دانشگاه کلگری رشته آموزش علوم نانو را به دروس خود اضافه می‌کند
09 می 2011 - 8:34
بازدید 255
8

موسسه آموزشی NanoProfessor که یکی از شعبات NanoInk Inc. است و مشخصا در زمینه آموزش نانوتکنولوژی فعالیت دارد، رشته‌ای را به نام Nanoscience Education Program (برنامه آموزش علوم نانو) در دانشگاه کلگری استان آلبرتای کشور کانادا ایجاد نموده است. این محل نخستین دانشگاه در کانادا است که چنین رشته‌ای را در زمینه علوم نانو تدریس […]

ارسال توسط :
پ
پ

موسسه آموزشی NanoProfessor که یکی از شعبات NanoInk Inc. است و مشخصا در زمینه آموزش نانوتکنولوژی فعالیت دارد، رشته‌ای را به نام Nanoscience Education Program (برنامه آموزش علوم نانو) در دانشگاه کلگری استان آلبرتای کشور کانادا ایجاد نموده است. این محل نخستین دانشگاه در کانادا است که چنین رشته‌ای را در زمینه علوم نانو تدریس می‌کند.

دروس این رشته اطلاعاتی کاربردی در زمینه نانوتکنولوژی به دانشجویان ارائه می‌کنند و آنها را با ابزارو وسایل پیشرفته‌ای که در ساخت نانومتریال‌ها به کار برده می‌شود آشنا می‌سازند. این رشته با کمک ابزارهای لازم، دروسی که ارائه می‌کند و نیز آزمایشگاه‌های مجهز، به دانشجویان دانشگاه کلگری کمک می‌کند تا دانش، مهارت‌ها و تجربیات عینی خود را از حوزه نانو غنی‌تر سازند و به این وسیله بتوانند با موفقیت برای کار وارد این صنعت شوند.

آقای دیوید کرمب، مدیر این رشته در دانشگاه کلگری می‌گوید: «ما در خود این تعهد را احساس می‌کنیم که با ارائه تحصیلاتی مفید به دانشجویان، که مبنای آن نیز علوم پایه است، آنها را از طریق عملی با علم آشنا کنیم. دروس این رشته نه تنها به ما این امکان را می‌دهند که دانشجویان را به شکل عملی و تجربی با آموزش‌های لازم مجهز نماییم، بلکه ابزار پیشرفته‌ای چون NanoInk&#۳۹;s NLP ۲۰۰۰ Desktop Nanofabrication System نیز به ما این اجازه را می‌دهد که از خلال تنوع و تطبیق‌پذیری موجود در Dip Pen Nanolithography (DPN) ، تحقیقاتمان را نیز با قابلیت و توان بیشتری انجام دهیم.»

رشته NanoProfessor Nanoscience Education در واقع مکملی است بر آنچه که تا کنون در این زمینه در دانشگاه کلگری تدریس می‌شده که خود نیز بخش‌های متنوعی از جمله داروسازی، مصالح، الکترونیک، بیوتکنولوژی و غیره را نیز شامل می‌شده است. 

هدف این رشته این است که بتواند آموزش نانوتکنولوژی را از فضاهای کاملا آزمایشگاهی دانشگاه‌های تحقیقی به کلاس‌های درس دوره‌های لیسانس، کالج‌ها و موسسات فنی و حتی دوره‌های فوق دیپلم در دانشگاه‌ها بکشاند. مواد درسی در این رشته تنوع زیادی دارد و شامل مباحث درسی و آزمایش‌های کاربردی در آزمایشگاه می‌شود. کتابی هم که در آن تدریس می‌شود حاصل تلاش عده‌ای از متخصصان در این حوزه است و موضوعات مطرح شده در آن عبارتند از مبانی نانوتکنولوژی،  نانوفیزیک، نانوشیمی، نانوبیولوژی و جنبه‌های زیست محیطی، سلامتی و امنیتی در نانوتکنولوژی.

دانشجویان این رشته در خلال کارهای آزمایشگاهی و ضمن کار با ابزارهای دقیق و پیشرفته‌ای چون NanoInk&#۳۹;s NLP ۲۰۰۰ Desktop Nanofabrication System، میکروسکوپ اتمی و به ظاهر ساده atomic force microscope (AFM) که یک میکروسکوپ فلئورسانس است و نیز مجموعه‌ای متنوع از مواد شیمیایی و بیولوژیکی که در فعالیت‌های پیشرفته در این حوزه کاربرد دارند، با مفاهیم اساسی مهندسی در این رشته آشنا می‌شوند.

دانشگاه کلگری یک دانشگاه تحقیقاتی پیشرفته است که در بین هفت دانشگاه برتر تحقیقی کانادا جای دارد و یکی از سیزده دانشگاه کانادایی است که بیشترین توجه را به امر تحقیق نشان می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه به نشانی http:/ucalgary.ca مراجعه نمایید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar