ثبت رسمی نوروز در مجلس نمایندگان استان کبک
23 مارس 2017 - 0:00
بازدید 308
7

در اولین بخش از چهل و یکمین جلسه مجلس نمایندگان استان کبک که در تاریخ 21 مارس 2017 برگزار شد، ثبت نوروز در تقویم رسمی کبک با اکثریت آرا تصویب شد. امیر خدیر صبح روز سه شنبه 21 مارس 2017 در مجلس نمایندگان استان کبک بار دیگر لایحه ثبت رسمی نوروز در تقویم رسمی کبک به […]

ارسال توسط :
پ
پ

در اولین بخش از چهل و یکمین جلسه مجلس نمایندگان استان کبک که در تاریخ 21 مارس 2017 برگزار شد، ثبت نوروز در تقویم رسمی کبک با اکثریت آرا تصویب شد.

امیر خدیر صبح روز سه شنبه 21 مارس 2017 در مجلس نمایندگان استان کبک بار دیگر لایحه ثبت رسمی نوروز در تقویم رسمی کبک به عنوان اولین روز شروع فصل بهار را مطرح کرد و گفت: با حمایت وزیر مهاجرت کبک و نمایندگان Hochelaga-Maisonneuve و Vachon و Laurier-Dorion لایحه ثبت رسمی نوروز قبلا مطرح شده است و مجلس ملی کبک امروز به آن رای خواهد داد.

خدیر افزود: به عنوان یک ایرانی که هر ساله نوروز را جشن می گیرم، از تمامی همکارانم تشکر می کنم که در خصوص این ثبت رسمی رای می دهند و امیدوارم که نوروز به عنوان اولین روز شروع فصل بهار همانطور که توسط چندین هزار شهروند کبکی با تبار ایرانی، کرد، افغان، تاجیک، ازبک، آذری، قزاق و قرقیز و همچنین باورمندان به ادیان مختلف جشن گرفته می شود، توسط سایر کبکی ها نیز به رسمیت شناخته شود و جشن گرفته شود.

 پس از سخنان امیر خدیر، نمایندگان مجلس استان کبک با اکثریت آرا، این لایحه را تصویب کردند.

طرح ثبت نوروز در تقویم رسمی کبک برای اولین بار از سوی دکتر امیر خدیر، نماینده ایرانی تبار مجلس نمایندگان استان کبک به مجلس قانونگذاری این استان ارائه شد. در متن این نامه که سایر احزاب نیز از آن حمایت کرده بودند، نوشته شده بود که نمایندگان درخواست ثبت رسمی نوروز را دارند و این موضوع که چندین هزار شهروند کبکی با تبار ایرانی، کرد، افغان، تاجیک، ازبک، آذری، قزاق و قرقیز و همچنین باورمندان به ادیان مختلف به طور سنتی نوروز را جشن می گیرند، دلیل قابل توجهی است که 20 مارس به عنوان نوروز گرامی داشته شود و در تقویم رسمیت پیدا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar