درخواست اجازه کار باز برای دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده 
08 آوریل 2023 - 8:51
بازدید 339
8
افرادی که دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده‌اند چگونه باید برای اجاز کار باز درخواست دهند
ارسال توسط :
پ
پ

افرادی که دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده‌اند چگونه باید برای اجاز کار باز درخواست دهند

از 6 آوریل 2023، برخی از دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) فعلی و سابق ممکن است واجد شرایط اجازه کار باز  18 ماهه باشند. 

 این برنامه تا 31 دسامبر 2023 باز خواهد بود و اطلاعات بیشتر را می‌توانید در وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا پیدا کنید. 

مزیت دریافت اجازه کار باز این است که افراد واجد شرایط می‌توانند تا 18 ماه دیگر در هر شغلی و برای کارفرمای انتخابی خود در کانادا کار کنند.

در وب‌سایت اداره مهاجرت اشاره شده است که متقاضیان واجد شرایط می‌توانند:

  • برای تمدید اجازه کار خود در یک فرآیند تسهیل شده (simplified process) ثبت نام کنند، یا
  • برای تمدید اجازه کار خود درخواست دهند، یا
  • برای بازگرداندن وضعیت اقامت خود و دریافت اجازه کار جدید درخواست دهند. 

در صورت واجد شرایط بودن برای فرایند تمدید تسهیل شده چه کاری باید انجام دهید؟

اداره مهاجرت کانادا اخیراً برای افرادی که واجد شرایط تمدید اجازه کار خود هستند، ایمیل‌هایی ارسال کرده است. 

اداره مهاجرت خاطرنشان می‌کند که چنین افرادی باید قبل از 20 مه 2023 اقدام کرده و قبل از انقضای اجازه کار خود درخواست دهند. 

جهت واجد شرایط بودن برای فرآیند تسهیل شده، متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد: 

  1. اقامت در کانادا؛

2)داشتن حساب کاربری امن اداره مهاجرت؛ وارد حساب خود شوید تا:

  • اطمینان حاصل کنید که آدرس پستی شما به روز است
  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات پاسپورت شما به روز است و تاریخ انقضای آن جون 2025 یا بعد از آن باشد؛
  • به حساب امن خود وارد شوید و دارنده اجازه کار پس از فارغ التحصیلی را انتخاب کنید: اجازه کار باز خود را (تا 18 ماه دیگر) تمدید کنید و حداکثر تا 18 ماه دیگر در کانادا بمانید و کار کنید. 

اگر حساب کاربری ندارید، باید حسابی امن در اداره مهاجرت باز کنید و آخرین برنامه اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) خود را قبل از 20 مه 2023 به حساب خود لینک کنید.

درباره تمدید اجازه کار باز

در ماه مارچ، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که  اداره مهاجرت به دارندگان واجد شرایط سابق و فعلی اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP)  اجازه دریافت اجازه کار جدید را می‌دهد. 

معمولاً اجازه کار پس از فارغ التحصیلی غیر قابل تمدید است و کسانی که دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در حال انقضا هستند یا باید راه دیگری برای ماندن در کانادا پیدا کنند یا به طور کلی کشور را ترک کنند.

فریزر اظهار کرده است که هدف از این سیاست عمومی ویژه کمک به کارفرمایان در سراسر کانادا و رسیدگی به کمبودهای نیروی کار و ارائه زمان بیشتری به دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی برای انتقال احتمالی به اقامت دائم است.

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به فارغ التحصیلان بین المللی واجد شرایط اجازه می‌دهد تا حداکثر سه سال پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا کار کنند.

مدت زمان اعتبار اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به طول دوره تحصیلی فارغ التحصیل بین المللی بستگی دارد. 

اجازه کار پس از فارغ التحصیلی به این دلیل محبوب است که به فارغ التحصیلان بین المللی اجازه می‌دهد شرایط خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا بهتر کند. 

اغلب متقاضیانی که دارای تجربه کار کانادایی هستند، شانس بیشتری برای پذیرش در بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی طبقه اقتصادی کانادا دارند. زیرا تحقیقات اداره آمار کانادا نشان می‌دهد که پس از دریافت اقامت دائم چنین تجربه‌ای به ادغام  بهتر افراد در بازار کار کمک می‌کند. 

به همین دلیل است که مسیرهایی مانند اکسپرس انتری، برنامه انتخاب استانی (PNP) و سایر مسیرهای گروه اقتصادی، امتیازات و/یا برنامه‌های اختصاصی بیشتری را به دارندگان تجربه کانادایی ارائه می‌دهند. 

سال گذشته، کانادا میزبان 800 هزار دانشجوی بین‌المللی بود. 

تقریباً 98 هزار دارنده اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در سال 2022 اقامت دائم گرفتند که تقریباً 82 درصد از کل مهاجرانی را تشکیل می‌دهد که وضعیتشان به اقامت دائم منتقل شده‌ است. 

طی ماه گذشته به هنگام اعلام این سیاست ویژه ، اداره مهاجرت اشاره کرد که در پایان سال گذشته بیش از 286 هزار دارنده اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا وجود داشت.  

اداره مهاجرت تخمین می‌زند که حدود 127 هزار اجازه کار پس از فارغ التحصیلی در سال 2023 منقضی می‌شود، با این حال حدود 67 هزار دارنده اجازه کار پس از فارغ التحصیلی  قبلاً برای اقامت دائم درخواست داده‌اند و از این رو، نیازی به درخواست اجازه کار باز جدید از طریق این سیاست ویژه نخواهند داشت. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

خبر جدید برای دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

نحوه درخواست برای اجازه کار باز در کانادا

اجازه کار باز برای فارغ التحصیلان بین‌المللی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar