در نظرسنجی بانک HSBC، کانادا بهترین کشور جهان برای کار شناخته شد
11 دسامبر 2009 - 1:36
بازدید 384
7

  مهاجرت به سایر کشورها به قصد یافتن فرصت‌های جدید شغلی امروز در همه جا دیده می‌شود. در اینجا در قالب بررسی نتایج یک نظرسنجی، نویسنده استرالیایی ساکن کانادا به ابعاد مختلفی از پدیده «مهاجرت برای یک شروع جدید» می‌پردازد.  کار در کشوری دیگر و ترک وطن می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار آن […]

ارسال توسط :
پ
پ

  مهاجرت به سایر کشورها به قصد یافتن فرصت‌های جدید شغلی امروز در همه جا دیده می‌شود. در اینجا در قالب بررسی نتایج یک نظرسنجی، نویسنده استرالیایی ساکن کانادا به ابعاد مختلفی از پدیده «مهاجرت برای یک شروع جدید» می‌پردازد. 

کار در کشوری دیگر و ترک وطن می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار آن را تجربه می‌کنند امری پرهیجان و در عین حال پر از هراس باشد. البته برای کسانی که شجاعت لازم برای ترک آرامش خانه را در خود گردآورده‌اند، بدون تردید این تجربه دارای نکات مثبت بسیاری است.  

در نظرسنجی‌ای که بانک بین‌المللی HSBC انجام داده، اغلب کسانی که برای کار از کشور خود خارج می‌شوند، نسبت به آنها که در خانه می‌مانند وضعیت بهتری دارند و بهترین شرایط کار برای این عده نیز در کانادا به دست می‌آید. شاید کاری که یک خارجی انجام می‌دهد ظاهرا کمک چندانی به کانادایی‌ها نکند اما برای یک خارجی یا استرالیایی مثل من زندگی در کانادا یک فرصت فوق‌العاده است.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در این نظرسنجی که از ۳۱۰۰ کارگر خارجی در ۵۰ کشور مختلف دنیا انجام شده، کانادا از نظر یافتن کار، مسکن، افتتاح حساب بانکی، دریافت کمک‌های بهداشتی، دوست‌یابی، امکانات تغذیه در خارج از منزل و مشارکت در کارهای اجتماعی یکی از بهترین کشورهای دنیا است.  

وقتی دو سال پیش همراه با دوست‌پسرم که برای کار به کانادا منتقل شده ‌بود، به اینجا آمدم، خیلی زود خود را با شرایط جدید منطبق کردم و در کمتر از یک ماه کار تازه‌ام را شروع کردم. همه چیز خیلی خوب بود، درست به همان راحتی و آرامش که یک ژورنالیست خارجی در چین کمونیست کار پیدا می‌کند، من هم این‌جا در روزنامه‌ای که پیش‌تر رایزنی‌هایش را انجام داده بودم به کار مشغول شدم. در قرارمان آنها همه هزینه‌های زندگی حتی هزینه خوراک مرا از لحظه ورود تقبل کرده بودند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

اما حالا این پرسش مطرح می‌شود که یک کانادایی برای کار به کجا می‌تواند برود؟ نظرسنجی HSBC به ترتیب کشورهای استرالیا و تایلند را به عنوان بهترین کشورها برای کسانی که برای اولین بار می‌خواهند در یک کشور خارجی کار کنند، معرفی می‌کند. کشورهای انگلیس و روسیه گرچه از نظر کسب درآمد رتبه خوبی را کسب می‌کنند اما از نظر شرایط زندگی رتبه پایینی دارند.  

دیوید نورتون، رئیس یکی از بخش‌های بانک بین‌المللی HSBC در لندن، می‌گوید: «آنچه مسلم است این که در کشورهایی مثل کانادا و استرالیا که حقوق پرداختی به کارکنان خارجی چندان بالا نیست، چیزی که سبب خوشنودی آنان از کار در آن کشورها می‌شود نه فقط شرایط بهتر زندگی بلکه سهولت انطباق با جامعه جدید است. البته نکته مهمی که در این نظرسنجی به دست آمده این است که درآمد این عده در خارج نسبت به درآمدی که در کشور خود داشته‌اند بیشتر است.» به نظر او عموما کشورهایی که از نظر اقتصادی دارای ثبات هستند کشورهای دیگر را از نظر کیفیت زندگی و اختلاط با جامعه بومی، از صحنه خارج کرده‌اند.   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

در این نظرسنجی۴۲درصد کارکنان در خارج از نظر وضعیت جا و مسکن شرایط بهتری نسبت به کشور خود داشته‌اند، ۴۴درصد مسافت کوتاه‌تری را برای رسیدن به محل کار خود طی می‌کنند و۴۹درصد تجربیات خوبی از دوست‌یابی در فراسوی مرزهای کشور خود داشته‌اند. در این نظرسنجی به غیر از کشور انگلیس که از نظر تفریح و زندگی خارج از خانه بهترین مقام را به خود اختصاص داده و نتایج مرتبط با رشد همراه بوده، در باقی موارد زندگی افراد در این دو مورد به ترتیب با ۳۶ و ۳۵ درصد کاهش مواجه بوده است.  

کانادایی‌های زیادی بر این عقیده‌اند که سبک زندگی در انگلیس در مجموع به آن بدی‌ها هم که در نظرسنجی گفته شده نیست. برای مثال آقای آدام، یکی از افراد درگیر در این نظرسنجی، که در حال حاضر در کار نشر کتب دانشگاهی است و رهبری گروه Network Canada را نیز برعهده دارد (گروهی از کاناداییان که در خارج از کشور کار می‌کنند)، خود مدت ۱۹ سال است که در لندن زندگی می‌کند. او می‌گوید: «من و همسرم بچه‌هایمان را به مهم‌ترین اتفاقات و معروف‌ترین موزه‌های جهان می‌بریم که ورود به آنها هم برای  همه آزاد است.» البته او ضعف در سرویس‌دهی به مراجعان و مشتریان و سیستم شلوغ حمل‌ و نقل عمومی را از معضلاتی می‌داند که به‌راحتی قابل چشم‌پوشی نیستند. به هرحال او انگلیس را جای بسیار مناسبی برای رشد شغلی می‌داند و اذعان دارد که مهاجران کانادایی زیادی توانسته‌اند در حوزه تکنولوژی اطلاعات، حقوق و خدمات مالی کارهای خوبی در انگلیس پیدا کنند. او می گوید: «برای کسانی که تازه وارد کشوری می‌شوند و کاری را از پیش تدارک ندیده‌اند، زندگی سخت است. اما به‌هر حال کانادایی‌ها بعد از این که در این کشور استقرار کافی پیدا می‌کنند، با رفتار محترمانه کارفرمایان مواجه می‌شوند.»   این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

آلن نیکول، مدیر انجمن کانادایی‌های شاغل در خارج، که یک گروه ارتباطی و مدافع حقوق کاناداییان شاغل در خارج از کشور است، معتقد است که میل به زندگی بهتر برای این عده از افراد اصلا عجیب نیست چون اغلب آنها افرادی تحصیل‌کرده هستند، مهارت‌های بالایی دارند، درآمدهای خوبی دارند و توانسته‌اند خود را با شرایط جدید زندگی وفق دهند. البته مهم‌ترین مقصد مهاجرت کانادایی‌ها برای کار کشور آمریکا است که در حال حاضر بین ۱.۲ تا ۱.۵ میلیون کانادایی در آنجا کار و زندگی می‌کنند، رتبه بعد به کشور چین با ۶۶هزار تا ۷۰ هزار کانادایی تعلق دارد و در مرحله بعد هم کشور انگلیس با ۲۵ هزار کانادایی قرار می‌گیرد. او می‌گوید: «بیشتر آنها قبل از مهاجرت کارشان را معلوم کرده‌اند و مشکلی ندارند. البته گروهی هم هستند که سعی می‌کنند بعد از ورود به یک کشور در جستجوی کار برآیند. اما باید پذیرفت که این کار ریسک بزرگی است.» 

سال گذشته در یک مسابقه فوتبال با خانمی کانادایی آشنا شدم که درست در نقطه مقابلم قرار داشت. او تصمیم داشت که بی‌آنکه به استخدام کارفرمایی استرالیایی درآمده باشد، با دوست پسرش برای کار و زندگی به شهر ملبورن مهاجرت کند. تنها نگرانی اندک او بابت از دست دادن کار دولتی‌اش در انتاریو بود. حالا بعد از گذشت یک سال خبرهای زندگی‌اش را در توییتر به اشتراک می‌گذارد و می‌بینم که از همه چیز راضی است. او علاوه بر اینکه شغلی پیدا کرده و در ملبورن مثل خانه خودش راحت است، هنوز هم احساس توریستی را دارد که هر روز چیز تازه‌ای برای کشف کردن دارد. او می‌گوید که رئیس جدیدش کانادایی بودن او را  نه یک ضعف بلکه نقطه قوتی برای کارش می‌داند. 

با وجود اینکه به نمونه‌های زیادی از این افراد برمی‌خوریم که در یک کشور جدید زندگی و کار موفقی دارند اما در این بین نمونه‌های ناموفق هم وجود دارند چون به زعم آقای نیکول آنان پیش از حرکت خود درباره  بازار کار کشور مقصد تحقیقات لازم را انجام نداده‌اند و خود را از نظر روحی و روانی برای تغییرات فرهنگی و منطقه‌ای که گاه بسیار هم مهم هستند، آماده نکرده‌اند.  

اصل مقاله را اینجا بخوانید. 
 

 

 این مقاله از سوی تیم نویسندگان شرکت خدمات مهاجرتی کنپارس به مدیریت آقای دکتر مختاری تهیه شده و در سایت www.parscanada.com منتشر شده است. انتشار آن در دیگر وب سایتها تنها با ذکر منبع مجاز است. تقاضا داریم موارد تخلف را از طریق ایمیل [email protected]  به اطلاع ما برسانید. برای اقدام به مهاجرت از طریق نیروی متخصص، سرمایه گذاری و هر گونه روش دیگر با دفاتر شرکت کنپارس تماس بگیرید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar