رشد اشتغال در کانادا پنج برابر پیش‌بینی‌های اقتصاددانان
14 جولای 2010 - 18:33
بازدید 437
8

میزان رشد اشتغال در ماه جون تقریبا پنج برابر بیش از انتظار اقتصاددانان بوده و همین امر سبب شده تا غالب بی‌کاری‌هایی که از سال ۲۰۰۸ به این سو اتفاق افتاده جبران شود و بانک مرکزی برای دومین ماه پیاپی به افزایش نرخ بهره اقدام نماید.     بنابر اظهارات اداره آمار کانادا، در ماه جون […]

ارسال توسط :
پ
پ

میزان رشد اشتغال در ماه جون تقریبا پنج برابر بیش از انتظار اقتصاددانان بوده و همین امر سبب شده تا غالب بی‌کاری‌هایی که از سال ۲۰۰۸ به این سو اتفاق افتاده جبران شود و بانک مرکزی برای دومین ماه پیاپی به افزایش نرخ بهره اقدام نماید.  

 

بنابر اظهارات اداره آمار کانادا، در ماه جون تعداد ۹۳ هزار و ۲۰۰ شغل جدید ایجاد شده است. با در نظر گرفتن ۲۴ هزار و ۷۰۰ شغلی که در ماه پیش از آن یعنی می ایجاد شده بود، مجموع این ارقام به رقم بی‌سابقه ۱۰۸ هزار و ۷۰۰ شغل می‌رسد که در سال‌های اخیر رکورد تازه‌ای محسوب می‌شود.

 

بدین ترتیب نرخ بیکاری از ۸.۱ درصد به ۷.۹ درصد رسید که از ژانویه ۲۰۰۹ تا کنون کمترین مقدار ثبت‌شده محسوب می‌شود. این در حالی است که مؤسسه بلومبرگ بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده و در نظرگرفتن حد متوسط ۲۳ تخمین صورت گرفته، رقم ۲۰‌هزار شغل جدید و نرخ بیکاری ۸.۱ درصد را برای ماه جون پیش‌بینی کرده بود.

 

به گفته یکی از اقتصاددانان عضو بانک مونترال می‌توان در این گزارش به نکات زیادی رسید و به عینه دید که در شرایط فعلی بیزینس‌ها اعتماد از دست رفته خود را بازیافته‌ و در حال استخدام نیروهای جدید هستند.      

 

به گفته مؤسسه International Monetary، امسال جهت حرکت بازار کار در کشورهای پیشرفته هماهنگ با رشد اقتصادی آنها خواهد بود و در حال حاضر بازار کار در کانادا یکی از قوی‌ترین آنهاست. بانک مرکزی کانادا نیز در همین زمان و با توجه به رشد اقتصادی ۶.۱ درصدی سه ماهه اول سال، نرخ بهره بسیار پایین و بی‌سابقه ۰.۲۵درصدی خود را برای دومین ماه پیاپی افزایش خواهد داد تا به گفته یکی از کارشناسان این نرخ به رقم طبیعی‌تر ۰.۷۵ نزدیک شود و به پیش‌بینی وی احتمالا این رقم تا پایان سال جاری به ۱.۲۵ درصد خواهد رسید.

 

همین کارشناس معتقد است که بهبود اوضاع اقتصادی در کانادا بسیار سریع‌تر و صحیح‌تر از دیگر کشورهای آسیب‌دیده از بحران اقتصادی، به ویژه همسایه جنوبی کانادا، اتفاق افتاده است. در گزارش اشتغال امریکا، تعداد شاغلان جدید در ماه جاری تنها کمی بیش از مقدار پیش‌بینی شده بوده و نرخ بیکاری نیز هنوز ۹.۵ درصد است.

 

در ماه جون شرکت‌های عمده و خرده فروشی با استخدام ۲۱ هزار و ۶۰۰ نیروی جدید در مقام اول قرار داشتند، بیزینس‌ها با استخدام ۲۰ هزار نیروی جدید مقام دوم را به خود اختصاص دادند و بعد از آن نیز ساختمان‌سازی و دیگر خدمات حمایتی قرار گرفتند. در مجموع تعداد شاغلان در بخش صنایع خدماتی ۱۰۳ هزار ۴۰۰ نفر افزایش داشت و این در حالی بود که از تعداد کارکنان شرکت‌های تولیدی ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن کاسته شد.

 

بر اساس اظهارات اداره آمار کانادا در ماه جون تعداد شاغلان تمام‌وقت ۴۸ هزار و ۹۰۰ و تعداد نیروهای پاره‌وقت ۴۴ هزار ۲۰۰ تن افزایش داشته است. متوسط درآمد ساعتی نیز نسبت به سال گذشته  ۱.۷ درصد رشد داشته است. این افزایش در ماه می ۲.۴ درصد بوده است. در این ماه ۶۷ هزار ۶۰۰ نفر بر تعداد حقوق‌بگیران و۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر بر تعداد خویش‌فرمایان اضافه شده است.                         

 

در استان انتاریو که یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور از نظر تولید است نیز تعداد ۶۰ هزار و ۳۰۰ شغل تازه ایجاد شده است. 

 

اصل خبر را اینجا ببینید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar