رشته داروسازی رسما تکمیل شد
15 مارس 2011 - 15:42
بازدید 400
6

همانطور که پیش از این برآورد کرده بودیم، سایت اداره مهاجرت رسما از پایان یافتن ظرفیت رشته داروسازی در تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۱ خبر داد. البته با توجه به اینکه این سایت در آمار روز جمعه ۱۲ مارچ ظرفیت این رشته را ۹۹۴ نفر اعلام کرده بود عملا پرونده‌های دریافت شده در هفته گذشته از […]

ارسال توسط :
پ
پ

همانطور که پیش از این برآورد کرده بودیم، سایت اداره مهاجرت رسما از پایان یافتن ظرفیت رشته داروسازی در تاریخ ۱۵ مارچ ۲۰۱۱ خبر داد. البته با توجه به اینکه این سایت در آمار روز جمعه ۱۲ مارچ ظرفیت این رشته را ۹۹۴ نفر اعلام کرده بود عملا پرونده‌های دریافت شده در هفته گذشته از سقف مورد نظر فراتر رفته بودند اما خبر آن رسما امروز اعلام شد.

بدین ترتیب بعد از رشته‌های شغلی «مشاغل حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات تجاری به مدیران» و پرستاری، داروسازی سومین رشته‌ای است که پرونده آن برای فهرست مشاغل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ بسته می‌شود و متقاضیان آن باید در انتظار گشایش مجدد آن باقی بمانند و یا به سراغ مسیرهای آلترناتیو نظیر کبک بروند. البته احتمال اینکه این رشته در سال اینده مجددا در فهرست باشد به اندازه رشته‌های دیگر حوزه بهداشت و درمان بالا نیست.

در کنار این رشته‌ها، رشته‌هایی چون «مدیران رستوران و خدمات تغذیه»، دندان‌پزشکان و بیولوژیست‌ها در نوبت تکمیل قرار دارند. اولین مورد به مرز ۸۰۰ نزدیک شده و دو رشته دیگر هم از ۶۰۰ گذر کرده‌اند و احتمالا تکلیف همه آنها تا پایان خردادماه روشن خواهد شد.

بعد از این رشته‌ها، معماری و دو رشته پزشکی (عمومی و متخصص) قرار دارد. واقعیت این است که بعید است که حتی این سه رشته تا پایان ماه جون تکمیل شوند مگر اینکه اتفاق خاصی بیافتد.

به هر حال اگر همین وضعیت ادامه داشته باشد و منحنی پرونده‌ها در ماه‌های پایانی زمان فهرست‌ها تغییرات عجیبی نداشته باشد از ۲۹ رشته فهرست اعلام شده بین ۶ تا ۹ رشته تکمیل خواهد شد و بعید است از سقف ۲۰ هزار ظرفیت اعلام شده، بیش از ۱۲ هزار ظرفیت تکمیل شود.

معنای دیگر این برآوردها اگر به واقعیت ختم شود این است که دفاتر ویزای کانادا در سراسر جهان از نظر دریافت درخواست‌های جدید یکی از خلوت‌ترین دوره‌های تاریخ فعالیت خود را پشت سر می‌گذارند و هنوز معلوم نیست که چرا فرایند بررسی و صدور ویزا در آنها با این میزان از کندی و تاخیر روبرو است.

برای مشاهده آخرین وضعیت فهرست اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar