشور ایجاد شود که مردم خود کانادا به تنهایی توان پر کردن آن را نداشته باشند.
برای رفع مشکل کمبود نیروی کار متخصص، کانادا بیش از ۱۰۰ مسیر مهاجرت اقتصادی را برای متقاضیان فراهم کرده است. محبوب‌ترین برنامه‌ها، برنامه‌های تحت مدیریت سیستم اکسپرس انتری، برنامه‌های مهاجرتی استانی و برنامه مهاجرت کبک هستند. تنها در سه ماه آخر سال ۲۰۲۱، ۱۳۸،۱۸۲ مهاجر اقامت دائم کانادا را گرفتند. به این ترتیب، مهاجران ۹۲٫۵ درصد از رشد جمعیت کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.
اکسپرس انتری مسیر اصلی فدرال برای صدور اقامت دائم است. انتخاب‌های اکسپرس انتری در ماه‌های اخیر متوقف شده‌اند، اما وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، گفته است که این انتخاب‌ها به صورت آزمایشی، از تاریخ ۶ جولای به حالت عادی باز خواهند گشت.
بیشتر بخوانید:
چرا مهاجران آینده درخشانی در بازار کار کانادا دارند؟
خدمات شرکت کنپارس
برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.
همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar