۳ مرحله برای دریافت پیشنهاد شغلی از کانادا
08 آگوست 2022 - 14:52
بازدید 866
6
بازار کار پررونق، درآمد بالا، کیفیت زندگی بهتر و هزینه نسبتاً پایین زندگی، کانادا را مقصدی محبوب برای زندگی و کار تبدیل کرده است
ارسال توسط :
پ
پ

بازار کار پررونق، درآمد بالا، کیفیت زندگی بهتر و هزینه نسبتاً پایین زندگی، کانادا را مقصدی محبوب برای زندگی و کار تبدیل کرده است. البته حتی با وجود اینکه مشاغل بسیار و تقاضای بالایی برای برخی مشاغل در استان‌های کانادا وجود دارد، باز هم دریافت پیشنهاد کاری از این کشور می‌تواند دغدغه‌ای برای افراد خارجی‌ باشد. 

در ۳ مرحله ساده ما به شما می‌گوییم که چگونه از کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کنید.  

مرحله ۱: تحقیق کنید

بازار کار، روش‌های درخواست، مشاغل مورد تقاضا و حتی عناوین شغلی ممکن است در کشور خودتان نسبت به کانادا متفاوت باشد. برای اینکه قادر به زندگی و کار در کانادا باشید در مرحله اول به موارد زیر توجه کنید.  

آیا شبکه‌سازی حرفه‌ای برای خودتان ایجاد کرده‌اید؟

افرادی که می‌شناسید تغییرات زیادی ممکن است در آینده شغلی شما ایجاد کنند. شبکه‌سازی می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای یافتن شغل در کانادا به شما بدهد. علاوه بر این، راه‌های متعددی برای شبکه‌سازی حرفه‌ای در کانادا وجود دارد. 

بهترین راه این است که شخصاً شبکه‌سازی کنید. تماس شخصی اغلب به ایجاد رابطه کمک می‌کند و به کارفرمایان اجازه می دهد شما و کار شما را بشناسند. برای کسانی که خارج از کانادا هستند بهترین راه برای ملاقات با متخصصان فعال در حوزه فعالیت خودشان، شرکت در کنفرانس‌های بین المللی، اجلاس سران یا نمایشگاه‌های شغلی است. 

با این حال، بسیاری این فرصت را ندارند و نمی‌توانند در رویدادهای شبکه‌سازی شرکت کنند،  بنابراین راه در دسترس‌تر اما همچنان بسیار موثر شبکه‌سازی آنلاین است. هزاران سایت خوب برای شبکه‌‌سازی وجود دارد که از طریق آنها می‌توانید با افراد زیادی ارتباط بگیرید. چند نمونه از سایت‌های شبکه‌سازی در دسترس کانادا عبارتند از: 

 Integrating Newcomers: (ساخت و ساز)

Active Engagement and Integration Project  : (رزومه‌نویسی، نمایشگاه‌های شغلی آنلاین و آماده شدن برای کار در کانادا)

Global Onboarding of Talent Initiative  (GO Talent) : (فناوری اطلاعات)

Canada InfoNet : (در مورد محل کار و فرهنگ در کانادا بیاموزید و برای کار در کانادا آماده شوید)

Settlement Online Pre-Arrival (SOPA)   : (در مورد استراتژی‌های عمومی شغلی و برای کار در کانادا آماده شوید)

Pre-Arrival Supports and Services Program (PASS) : (مراقبت‌های بهداشتی، به ویژه پرستاری)

BuildON: (ساخت و ساز، مشاغل تخصصی، مهندسی)

ACCESEmployment : (ارتباطات استخدامی و کارآفرینی قبل از ورود (CEC-ECP) مهندسی، کارآفرینی، مالی، رهبری، منابع انسانی، فروش و بازاریابی، مدیریت زنجیره تامین)

Connexions Francophones: (فرانسوی زبان‌های تازه‌وارد)

بسته به شغل، یکی دیگر از راه‌های عالی برای ایجاد شبکه‌سازی استفاده از منابع معرفی شده توسط دولت کانادا است. Service Canada  و Canadian Job Bank دو درگاه بزرگ دولتی کانادا هستند.  

یکی دیگر از ابزارهای شبکه‌سازی، ارائه خدمات داوطلبانه به شرکت‌های کانادایی است. داوطلب شدن اغلب می‌تواند راهی عالی برای ورود به جامعه جهانی و کسب تجربه کاری کانادایی باشد. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

بهترین سایت های کاریابی در کانادا

آیا نظر استخدام کنندگان را جلب کرده‌اید؟

برای به حداکثر رساندن شانس خود برای یافتن شغل در کانادا، باید مطمئن شوید که تصویر مثبتی از خود نزد استخدام‌کنندگان بسازید. چرا که آنها هستند که در نهایت تصمیم می‌گیرند به شما پیشنهاد شغلی بدهند یا ندهند. 

اگر فقط برای مشاغلی درخواست دهید که به اندازه کافی واجد شرایط آنها هستید، احتمال بیشتری وجود دارد که استخدام‌کنندگان شما را جدی بگیرند. 

پیشنهاد می‌شود فعال باشید و اگر برای مدت طولانی پاسخی دریافت نکردید، حتماً درخواست خود را پیگیری کنید. 

شهرت آنلاین شما چگونه است؟

مطمئن شوید که شهرت آنلاین خوبی داشته باشید. در سایت‌هایی مانند لینکدین فعال باشید. این کار شانس شما را برای جلب نظر استخدام‌کنندگان و به دست آوردن شغل افزایش می‌دهد. 

اطمینان حاصل کنید که مدارک، تجربه و شرایط شما به روز هستند. 

مرحله ۲: مقصد خود را انتخاب کنید

در مورد نحوه دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا، یک مورد مهم اطمینان از انتخاب استان مناسب است. استانی انتخابی یکی از عوامل اصلی تعیین کننده برای یافتن شغل و گرفتن ویزا برای کار است. بنابراین باید توجه داشته باشید که شغل شما در کدام استان بیشتر مورد تقاضا است. داشتن یک شغل پرتقاضا در کانادا شانس شما را برای کار در کانادا و گرفتن مجوز نیروی کار یا اقامت دائم به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. 

برای مثال در حال حاضر مشاغل مورد تقاضا برای افراد خارجی در کانادا به شرح زیر است:

  • متخصصان آی تی (IT and Support Desk Specialists) ؛
  • دستیاران اداری (Administrative Assistants)؛
  • متخصصان امنیت سایبری (Cyber Security Specialists)؛
  • توسعه‌دهندگان وب (Web Developers)؛
  • توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل (Mobile Application Developers)؛
  • دانشمندان علم داده و تحلیلگران داده‌ (Big Data Scientists and Data Analysts)؛
  • متخصصان دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing Specialists)؛
  • مدیران لجستیک/حمل و نقل (Logistics/Transportation Managers)؛
  • کارکنان آموزش ابتدایی (Early Education Workers)؛ و
  • کارکنان مراقبت‌های بهداشتی برای سالمندان (Health Care Support Workers for Seniors).

گفته می شود، مشاغل مورد تقاضا بسته به صنایع رایج و شکاف‌های موجود در بازار کار، از استانی به استان دیگر متفاوت است. 

دومین عامل مهمی که باید در نظر گرفت این است که بهترین بازار کار کجاست؟ اگر شغل شما مورد تقاضا نیست، بازار کار مناسب آن را پیدا کنید. البته، انتخاب‌های واضح شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور هستند. بسیاری از شهرهای کوچکتر بسته به کسب و کار، تعداد موقعیت‌های شغلی بیشتری دارند. 

مرحله ۳: رزومه‌ای قابل درک بنویسید

رزومه شما راهی اصلی برای معرفی خودتان به کارفرمایان بالقوه است. بنابراین، اطلاعات شما باید واضح، به روز و قابل تایید باشد. یک راه مهم برای اینکه اطمینان حاصل کنید که رزومه شما حداکثر تعامل را با کارفرمایان بالقوه در کشور مقصد خواهد داشت، توجه به ساختار رزومه است.

ابتدا باید اطلاعات تماس خود را در رزومه بنویسید. نام و اطلاعات تماس مانند شماره تلفن، ایمیل و آدرس محل سکونت باید اولین اطلاعاتی باشد که کارفرما می‌بیند. اطمینان حاصل کنید که یک آدرس ایمیل حرفه‌ای و یک شماره تلفن در دسترس در رزومه قرار دهید. در کانادا، تاریخ تولد، جنسیت، وضعیت تاهل یا نام والدین برای نوشتن در رزومه الزامی نیست. 

نکته دو اینکه در ۴ تا ۵ جمله کوتاه و خلاصه به صورت حرفه‌ای درمورد شغل، تجربه و چشم انداز خود برای آینده بنویسید. 

و نکته سوم، باید تجربه کاری، عنوان شغلی، شرکت‌هایی که در گذشته با آنها کار کرده‌اید، مدت زمان استخدام و مسئولیت‌های کلیدی در هر شغل را قید کنید. توصیه می‌شود برای هر نقش حدود ۴ تا ۵ وظیفه یا مسئولیت اضافه کنید. 

یک روش عالی برای توصیف وظایف و مسئولیت‌ها روش SPAR است: 

وضعیت

مثال: من با یک گروه کار کردم.

مسئله

مثال: ما یک کارخانه ناکارآمد را توسعه دادیم. 

اقدام

مثال: ما این کار را از طریق طراحی مجدد طرح کارخانه و بهبود سیستم های داده انجام دادیم. 

نتایج

مثال: این کار باعث شد شرکت هر ماه ۲۵۰ هزار دلار در موجودی از دست رفته صرفه‌جویی کند.

نکته چهارم، اطمینان حاصل کنید که مدارکی که ارائه کرده‌اید برای کارفرمایان کانادایی واضح و قابل درک باشد. در نهایت، مهمترین چیز در مورد تحصیلات شما تکمیل گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) است. 

نکته مهم دیگر استفاده از زبانی است که برای کانادایی‌ها قابل درک باشد. برای مثال، وقتی به آموزش متوسطه اشاره می‌کنید، عباراتی مانند «دبیرستان»( high school) و «میانگین نمره» ( GPA- Grade Points Average) را به جای توصیف‌کننده‌های محلی انتخاب کنید. هرچه درک رزومه شما آسان‌تر باشد، شانس بیشتری برای تحت تاثیر قرار دادن کارفرمایان بالقوه دارید. 

پس از تکمیل رزومه، زمان تماس با کارفرمایان و ارائه رزومه فرا رسیده است. بهترین جا برای شروع، درگاه‌های شغلی کانادایی مانند Monster یا Indeed است. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

رزومه نویسی و اهمیت آن برای مهاجرت به کانادا

در زیر یک رزومه به زبان انگلیسی برای مثال آورده شده است. 

سوالات متداول

پیشنهاد شغلی به من داده شده است، اما چگونه بفهمم که واقعی است یا خیر؟

برای شروع مطمئن شوید که پیشنهاد شغلی جعلی را تشخیص می‌دهید. برای بررسی واقعی بودن پیشنهاد شغلی یک راه این است که درباره شرکتی که به شما پیشنهاد شغلی داده تحقیق کنید. 

LMIA  چیست و آیا به آن نیاز دارم؟

 گواهی ارزیابی بازار کار (Labor Market Impact Assessment) یا LMIA ارزیابی می‌کند که چنانچه فردی با تابعیت کانادایی و یا اقامت دائم توانایی انجام شغل مدنظر را نداشته باشد کارفرما نیاز خود را از طریق جذب نیروی کار خارجی یا همان پیشنهاد شغلی تامین کند. گواهی ارزیابی بازار کار ضروری نیست، اما به شانس شما برای دریافت پیشنهاد شغلی و واجد شرایط شدن برای برنامه‌های مهاجرتی کمک زیادی می‌کند. 

آیا می‌توانم بدون پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت کنم؟

بلی، درست است که داشتن پیشنهاد شغلی شانس شما را برای دریافت ویزای کانادا بالا می‌برد، اما نداشتن آن مانعی برای مهاجرت نیست. با این حال، پس از ورود به کانادا، باید ثابت کنید که تمکن مالی یا بودجه کافی برای تامین هزینه‌های خود را دارید.  

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

پنج مرحله آسان برای یافتن شغل در کانادا

بهترین نکات برای مذاکره حقوق و دستمزد در کانادا

۸ مزیت کارمندان در کانادا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar