خبر مهم: توضیحات اداره مهاجرت درباره فهرست جدید مشاغل فدرال و سیستم تغییر امتیاز
10 ژوئن 2011 - 21:28
بازدید 393
6

اطلاع یافتیم در جلسه‌ای که نمایندگان مشاوران مهاجرت با محوریت Canadian Migration Institute با مسئولان و کارشناسان اداره مهاجرت کانادا در تاریخ سوم ماه جون ۲۰۱۱ داشته‌اند نکات بسیار مهمی مطرح شده است که به دلیل اهمیت این موارد، در این نوشتار و نوشتارهای مرتبط بعدی به آنها خواهیم پرداخت. مطالب مرتبط اینجا می آیند. […]

ارسال توسط :
پ
پ

اطلاع یافتیم در جلسه‌ای که نمایندگان مشاوران مهاجرت با محوریت Canadian Migration Institute با مسئولان و کارشناسان اداره مهاجرت کانادا در تاریخ سوم ماه جون ۲۰۱۱ داشته‌اند نکات بسیار مهمی مطرح شده است که به دلیل اهمیت این موارد، در این نوشتار و نوشتارهای مرتبط بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

قبل از هر چیز و شاید مهم‌ترین خبر این نشست این باشد که از محتوای مذاکرات چنین استنباط می‌شود که اداره مهاجرت کانادا فعلا قصد تغییر مشاغل فهرست را ندارد و در اول جولای تنها ظرفیت‌های فعلی صفر خواهند شد و مجددا سقف ۱۰۰۰ پرونده‌ای برای مشاغل ۲۹‌گانه فعلی اعمال خواهد شد که معنای آن امکان ارسال تقاضا برای رشته‌های تکمیل شده چون پرستاری است.

البته این موضوع به تصریح بیان نشده و کماکان باید تا اول جولای منتظر نشست تا نتیجه قطعی را مشاهده کرد اما توصیه می‌شود دوستانی که هنوز فرصت تقاضا دارند در مدت زمان باقیمانده اقدام کنند و دوستانی که رشته شغلی آنها در فهرست، پیشتر تکمیل شده و بنا به دلایلی قبلا نتوانستند اقدام کنند به محض گشایش مجدد ظرفیت، به سرعت اقدام کنند تا پرونده آنها باز به تاخیر نیافتد.

اینکه آیا رشته‌ یا رشته‌هایی به این فهرست اضافه یا کم خواهد شد در این جلسه اشاره روشنی نشده اما همانطور که بیان شد احتمال زیاد بر تجدید وضعیت فعلی و بدون اعمال تغییرات است.

بحث مفصلی درباره تغییر سیستم امتیازبندی و پیشنهادات مشاوران مهاجران برای اصلاح این روند مطرح شده که به دلیل جزییات زیاد مربوط به آن ، این خبر بطور مستقل در خبرنامه این هفته (خبرنامه شماره ۵۳) کنپارس به عنوان خبر ویژه منعکس خواهد شد. اجمال بحث اینکه به نظر می‌رسد تغییرات مربوط به امتیازبندی به زودی اعلام و اعمال نخواهند شد.

علاوه بر این مسئولان اداره مهاجرت نکات مهمی را در ارتباط با:

  • دلایل برگشت خوردن تعدادی از پرونده‌ها از CIO،
  • تغییرات مربوط به ویزای خویشاندی همسران،
  • دلایل تاخیر در بررسی پرونده‌ها،
  • دلایل تاخیر در صدور کارت PR،
  • تغییرات مهم در ساختار بررسی پرونده‌ها و بکارگیری نرم‌افزارهای جدید برای کاهش ریسک و امکان کلاه‌برداری،
  • اضافه شدن بارکد به برخی از فرم‌های مهاجرتی،

و موضوعاتی دیگر بیان داشته‌اند که به همه آنها در چند روز آینده و یا در قالب مطالب خاص «خبرنامه کنپارس» به تفکیک خواهیم پرداخت.

یادآوری می‌شود که در پاسخ به پرسشی در ارتباط با دلیل طولانی شدن پروسه بررسی‌ها در دمشق، مسئولان اداره مهاجرت اشاره کرده‌اند که مهم‌ترین دلیل این موضوع، اجبار به انتقال افسران بررسی کننده پرونده‌ها به مناطق و کشورهای دیگر خصوصا شهرهای اتاوا، بیروت و ورشو بوده است که در این میان، پرونده‌های مهاجرتی خویشاوندی (و افسران مربوطه) به بیروت و پرونده‌های نیروی متخصص فدرال به ورشو انتقال یافته‌اند اما با آرام‌تر شدن اوضاع به احتمال زیاد، افسران به دمشق بازخواهند گشت.

برای اطلاع از جزییات اخبار مرتبط در این زمینه با ما همراه باشید.

همچنین این شماره خبرنامه کنپارس را که شنبه شب به وقت کانادا (صبح یکشنبه به وقت ایران) توزیع می‌شود حتما مطالعه کنید. برای دریافت خبرنامه کافی است در سایت عضو شوید و این فرم را تکمیل نمایید. این عضویت رایگان است و هزینه‌ای برای شما ندارد. البته می توانید تنها ادرس ایمیل خود را در باکس پایین صفحه وارد کرده و خبرنامه را دریافت نمایید.

اگر موکل کنپارس هستید یا قبلا در سایت ثبت نام کرده‌اید، خبرنامه به صورت هفتگی برای شما ارسال می‌شود. اگر آن را دریافت نمی‌کنید به پوشه spam ایمیل خود مراجعه کنید و در آنجا لینک خبرنامه را جستجو کنید. اگر با مشکلی روبرو بودید به ما ایمیل بزنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar