تورنتو شاهد شکوه فرهنگ و هنر ایرانی خواهد بود
08 ژوئن 2011 - 13:36
بازدید 219
4

حدود ۴۵ روز دیگر، عمارت مشهور و پرتردد هاربرفرانت سنتر در ساحل دریاچه انتاریو شاهد این دوره جشنواره تیرگان خواهد بود. جشنواره‌ای از جنسی متفاوت که در همین چند دوره کوتاهی که از عمرش گذشته به یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری ایرانیان امریکای شمالی تبدیل شده است. تیرگان علاوه بر فرصتی […]

ارسال توسط :
پ
پ

حدود ۴۵ روز دیگر، عمارت مشهور و پرتردد هاربرفرانت سنتر در ساحل دریاچه انتاریو شاهد این دوره جشنواره تیرگان خواهد بود. جشنواره‌ای از جنسی متفاوت که در همین چند دوره کوتاهی که از عمرش گذشته به یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی و هنری ایرانیان امریکای شمالی تبدیل شده است. تیرگان علاوه بر فرصتی که برای گردهمایی تعداد زیادی از ایرانیان کانادا و امریکا فراهم آورده، غیرایرانیان زیادی را نیز با فرهنگ اصیل و ریشه‌دار ایرانی و پارسی آشنا ساخته و به همین دلیل محبوب بسیاری از ایرانی‌دوستان است.

در جشنواره امسال که برنامه‌ریزی برای آن از بیش از یک سال قبل آغاز شد و مسئولان آن بیش از ۶ ماه است که به صورت فشرده در حال عملیاتی‌کردن آن برنامه‌ها هستند، تعداد بسیار زیادی از چهره‌های فرهنگی و هنرمندان ایرانی از کانادا، امریکا، ایران و سایر نقاط جهان حضور دارند و مخاطبان می‌توانند در کنار مشاهده فیلم‌هایی از بهرام بیضایی (مرگ یزدگرد)، اصغر فرهادی (جدایی نادر از سیمین) و بهمن فرمان آرا (سایه‌های بلند باد) و فاطمه معتمد آریا، به نوای گروه‌های مختلف موسیقی سنتی، مقامی و مدرن گوش سپارند، به نمایشگاه‌ها سری بزنند یا در سخنرانی‌های آموزشی شرکت کنند. همچنین سه مسابقه جانبی هم در این جشنواره برگزار خواهند شد.

کنپارس که افتخار این را یافته تا در جمع حامیان این برنامه مهم و تاثیرگذار باشد در نظر دارد با اطلاع‌رسانی مداوم در باره برنامه‌ها، انجام مصاحبه با دست‌اندرکاران و ارائه گزارش برگزاری، سهمی در معرفی این حرکت عظیم داشته باشد.

تیرگان از ۲۱ تا ۲۴ جولای در تورنتو برقرار است و همه کسانی را که در آن ایام فرصت و امکان حضور در این رویداد برای آنها میسر است، به تماشای برنامه‌های متنوع خود دعوت می‌کند.

برای آگاهی از این رویداد با ما همراه باشید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar