خبر ویژه: دولت کانادا برنامه‌های مهاجرپذیری خود را برای سال ۲۰۱۱ اعلام نمود
02 نوامبر 2010 - 21:40
بازدید 206
10

وزیر مهاجرت فدرال  اول نوامبر برنامه مهاجرپذیری این کشور در سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد که نظر به اهمیت بحث متن ترجمه خبر فوق از وب سایت رسمی این وزارتخانه به اطلاع شما می‌رسد. [برای مشاهده این مطلب در طراحی جدید اینجا کلیک کنید.] وزیر مهاجرت، شهروندی و تنوع فرهنگی، آقای جیسن کنی، به هنگام اعلان […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت فدرال  اول نوامبر برنامه مهاجرپذیری این کشور در سال ۲۰۱۱ را اعلام کرد که نظر به اهمیت بحث متن ترجمه خبر فوق از وب سایت رسمی این وزارتخانه به اطلاع شما می‌رسد.

[برای مشاهده این مطلب در طراحی جدید اینجا کلیک کنید.]

وزیر مهاجرت، شهروندی و تنوع فرهنگی، آقای جیسن کنی، به هنگام اعلان رسمی برنامه سالانه مهاجرت دولت کانادا  اعلام نمود که دولت برای حفظ روند بهبود اقتصادی، همچنان به پذیرش مهاجر در حجم بالا ادامه می‌دهد. تخمین زده می‌شود که کانادا در سال ۲۰۱۱ پذیرای ۲۴۰ تا ۲۶۵ هزار مهاجر جدید به عنوان مقیم دائم به کشور باشد. ۶۰ درصد از این مهاجران از طریق جریان‌های اقتصادی وارد کشور خواهند شد.

او در این‌باره گفت: «کانادا در دوره بعد از بحران نیازمند آن است که حجم بالای مهاجرت قانونی به کشور را حفظ کند تا بتواند همچنان نیروی کاری پرتوان و قدرتمند داشته باشد. در عین حال ما به تعهدات خود برای گردهم آوردن افراد خانواده و پذیرش پناهندگان نیز پای‌بند خواهیم ماند.»

کانادا نیز مانند بسیاری دیگر از کشورها که با مشکل پیر شدن جمعیت و پایین بودن نرخ زاد و ولد مواجه هستند، در آینده‌ای نه چندان دور برای رشد نیروی کار خود با کمبود نفرات مواجه خواهد بود. اگر همچنان اکثریت نیروی کار خود را بدون توجه به نیروهای مهاجر و از داخل کانادا تامین کنیم، به تدریج از حجم این نیرو کاسته خواهد شد. در پنج سال آینده همه رشد نیروی کار کانادا از طریق نیروهای مهاجر تامین خواهد شد.

یکی از نقاط برجسته در برنامه مهاجرپذیری سال ۲۰۱۱ صدور مجوزهای بیشتر برای همسران و فرزندان در رده ویزاهای خانوادگی خواهد بود. در ادامه روند اصلاحی در سیستم پناهندگی کانادا که از پیش‌تر آغاز شده نیز در سال ۲۰۱۱ تعداد ۱ هزار و۱۲۵ پناهنده واجد شرایط در خاک کانادا پذیرفته خواهند شد تا همان‌طور که سال گذشته گفته شده، این تعداد به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در عرض سه سال برسد. بر اساس آمار موجود، کانادا در سال ۲۰۰۸ از هر کشور دیگری بیشتر پذیرای پناهندگان بوده و در این میان تنها کشور امریکا از کانادا پیش‌تر بوده است. کانادا از هر ۱۰ پناهنده‌ای که  در سرتاسر جهان وجود دارند، یک نفر را در خود جای داده است.

آقای جیسن کنی در این‌باره می‌گوید: «این پناهندگان به دقت توسط کانادا انتخاب می‌شوند و به صورت قانونی در اینجا ساکن می‌شوند. ما هم تلاش می‌کنیم تا برای آنها امکان شروع یک زندگی تازه را فراهم کنیم.»

در برنامه سال ۲۰۱۱ تلاش شده تا بر اساس نیازهای منطقه‌ای کانادا، میان ویزاهای موقتی که دولت فدرال و دولت‌های استانی برای نیروهای کار صادر می‌کنند، تعادل برقرار باشد. برنامه‌های استانی نیز کمک نموده‌اند تا کلیه مناطق در سراسر کشور به طور یکسان از مزایای حضور مهاجران برخوردار شوند. در حال حاضر ۲۵ درصد از مهاجران اقتصادی راهی مقاصدی به غیر از استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک می‌شوند که همین امر به حفظ و تامین نیروی کار در کانادا کمک خواهد نمود.

برنامه مهاجرت سالانه بخشی از برنامه گزارش سالانه شهروندی و مهاجرت کانادا است که هر ساله در روز اول نوامبر به مجلس ارائه می‌شود.

در نشانی اینترنتی زیر نیز می‌توانید به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشید: http://www.twitter.com/CitImmCanada

 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar