جلسه 10 می وزرای مهاجرت استانی و فدرال
13 می 2024 - 6:34
بازدید 205
20

امکان دارد که اجازه کار طولانی‌تری به نیروهای کار در بخش بهداشت و درمان و نیروهای فنی داده شود مارک میلر، وزیر مهاجرت، در 10 می با وزرای مهاجرت استانی و منطقه‌ای در مونترال دیدار کرد تا در مورد اولویت‌های مشترک برای آینده مهاجرت کانادا گفتگو کند. وزرا با هم «مجمع وزرای مسئول مهاجرت» (FMRI) […]

ارسال توسط :
پ
پ

امکان دارد که اجازه کار طولانی‌تری به نیروهای کار در بخش بهداشت و درمان و نیروهای فنی داده شود

مارک میلر، وزیر مهاجرت، در 10 می با وزرای مهاجرت استانی و منطقه‌ای در مونترال دیدار کرد تا در مورد اولویت‌های مشترک برای آینده مهاجرت کانادا گفتگو کند.

وزرا با هم «مجمع وزرای مسئول مهاجرت» (FMRI) را تشکیل می‌دهند. هدف نهاد تصمیم‌گیری «مجمع وزرای مسئول مهاجرت» حمایت از یک سیستم مهاجرت موثر برای کانادا است. ماموریت این مجمع پیشبرد اولویت‌های مهاجرتی مشترک و ارتقای سیاست‌ها و برنامه‌های مهاجرتی کانادا است.

مجمع وزرای مسئول مهاجرت دو بار در سال با حضور وزرای مهاجرت برای پیشبرد اولویت‌های استانی و همکاری با همکاران تشکیل جلسه می دهد. آخرین جلسه در نوامبر 2023 تشکیل شده بود. 

در طول کنفرانس 10 می، مارک میلر تاکید کرد که بحث‌ها به طور گسترده مثبت و سازنده بوده است، اما خاطرنشان کرد که هنوز کارهایی برای انجام وجود دارد، به ویژه در محدوده برنامه دانشجویان بین‌المللی کانادا.

دانشجویان بین المللی

میلر اظهار کرد که این یک سال برای این برنامه پرتلاطم بوده است، زیرا چندین تغییر مهم از ژانویه اجرا شده است. این تغییرات شامل محدودیت در نظر گرفته شده از طرف اداره مهاجرت برای تعداد درخواست‌های دانشجوی بین‌المللی، معرفی نامه‌های گواهی استانی (PALs) و تغییرات در الزامات متقاضیان برای اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) می‌باشد.  

وزیر همچنین خاطرنشان کرد که برخی از استان‌ها و مناطق از اداره مهاجرت درخواست کرده‌اند که اجازه کارهای پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) طولانی‌تری برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشت و درمان و فنی‌ها در نظر بگیرد.

به گفته وزیر میلر، اداره مهاجرت کانادا روی یک مسیر اقامت دائم برای نیروی کار ساختمانی کار می‌کند. او به دسته‌بندی فعلی برای متقاضیان مشاغل فنی در اکسپرس انتری اشاره کرد. با این حال، طبق درخواست اخیر دسترسی به اطلاعات (ATIP)، این دسته در سال 2024 تنها 5 درصد از دعوتنامه‌های (ITA) صادر شده در انتخاب اکسپرس انتری مبتنی بر دسته‌بندی را تشکیل می‌دهد.

علاوه بر این، بسیاری از این حرفه‌های فنی نیاز به تاییدیه استانی دارند و وزیر اذعان کرد که مانند جلسات قبلی، استان‌ها در تلاش هستند تا روندهای پیچیده و غیرلازم را کاهش دهند. تلاش‌ها در این راستا هست که تازه واردان بتوانند در زمینه‌های انتخابی خود سریع‌تر کار  پیدا کنند. به رسمیت شناختن مدارک و تایید آن یک مسئولیت استانی است. 

سطوح مقیم موقت

جلسه دیروز اولین جلسه از زمانی بود که اداره مهاجرت کانادا چندین تدبیر و سیاست جدید را در مورد سطوح اقامت موقت در کانادا اعلام کرد. به طور خاص، اداره مهاجرت قصد دارد ظرفیت اقامت موقت را به برنامه سالانه طرح ظرفیت پذیرش مهاجر (Immigration Levels Plan) اضافه کند. این اهداف برای سه سال آینده به‌عنوان یک «سرپوش» بر تعداد ساکنان موقت عمل خواهند کرد، ساکنانی که در کانادا دارای اجازه کار یا تحصیل و همچنین ویزای توریستی هستند.

به طور کلی، ساکنان موقت در حال حاضر 6.2 درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهند. اهداف جدید این رقم را طی چند سال آینده به 5 درصد کاهش خواهد داد.

وزیر میلر خاطرنشان کرد که به اشتراک‌گذاری داده‌های دقیق‌تر بین استان‌ها و مناطق و دولت فدرال نیاز است تا اطمینان حاصل شود که استان‌ها می‌توانند به اندازه کافی برای آینده برنامه‌ریزی کنند و بهتر بتوانند افراد تازه‌وارد را با نیازهای نیروی کار مطابقت دهند.

بخشی از برنامه اداره مهاجرت برای کاهش سطوح اقامت موقت، پیگیری بیشتر انتخاب‌های داخلی است. اخیراً اداره مهاجرت با تمدید اجازه‌های کار تقریباً 7000 دارنده اجازه کار پس از فارغ‌التحصیلی که متقاضیان برنامه انتخاب‌ استانی منیتوبا هستند، موافقت کرده است. تمدید این اجازه‌های کار نیاز کانادا به پذیرش متقاضیان خارج از کشور را کاهش می‌دهد.

اداره مهاجرت گفته است برای کمک به انتقال ساکنان موقت بیشتر به ساکنان دائم به روشی مشابه، آماده همکاری با سایر استان‌ها و مناطق است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

تمدید اجازه کار 6,700 مقیم موقت در منیتوبا

تمکن مالی اکسپرس انتری در سال 2024

تغییرات جدید در برنامه‌های انتخاب استانی (سال 2024)

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar