دو نکته‌ای که مسافران کانادا در تابستان امسال باید نسبت به آن توجه کنند
22 می 2010 - 0:00
بازدید 308
9

            با نزدیک‌ترین شدن به فصل تابستان و افزایش سفرهای ایرانیان به کانادا توجه به دو نکته مهم به آنها یادآوری می‌شود.       نکته اول برگزاری نشست بسیار مهم جی-۲۰ با حضور عالی‌رتبه‌ترین رهبران ۲۰ کشور عمده صنعتی از جمله مهم‌ترین کشورهای اروپایی و آمریکا در ماه جون (ژوئن) […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

 

 

 
 

 

با نزدیک‌ترین شدن به فصل تابستان و افزایش سفرهای ایرانیان به کانادا توجه به دو نکته مهم به آنها یادآوری می‌شود.  
 

 

نکته اول برگزاری نشست بسیار مهم جی-۲۰ با حضور عالی‌رتبه‌ترین رهبران ۲۰ کشور عمده صنعتی از جمله مهم‌ترین کشورهای اروپایی و آمریکا در ماه جون (ژوئن) در شهر تورنتو است. بیشتر در اینجا به تفصیل به این موضوع و مسائل امنیتی مرتبط و تاثیر احتمالی این مسائل در بروز مشکلاتی برای مسافرین به کانادا خصوصا تازه‌واردان پرداخته‌ایم.  
 

 

توصیه می‌شود پست مورد اشاره را مجدداً با دقت بیشتری مطالعه و بر اساس آن برای انتخاب زمان ورود به کانادا تصمیم‌گیری شود. به طور خلاصه باید یاداوری کرد که به دلیل حساسیت‌ها بهتر است در فاصله حداقل سه هفته به آغاز تاریخ این نشست و یک هفته بعد از آن از ورود به کانادا تا حد ممکن اجتناب شود و اگر مقدور است تاریخ مناسب‌تری انتخاب شود. اما به هر حال اگر شرایط ایجاب می‌کند کسی مزاحم ورود شما در این تاریخ‌ها نخواهد بود اما شما هم باید به طور طبیعی خود را برای سطح بالاتری از کنترل و مراقبت فرودگاهی آماده سازید. 
 

 

اما موضوع یا حادثه مهم دیگر ماجرای فوران آتش‌فشانی در ایسلند و ادامه خروج خاکستر از دهانه آن است که منجر به ایجاد اختلال و تعطیلی اکثر پروازهای اروپایی یا بسته شدن کریدورهای بین‌المللی بر فراز اروپا برای بیش از ۱۰ روز شد. شاید به دلیل اینکه این موضوع دیگر در صدر اخبار نیست عده‌ای چنین فکر کنند که این مشکل حل شده است در حالیکه چنین نیست و در همین هفته برای مدتی پروازهای اروپایی را مجدداً به تاخیر و تعطیلی کشاند.  
 

 

فعلا مدیران شرکت‌های هوایی اروپایی اعلام کرده‌اند که تنها می‌توانند تا ۵ روز جلوتر درباره وضعیت پروازها خبررسانی و تصمیم‌گیری کنند و پیش‌بینی طولانی‌مدت‌تر مقدور نیست لذا احتمال دارد که مثلا اگر شما برای مثلا ماه جولای پروازی را به مقصد تورنتو از مسیر آمستردام، لندن یا فرانکفورت رزرو کرده باشید در تاریخ مورد نظر به دلیل شرایط آتش‌فشان و لغو پرواز، این پرواز را از دست بدهید.  
 

 

از آنجا که آتشفشان مذکور در آخرین نوبت فعالیت‌اش، بیش از دو سال فعال بوده و هم اکنون هم اثری از کاهش فعالیت در آن دیده نمی‌شود فعلا کسی نمی‌تواند تاریخی ولو احتمالی از پایان نهایی و ختم به خیر شدن این ماجرا ارائه دهد. این موضوع برای کسانی که برای مسافرت به کانادا فرصت دارند چندان مشکل مهمی نیست چون به فرض، با لغو یک پرواز شرکت هواپیمایی مذکور در اولین زمان ممکن برای مسافرین جا مانده، پرواز جایگزین در نظر می‌گیرد (البته باید توجه داشته باشید که «اولین زمان ممکن» در ایام تابستان و شلوغی پروازها ممکن است طولانی‌تر از معمول باشد). البته مشکلاتی چون هماهنگی‌های بعدی برای ورود و رزرو مجدد جا که در تابستان دردسرساز‌تر است هم ممکن است پیش آید که هر چند دغدغه است اما اگر فرد از قبل احتمال آن را بدهد قابل کنترل‌ و آمادگی خواهد بود. اما مشکل اصلی برای کسانی‌ پیش خواهد آمد که از نظر زمان ورود به کانادا دارای محدودیت‌هایی هستند. چند توصیه به چنین افرادی به قرار زیر است:

 

  • ورود خود به کانادا را به هفته‌های آخر تاریخ ویزا موکول نکنید و تا آنجا که ممکن است در زمان زودتری برای ورود اقدام کنید؛
  • مسیرهای هوایی مطمئن‌تر را برگزینید. مثلا در نوبت قبلی تعطیلی پروازها، پروازهای ترکیه و امارات به کانادا با مشکل کمتری روبرو شدند. البته در شرایط معمول پروازهای آمستردام به دلیل ویژگی‌های فرودگاه آن بیش از همه به مسافران توصیه می‌شود اما فعلا آسمان هلند از جمله آسمان‌هایی بوده که در هر دو نوبت بسته شده و به دلیل تعداد بسیار بالای پروازهای به آمستردام، رفع مشکلات و رزرو بعدی با مشکلاتی همراه بوده است. به هر حال با مشاوره با دفاتر صدور بلیط و اطلاع از روند ماجرا انتخابی با کمترین میزان ریسک را انجام دهید؛
  • اگر مقدور است و هزینه مالی ایجاد نمی‌کند در چند تاریخ پرواز رزرو کنید؛
  • اگر به هر دلیلی قبل از تاریخ انقضای ویزا موفق به ورود به کانادا نشدید بلافاصله با مطلع ساختن وکیل و مشاور مهاجرتی خود، سفارتخانه مرجع صدور ویزا را در جریان امور قرار داده و با ارائه مستندات و دلایل کافی درخواست صدور ویزای مجدد نمایید. البته این پروسه زمان‌بر و توام با ایجاد استرس در افراد است لذا تا آنجا که می‌شود از ورود به این مرحله اجتناب نمایید.

 
 

امیدواریم با حل کامل این دردسر، اصولا در تابستان امسال مشکلی برای سفر عزیزان به کانادا پدید نیاید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar