رده‌بندی مونترال به عنوان بهترین شهر کانادا برای تحصیل
27 مارس 2012 - 9:05
بازدید 208
9

شهر مونترال بهترین شهر کانادا برای دانشجویان شناخته شد و در یک رده‌بندی بین‌المللی، از این نظر بعد از پاریس قرار گرفت. در رده‌بندی مذکور بعد از پاریس به ترتیب شهرهای لندن و بوستون قرار گرفتند و پس از آن هم در دهمین جایگاه شهر مونترال واقع شد. دو شهر دیگر مهم کانادا یعنی شهرهای […]

ارسال توسط :
پ
پ

شهر مونترال بهترین شهر کانادا برای دانشجویان شناخته شد و در یک رده‌بندی بین‌المللی، از این نظر بعد از پاریس قرار گرفت.

در رده‌بندی مذکور بعد از پاریس به ترتیب شهرهای لندن و بوستون قرار گرفتند و پس از آن هم در دهمین جایگاه شهر مونترال واقع شد. دو شهر دیگر مهم کانادا یعنی شهرهای تورنتو و ونکوور نیز به ترتیب در رده‌های بیست‌وششم و سی‌ویکم این رده‌بندی قرار گرفتند.

شرکت بریتانیایی QS، که معمولا به کار رده‌بندی دانشگاه‌ها می‌پردازد، ۵۰ شهر در نقاط مختلف دنیا را بررسی کرده و با در نظر گرفتن ترکیب دانشجویان، کیفیت زندگی، فعالیت کارفرمایان و قیمت‌ها، به تهیه فهرست رده‌بندی خود اقدام نمود.

یکی از دلایلی که کمک نمود تا شهر مونترال در این فهرست بین‌المللی در رده دهم قرار بگیرد، جایگاهی بود که دانشگاه مک‌گیل در دنیا پیدا کرده بود. این دانشگاه توانست در رده‌بندی وبسایت شرکت QS  در میان دانشگاه‌های خوب جهان در رده ۱۷ ارزیابی شود.

در وبسایت این شرکت درباره شهر مونترال آمده است: «مونترال اکنون به عنوان پایتخت فرهنگی کشور کانادا و یکی از بهترین شهرهای جهان برای زندگی شناخته می‌شود. این شهر از نظر کیفیت زندگی دارای یکی از بالاترین نمره‌هاست. علاوه بر آن از نظر ترکیب دانشجویان و نیز به دلیل داشتن دانشگاه بسیار خوبی چون مک‌گیل، توانسته در رده‌بندی شهرهای دنیا از این نظر جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.»

علاوه بر این شرکت QS معتقد است که شهر مونترال بعد از شهرهای بوستون و برلین، یکی از باصرفه‌ترین شهرها برای تحصیل دانشجویان است و به‌رغم بالا بودن شهریه‌ها برای دانشجویان در این شهر، اما دانشگاه‌های آن قابل مقایسه با دانشگاه‌های خوب امریکا، انگلیس و استرالیا هستند.       

آقای گای برتون، رئیس دانشگاه مونترال، درباره این رتبه‌بندی در گفتگویی با روزنامه گزت گفت: «واقعا فوق‌العاده است که مونترال توانسته از نظر آموزش دانشگاهی بین ۱۰ شهر برتر جهان قرار گیرد و با شهرهایی چون پاریس، لندن و بوستون هماوردی کند. در این موضوع بیشترین افتخار از آن موسسات آموزشی این شهر خواهد بود زیرا توانسته‌اند نام این شهر را پرآوازه سازند و معرفی باشند بر زندگی غنی و پویای دانشجویی در این شهر.»

شهر تورنتو با ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ دانشجو، از نظر کیفیت زندگی جایگاه خوبی در این رده‌بندی دارد اما گرانی هزینه‌ها در آن باعث پایین‌تر آمدن رتبه آن می‌شود. در مورد شهر ونکوور نیز دقیقا همین موضوع صادق است. شهر ونکوور نیز چهارمین رتبه را از نظر کیفیت زندگی داراست اما در بین ۵۰ شهر مورد بررسی، دارای هشتمین نمره پایین جدول رده‌بندی است.

در وبسایت QS در مورد شهر پاریس آمده است: «شهر پاریس برخلاف دو شهر لندن و بوستون، دارای هیچ یک از ۳۰ دانشگاه برتر دنیا نیست و همین امر سبب تعجب است که چگونه این شهر توانسته یکی از شهرهای برتر از نظر دانشجویان بین‌المللی باشد.» انتخاب شهر پاریس از آن رو انجام شده که ۱۶ دانشگاه از دانشگاه‌های برتر دنیا در آن واقع هستند و هزینه دانشجویان بین‌المللی نیز در آن به نسبت کشورهای انگلیس، استرالیا و کشورهای امریکای شمالی بسیار پایین‌تر است و دلیل دیگر هم این است که این شهر در قلب اروپا واقع شده و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این شهر مورد توجه همه کارفرمایان در سرتاسر قاره اروپا هستند.

این نخستین بار است که شرکت QS فهرستی از بهترین شهرهای دنیا برای تحصیل فراهم نموده است. اطلاعات مورد استفاده برای این رده‌بندی از طریق داده‌های موجود و نظرسنجی گردآوری شده‌اند. برای تهیه این فهرست، شهرهای مورد نظر باید ۲۵۰ هزار نفر یا بیشتر جمعیت می‌داشتند و حداقل دارای دو دانشگاه می‌بودند. 

برای مشاهد اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar