دلایل مهاجرت افراد به کانادا
19 دسامبر 2022 - 6:28
بازدید 545
11
کانادا همیشه به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت شناخته می‌شود. در سال 2021 بیش از 405000 نفر کانادا را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا همیشه به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت شناخته می‌شود. در سال 2021 بیش از 405000 نفر کانادا را به عنوان خانه جدید خود انتخاب کردند. دولت کانادا نیز قصد دارد تا پایان سال 2025 از حداقل 1.9 میلیون مهاجر جدید استقبال کند و به این منظور نیز برنامه‌های زیادی در نظر گرفته است. اما آیا می‌دانید چه چیزی کانادا را به چنین مقصد مهاجرتی محبوبی تبدیل کرده‌ است؟ چه چیزی زندگی در کانادا تا این اندازه عالی کرده است و چرا مهاجران از سراسر دنیا از میان تمام کشورها، کانادا را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود انتخاب می‌کنند؟ در این مقاله به بررسی دلایلی می‌پردازیم که افراد به کانادا مهاجرت می‌کنند؟

دلایل مهاجرت افراد به کانادا

متقاضیان خارجی که قصد تشکیل یک زندگی جدید را دارند معمولا کانادا را به‌ عنوان مقصد رویایی خود انتخاب می‌کنند. هر مهاجری دلیلی برای مهاجرت دارد که او را به پذیرش سختی‌های تشکیل یک زندگی از صفر، ترغیب می‌کند. در ادامه برخی از این دلایل را بررسی می‌کنیم.

مشاغل متعدد برای مهاجران در کانادا

بازار کار کانادا همواره در حال رشد است اما با این وجود، پیری جمعیت این کشور مانعی بزرگ خواهد بود. صنایع بزرگ برای پیشرفت نیاز به نیروی کار جوان و متخصص دارند و جمعیت میانسال کانادا باعث شده تا بیش از 1 میلیون شغل خالی در صنایع این کشور وجود داشته باشد. به همین دلیل دولت کانادا برنامه‌های مهاجرتی متعددی برای کمک به افراد در مشاغل خاص و پرتقاضا در نظر می‌گیرد تا کمبود نیروی کار را در استان‌ها و مناطق مختلف جبران کند. 

مشاغل کانادا موظف به ارائه خدمات و مزایای مختلف برای نیروهای کار خارجی هستند که از آن جمله می‌توان به بازنشستگی، مرخصی قانونی، مرخصی والدین، بیمه کار و حتی معاینات پزشکی اشاره کرد. 

مشاغل موجود در کانادا معمولا حقوق بالایی دارند و در نتیجه مهاجران متخصصی که دارای تخصص و مهارت خاصی هستند می‌توانند بیشترین درآمد را داشته باشند. نیاز به نیروی کار در سراسر کانادا احساس می‌شود و همین موضوع هم عامل اصلی طراحی برنامه‌های مهاجرتی متفاوت و متنوع است. بنابراین متقاضیان خارجی حق انتخاب زیادی برای اشتغال در رشته‌های مختلف در کانادا خواهند داشت.

جامعه فراگیر و چند فرهنگی کانادا

کشور کانادا به نیروی متخصص خارجی برای جبران کمبود نیروی کار اتکا می‌کند. جامعه فراگیر و چند فرهنگی کانادا بستر بسیار مناسبی را برای مهاجران خارجی فراهم کرده است. طبق آمار سایت Statcan.ca و اداره آمار دولت کانادا، بیش از 8 میلیون مهاجر در کانادا کار و زندگی می‌کنند. کانادا میزبان مهاجران از بیش از 170 کشور دنیا است و به همین دلیل یک کشور چند فرهنگی محسوب می‌شود و دارای بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین ادیان و فرهنگ‌ها است. اگر به عنوان مهاجر در این کشور زندگی کنید هرگز احساس غربت نخواهید کرد چون در هر استانی می‌توانید هم‌وطنان خود را بیابید. 

کانادا کشوری پهناور با شهرهایی پُررونق، مناطق روستایی متنوع وسیع، سواحل آفتابی و زیبا، کوه‌ها و جنگل‌های زیبا است. جمعیت چندفرهنگی کانادا باعث شده تا این کشور شرایط مناسبی برای آشنایی با فرهنگ‌ کشورهای مختلف داشته باشد. 

بهره‌مندی از آموزش کلاس جهانی به صورت رایگان

کانادا یکی از بهترین مراکز آموزشی شامل موسسات، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها را دارد. کانادا همه ساله و به صورت مستمر در بین 5 کشور برتر جهان با بهترین سیستم آموزشی قرار گرفته و بهترین رتبه را دریافت می‌کند. علاوه‌براین، بیش از 32 دانشگاه کانادا در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته‌اند که آموزش عالی در سطح جهانی ارائه می‌کنند. از جمله برترین دانشگاه‌های کانادا می‌توان به دانشگاه تورنتو اشاره کرد که در حال حاضر بیستمین دانشگاه برتر جهان است. بر اساس آمار و با وجود چنین دانشگاه‌های برتری، جای تعجب نیست که کانادا یکی از تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان است. 

تمامی تحصیلات عمومی برای شهروندان و همچنین برای افراد مقیم دائم کانادا رایگان است. بنابراین اگر بتوانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید، فرزندان شما می‌توانند به صورت رایگان در مدارس این کشور تحصیل کنند. مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، این کشور شبکه‌های پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند تا دولت این کشور مطمئن شود که دانشجویان بین‌المللی به سرعت با سیستم آموزشی سازگار خواهند شد. 

بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی رایگان

کانادا به داشتن سیستم مراقبت‌های بهداشتی منحصربه‌فرد در سراسر جهان شناخته می‌شود. این کشور باکیفیت‌ترین و در دسترس‌ترین مراقبت‌های بهداشتی را دارد که در جهان مشهور است. این مراقبت‌های بهداشتی برای شهروندان کانادایی و همچنین برای افراد مقیم دائم، رایگان خواهد بود. لازم است بدانید که هزینه سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا از طریق مالیات تامین می‌شود، به این مفهوم که افراد قبلا با پرداخت مالیات هزینه این مراقبت‌ها را پرداخت کرده‌اند و در زمان نیاز به دریافت این مراقبت‌ها، هزینه‌ای پرداخت نخواهند کرد. لازم است بدانید که میزان مالیات برای دریافت این مراقبت‌های بهداشتی در هر استان با استان دیگر متفاوت خواهد بود.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا حتی هزینه‌های پزشکی مربوط به جراحی‌های مهم و بزرگ را نیز پوشش می‌دهد اما این موارد ممکن است از استانی به استان دیگر متفاوت باشد. مراقبت‌های بهداشتی کانادا ممکن است برخی از موارد را پوشش ندهد. از جمله این موارد می‌توان به خدمات دندانپزشکی و باروری اشاره کرد.

کسب درآمد بالا

متقاضیان خارجی برای مهاجرت به کانادا باید یک پیشنهاد شغلی دریافت کنند. در این راستا مهاجران می‌توانند با شرکت‌های مختلفی مذاکره کنند تا بهترین شغل با بالاترین درآمد را انتخاب کنند. صنایع مختلف برای انتخاب نیروی ماهر و تحصیل کرده با مهارت‌ها و توانمندی‌های بالا، حقوق بسیار مناسبی پرداخت می‌کنند. بنابراین اگر در حوزه مشخصی دارای تحصیلات تکمیلی و همین‌طور دارای مهارت و تخصص خاصی هستید به سرعت می‌توانید شغلی با درآمد بالا پیدا کنید. بسته به استانی که در آن زندگی می‌کنید، حقوق در کانادا می‌تواند بین 12 تا 16 دلار متغیر باشد. علاوه‌بر درآمد بالا می‌توانید از مزایای بی‌شمار کار در کانادا شامل مرخصی زایمان، مرخصی ماهانه، بیمه، مراقبت‌های بهداشتی و غیره برخوردار شوید. 

کانادا امن‌ترین کشور جهان

طبق آمار، کانادا یکی از باکیفیت‌ترین خدمات را در اداره پلیس ارائه می‌دهد به همین دلیل نیز نرخ فقر و نرخ جرم و جنایت در پایین‌ترین حد خود قرار دارد. کانادا از سال 1965 به صورت مستمر یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بوده است. کانادا در طی سال‌های گذشته به عنوان کشوری شناخته شده که کودکان مدرسه‌ای بدون نگرانی می‌توانند تا مدرسه پیاده بروند و حتی مردم می‌توانند ماشین‌های خود را در خیابان پارک کنند. جالب است که بیشتر خانه‌های کانادا نیازی به سیستم امنیتی ندارند. طبق آخرین آمار، در حالی که با فراگیری بیماری کووید 19، جرم و جنایت در سراسر جهان افزایش یافته، کانادا کماکان به عنوان ششمین کشور امن جهان شناخته می‌شود. همین امنیت بالا از جمله اصلی‌ترین دلایلی است که متقاضیان خارجی کانادا را به عنوان مقصد نهایی برای یک زندگی باکیفیت انتخاب می‌کنند. 

اقتصاد روبه‌رشد و پویا

حجم بالای زمین‌های زیر کشت، صنایع پُر رونق، نرخ مالیات بالا و نرخ نسبتا کم جمعیت باعث شده تا اقتصاد کانادا به طرز باورنکردنی ثبات داشته باشد. با وجود این روند مستمر، اقتصاد کانادا حتی در دوران همه‌گیری بیماری کووید 19 نیز به رشد خود ادامه داده است. 

کانادا یکی از باثبات‌ترین اقتصادهای جهان را دارد و می‌توان گفت که همیشه نرخ رشد آن مثبت است. حتی با وجود مشکلات بسیاری که دیگر کشورها را به زانو درآورده، اما کانادا بدون اینکه از این مشکلات تاثیر بپذیرد به رشد خود ادامه می‌دهد. اقتصاد قوی کانادا یکی از مهم‌ترین عواملی است که متقاضیان خارجی این کشور را برای اشتغال و زندگی انتخاب می‌کنند، چون مطمئن هستند که می‌توانند در این اقتصاد پویا و مثبت سهمی داشته و در این میان درآمدی عالی برای ساختن یک زندگی مرفه داشته باشند.

نظام سیاسی باثبات

کانادا سیستم سیاسی بسیار باثباتی داشته و برای دموکراسی بسیار ارزش قائل است. این کشور در سال 2020 رتبه پنجم در شاخص جهانی دموکراسی را دریافت کرده است. ناآرامی‌های سیاسی در کانادا بسیار کم بوده و زمانی که مردم این کشور از دولت ناراضی باشند می‌توانند آزادانه اعتراض خود را بیان کنند و برای تغییرات لازم، لابی کنند. این فضای سیاسی باثبات و سالم باعث شده تا مردم از زندگی در این کشور رضایت کامل داشته باشند. 

کانادا بزرگ‌ترین طرفدار مهاجرت

کانادا هر سال پذیرای طیف وسیعی از مهاجران از سراسر جهان است. این کشور متقاضیان ماهر را به منظور جبران کمبود نیروی کار در استان‌ها و صنعت‌های مختلف جذب می‌کند. نکته جالب توجه اینکه کانادا یکی از پایین‌ترین نرخ‌های زاد و ولد را در جهان داشته و جمعیتی سالخورده دارد. همین امر باعث شده تا این کشور برای کمک به اقتصاد خود دست به دامان مهاجران ماهر و متخصص از کشورهای دیگر شود. اگر کانادا نیروی کار خارجی را جذب نکند، نیروی کار به شدت کاهش یافته و همین امر منجر به کاهش شدید رشد اقتصادی خواهد شد. 

کانادا برای تقویت پایه‌های مالیاتی و تامین مالی برنامه‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، گسترش شهرها و راه‌ها، ساختن مدارس و تامین بودجه صندوق‌های بازنشستگی به مهاجران نیاز خواهد داشت. مهاجران بخش مهم و جدایی‌ناپذیر از اقتصاد کانادا برای توانمند کردن صنایع، سیستم آموزشی و فرهنگ هستند. 

آب‌وهوای کانادا

تصورات غلط باعث شده تا متقاضیان خارجی در کشورهای مختلف تصور کنند که کانادا یک کشور سرد با سرمایی طاقت‌فرسا است. اما کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان، آب و هوایی متنوع و چهار فصل دارد. تابستان‌هایی خنک با طبیعتی سرسبز و زیبا و زمستان‌هایی معتدل با درختانی پوشیده از برف، طبیعت زیبای کانادا را تشکیل می‌دهند. برخی از مناطق کانادا مانند غرب این کشور، زمستان‌های بسیار معتدلی دارند و می‌توانید لحظات خوبی را در بازی‌های زمستانی داشته باشید.

در کانادا فستیوال‌های تابستانی زیادی برگزار می‌شود. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به کمپینگ، پیاده‌روی و کایاک سواری اشاره کرد. در کانادا برنامه‌های زمستانی زیادی نیز وجود دارد که شامل اسکی و اسکیت روی یخ هستند. 

طبیعت فوق‌العاده کانادا

کانادا کشوری وسیع با مناظری فوق‌العاده زیبا است که سواحل، جنگل‌ها و پارک‌های ملی بسیاری دارد. استان‌های کانادا وسعت بالایی دارند و برای رفتن از استانی به استان دیگر باید چند ساعت در سفر باشید اما این سفر ارزشش را خواهد داشت چون می‌توانید به طبیعی زیبا و بکر دست پیدا کنید. اگر قصد اقامت دائم در کانادا را دارید پس می‌توانید آخر هر هفته برای گردش در طبیعت، یکی از استان‌های کانادا را انتخاب کنید. 

برنامه‌های مهاجرتی متنوع

کانادا بیش از 100 برنامه مهاجرتی متنوع برای متقاضیان خارجی دارد. این برنامه‌ها روش‌ها و مزایای مختص به خود را دارند که هر مهاجر باید بر اساس نیازها و شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کند. از جمله برنامه‌های محبوب و مشهور کانادا می‌توان به اکسپرس انتری اشاره کرد. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید پس باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. اما اگر قصد اشتغال در کانادا را دارید قاعدتا باید اول پیشنهاد کاری دریافت کنید. از دیگر برنامه‌های مهاجرتی کانادا می‌توان به روش سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، استارتاپ، ویزای کار تجاری، برنامه نیروی متخصص فدرال و غیره اشاره کرد. در این لینک می‌توانید برنامه‌های متنوع مهاجرتی کانادا را بررسی کرده و شرایط لازم برای شرکت در آن‌ها را ببینید. 

رشد بالای صنعت فناوری در کانادا

بخش فناوری یکی از سریع‌ترین صنایع در کانادا است که موقعیت‌های شغلی زیادی را برای مهاجران خارجی فراهم می‌کند. اگر در حوزه فناوری تحصیل کرده باشید می‌توانید در شغلی عالی با درآمد بالا کار کنید. نیاز به متخصصان حوزه فناوری در کانادا هر روز بیشتر می‌شود و همین امر بستر لازم برای ایجاد موقعیت‌های شغلی بیشتر را فراهم می‌کند. کانادا به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصدی فوق‌العاده برای کارفرمایانی است که به دنبال نیروهای با استعدادی هستند. این نیروهای با استعداد خارجی با وجود مهارت‌ها و توانمندی‌هایی که در حوزه‌ فناوری دارند می‌توانند عامل مهمی در رشد و شکوفایی این حوزه باشند. 

جمع‌بندی

کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که متقاضیان خارجی برای زندگی و کار به آن‌ مهاجرت می‌کنند. مهاجران معمولا بنا به دلایل مختلفی کانادا را به عنوان مقصد نهایی زندگی خود انتخاب می‌کنند. در این مقاله مهم‌ترین دلایل بررسی شدند که شامل اقتصاد رو به رشد، امنیت شغلی و امنیت زندگی بالا، بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی رایگان، بهره‌مندی از آموزش در سطح جهانی، وجود مشاغل متنوع با حقوق بالا، طبیعتی زیبا و چشم‌نواز، کشوری چند فرهنگی، کیفیت بالای زندگی و بسیاری موارد دیگر هستند. این دلایل می‌تواند هر فردی را به مهاجرت به کانادا ترغیب کند. شما به عنوان متقاضی مهاجرت به کانادا چه دلیلی برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد نهایی زندگی خود دارید؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar