رد گروه زیادی از متخصصین در دفتر CIO غیرقانونی بوده است
26 آوریل 2012 - 23:31
بازدید 397
12

  علی مختاری؛  دوستان خواننده این وب سایت حتما در جریان گزارشات ما از سال گذشته در مورد رویه غیرقانونی دفتر اداره مهاجرت در شهر سیدنی نوا اسکوشیا موسوم به  CIO هستند. این اداره به خصوص در مورد پزشکان؛ دندانپزشکان و داروسازان با این ادعا که در مورد اینکه متقاضی واقعا برای حداقل یک سال […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

علی مختاری؛ 

دوستان خواننده این وب سایت حتما در جریان گزارشات ما از سال گذشته در مورد رویه غیرقانونی دفتر اداره مهاجرت در شهر سیدنی نوا اسکوشیا موسوم به  CIO هستند. این اداره به خصوص در مورد پزشکان؛ دندانپزشکان و داروسازان با این ادعا که در مورد اینکه متقاضی واقعا برای حداقل یک سال در آن حرفه مشغول به کار بوده است قانع نشده آنها را غیر واجد شرایط تشخیص می دادند و پرونده را از گردونه رسیدگی خارج می کردند. این دفتر برای جلوگیری از اقدام فوری و مجدد متقاضی و گرفتن فرصت از او مدتی بعد از بازگرداندن مدارک به متقاضی هم خودداری کرد.

در هر مورد اعتراض شد ولی این اعتراضات به جایی نرسید. در پاسخ به اعتراض به رویه این اداره و درخواست بررسی مجدد همیشه روی رای صادره اصرار می شد. این تصمیمات به دلیل اینکه در داخل خاک کانادا صادر می شدند فرصت کوتاهی برای تجدید نظر در دادگاه فدرال داشتند و به همین دلیل امکان اقدام سریع در این زمینه معمولا وجود نداشت. کنپارس البته موفق شده است یکی از پرونده هایی را که به این سرنوشت دچار شده بود را با همکاری صمیمانه آن متقاضی به دادگاه فدرال بفرستد.

اعتراضات ادامه یافت و حقوقدانان کبکی هم وارد گود شدند ولی دفتر سیدنی هرگز حاضر به تغییر رویه نشد. بنده معتقدم که پشت این رویه غیرقانونی یک سیاست تبعیض آمیز برای پر کردن ظرفیت با متقاضیان از کشورهای خاص بوده است و این موضوعی است که دیر یا زود روشن خواهد شد. 

 

دادگاه فدرال چه رای داده است؟  

 

اتفاق فرخنده ای که اخیرا افتاده است اینکه یک پزشک متخصص مراکشی به نام دکتر امینه طالب که رفتار مشابهی را از سوی دفتر سیدنی تجربه کرده و از سوی آن دفتر به دلیل عدم اقناع در خصوص اشتغال به حرفه پزشکی برای حداقل یک سال رد شده بود به دادگاه فدرال مراجعه کرده و از دادگاه فدرال خواسته است رای دفتر سیدنی را باطل اعلام کند. به نظر این بار سیدنی با فرد خاصی طرف شده است با سرچی مختصر در گوگل می بینید که این فرد پزشک متخصص معروفی است که بسیار نیز فعال است. 

دادگاه برگزار شد و نهایتا در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۲ رایی از سوی قاضی مارتینو در دادگاه فدرال مونترآل صادر شده است که بر اساس آن رویه سیدنی در زیر سوال بردن سابقه کار پزشکی پزشکان و دیگر متخصصان غیر قانونی و غیر معقول شناخته شده است. قاضی به درستی اظهار داشته است که درخواست مدارک بیشتر و انتظار برای ارایه مدارک در خصوص جزییات شرح وظایف یک پزشک معقول نیست یک پزشک کارش پزشکی است و اقدام اداره مهاجرت نامعقول و مردود است. این رای با شماره رفرنس ۲۰۱۲CF ۳۸۴  و پرونده شماره IMM-۵۳۹۴-۱۱  دادگاه فدرال به تاریخ ۳ آوریل ۲۰۱۲ ثبت شده است.

 به این ترتیب دفتر CIO و دستور دهنده مستقیم به آنان یعنی آقای وزیر از سوی دادگاه فدرال محکوم شده اند  اما متاسفانه امکان تغییر سرنوشت کسانی که به آنها ظلم شده نیست مگر کسانی که در این مورد در دادگاه فدرال پرونده باز کرده اند. البته با این رای احتمالا امکان طرح دعوای خسارت برای آن دسته از قربانیان رویه غیر قانونی دفتر سیدنی وجود دارد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar