جنجالهای تازه خانم نخست وزیر و طمع قدرت
12 سپتامبر 2013 - 23:48
بازدید 355
8

گفته می شود خانم پالین ماروا نخست وزیر کبک مردم را برای انتخابات ۹ دسامبر به پای صندوقهای رای خواهد خواند. خانم ماروا که رهبر حزب کبکی است گذشته از اقدامات تندروانه ای که به بهانه گسترش زبان فرانسه انجام داده و سر و صدای بسیاری از صاحبان بیزنس و شرکتهای کبکی را در آورده, […]

ارسال توسط :
پ
پ

گفته می شود خانم پالین ماروا نخست وزیر کبک مردم را برای انتخابات ۹ دسامبر به پای صندوقهای رای خواهد خواند. خانم ماروا که رهبر حزب کبکی است گذشته از اقدامات تندروانه ای که به بهانه گسترش زبان فرانسه انجام داده و سر و صدای بسیاری از صاحبان بیزنس و شرکتهای کبکی را در آورده, این روزها فیل جدیدی هوا کرده است. دولت کبک منشور ارزشهای جدیدی برای کبک معرفی کرده است که رویکرد نه چندان مثبتی دارد.

در بخشی از این منشور که به شدت مورد واکنش اقلیتهای کبک و حتی مسوولین دولت فدرال قرار گرفته آمده است که کارمندان بخشهای عمومی و دولتی حق ندارند نشانه های مذهبی با خود داشته باشند این نشانه ها گذشته از داشتن صلیب, ستاره داود و دیگر نشانهای رایج مذهبی شامل حجاب مسلمانان عمامه سیکها و کلاه یهودیان نیز می شود. 

این اقدامات خانم ماروا در پی افول اقتصاد کبک در چند ماه گذشته بخش قابل توجهی از مردم کبک را عصبانی کرده است با این حال خانم نخست وزیر بر این باور است که در صورت برگزاری انتخابات مجدد شانس این را دارد که دولت اکثریت تشکیل دهد و از شر مزاحمت احزاب رقیب در پیگیری برنامه های خود در امان باشد. به نظر نمی رسد که خانم ماروا ارزیابی درستی از اوضاع داشته باشد و بسیاری را نظر بر این است که خانم ماروا در پی انتخابات احتمالی دسامبر مجبور به ترک صحنه خواهد شد.

اقدامات تندروانه خانم نخست وزیر در حوزه مهاجرت هم با روشهایی همراه بوده است که اقدامات هارپر و جیسن کنی وزیر سابق مهاجرت در سطح فدرال را به ذهن تداعی می کند. عطف بما سبق کردن مقررات جدید به پرونده هایی که گاه دو سال پیش ثبت شده اند از جمله این اقدامات بوده است که منجر به اعتراض و حتی تشکیل پرونده در دادگاه فدرال برای ابطال این تصمیمات شده است.

برای اطلاعات در خصوص منشور پیشنهادی نخست وزیر اینجا را بخوانید  

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar