دارندگان COPR چگونه به کانادا خواهند آمد؟
13 آوریل 2021 - 16:45
بازدید 289
5

رویکردی پیشنهادی برای استقبال از دارندگان تأییدیه اقامت دائم متقاضیانی که برای اقامت دائم کانادا تأیید شده اند اما از محدودیت های سفر معاف نیستند، کماکان نمی توانند به کانادا سفر کنند. این افراد دارای «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) بوده، و عموماً جزو مهاجران «گروه اقتصادی» هستند که تحت اکسپرس انتری، یا «برنامه انتخاب استانی» […]

ارسال توسط :
پ
پ

رویکردی پیشنهادی برای استقبال از دارندگان تأییدیه اقامت دائم

متقاضیانی که برای اقامت دائم کانادا تأیید شده اند اما از محدودیت های سفر معاف نیستند، کماکان نمی توانند به کانادا سفر کنند. این افراد دارای «تأییدیه اقامت دائم» (COPR) بوده، و عموماً جزو مهاجران «گروه اقتصادی» هستند که تحت اکسپرس انتری، یا «برنامه انتخاب استانی» (PNP)Express Entry ، واجد شرایط موردنیاز برای مهاجرت به کانادا شده اند. پس از سفر به کانادا، آنها رسماً به عنوان مقیم دائم شناخته شده، و پس از گذراندن سه سال کامل در این کشور، می توانند برای درخواست شهروندی اقدام کنند.

 

در حال حاضر، دولت فدرال پذیرش اتباع خارجی را در اولویت قرار داده است که به دلایل ضروری نیاز به حضور در کانادا دارند. به عنوان مثال، می توان به نیروی کار خارجی که در کانادا شغل دارند، و دانشجویان بین المللی که در کالج یا دانشگاهی موردتأیید در کانادا ثبت نام شده اند، اشاره کرد.

 

هدف اصلی استقبال از نیروی کار و دانشجویان، رشد اقتصادی کانادا است. به گفته دولت فدرال، دانشجویان بین الملل سالانه بیش از 21 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا کمک می کنند.

 

به این ترتیب ، استدلال محکمی وجود دارد که مهاجرت به کانادا چنین دلایلی نیز «ضروری» به شمار می آیند، زیرا استقبال از مهاجران از خارج از کشور برای اقتصاد کانادا بسیار مفید است.

 

مهاجران جدید در برخی موارد، حتی بیشتر از نیروی خارجی و دانشجویان بین الملل به اقتصاد کشور کمک خواهند کرد، زیرا آنها به طور بلندمدت مشغول به کار، زندگی، و پرداخت مالیات خواهند شد، در حالی که بسیاری از نیروی کار و دانشجویان پس از چند سال اقامت در کانادا، به کشور خود باز خواهند گشت.

 

با این وجود، برخلاف نیروی کار خارجی و دانشجویان بین الملل، هزاران نفر از دارندگان «COPR» از ماه مارس گذشته، خود را برای ورود به کانادا آماده کرده اند، اما همچنان به دلیل محدودیت های کووید19 مجاز به سفر نیستند.

 

دارندگان «COPR» چگونه به کانادا خواهند آمد؟

سفر به کانادا در ابتدای همه گیری، به دلیل کمبود ابزار موجود برای مهار گسترش کووید19 بسیار محدود شد. خوشبختانه اکنون واکسن ها و فرآیندهایی در دسترس است که به کانادا اجازه می دهد از دارندگان «COPR» با خیال راحت استقبال کند.

 

در اینجا یک رویکرد پیشنهادی، با توجه به پروسه های موجود کانادا، ارائه شده است، که می تواند برای پذیرش شمار زیادی از دارندگان «COPR» که قصد سفر به کانادا را دارند، توسط اداره مهاجرت مورداستفاده قرار گیرد:

 

مرحله 1: اداره مهاجرت اطمینان حاصل می کند که دارندگان «COPR» مدیکال را انجام داده اند. متقاضیانی که مدیکال آنها منقضی شده است، با توجه به درخواست اداره مهاجرت، بار دیگر این پروسه را طی کرده، و به «IRCC» اطلاع خواهند داد.

 

مرحله 2: «IRCC» مجوز سفر را بری دارندگان «COPR» ارسال می کند، که منوط به تکمیل برخی از مراحل زیر است.

 

مرحله 3: دارندگان «COPR» قبل از سفر به کانادا باید واکسینه شوند، و ترجیحاً واکسنی را که مورد تأیید بهداشت کانادا باشد، دریافت کنند.

 

مرحله 4: دارندگان «COPR» طی 72 ساعت قبل از سفر به کانادا باید نتیجه منفی کووید19 را ارائه دهند.

 

مرحله 5: دارندگان «COPR» پس از ورود به کانادا باید مدارک مربوط به واکسینه شدن خود را ارائه داده، و همچنین نتیجه منفی کووید19 را نشان دهند. سپس آنها مدارک سفر خود را دریافت می کنند.

 

مرحله 6: دارندگان «COPR» باید طی 14 روز اول حضور در کشور، قرنطینه شوند. آنها همچنین باید سایر الزامات دولت فدرال را رعایت کنند. (مانند قوانین اخیر در مورد تست کرونا هنگام ورود، اقامت در هتل موردتأیید طی سه روز اول قرنطینه، و ارائه نتیجه منفی کووید19 در پایان دوره قرنطینه)

 

مرحله 7: پس از اتمام قرنطینه، دارندگان «COPR» قادر به شروع زندگی در کانادا خواهند بود.

 

مراحل فوق هم برای دولت فدرال و هم برای دارندگان «COPR» دشوار است. با این حال، سیاست مهاجرتی کانادا را منصفانه تر و سازگارتر خواهد کرد، زیرا افراد موردتأیید برای اقامت دائم را جزو «مسافران ضروری» قرار می دهد.

 

این رویکرد بار دیگر به دنیا یادآوری خواهد کرد که سیستم مهاجرت کانادا به راستی نوآورانه و سازگار است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar