تنوع زبانی در کانادا
16 اکتبر 2022 - 9:39
بازدید 282
7
پس از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، ماندارین و پنجابی رایج‌ترین زبان‌ها در کانادا هستند
ارسال توسط :
پ
پ

پس از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، ماندارین و پنجابی رایج‌ترین زبان‌ها در کانادا هستند

اگرچه انگلیسی و فرانسه زبان‌های اصلی هستند که در کانادا به آنها صحبت می‌شود، اما باید بگوییم که تنوع زبانی این کشور در حال رشد است. 

گزارش مربوط به سال ۲۰۲۱ اداره آمار کانادا حاکی از آن است که ۴٫۶ میلیون کانادایی عمدتاً در خانه به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسه صحبت می‌کنند. به طور خاص طبق آمار سال ۲۰۲۱، از هر ۴ کانادایی ۱ نفر یا ۹ میلیون نفر، زبان مادری غیر از انگلیسی و فرانسوی دارند. این میزان از سال ۱۹۰۱ تاکنون یک رکورد بالا است ( در سال ۱۹۰۱ اداره آمار کانادا شروع به جمع آوری داده‌های مربوط به زبان‌های مادری کرد.)

مسلماً انگلیسی و فرانسه زبان‌های رایج در کانادا هستند. بیش از ۹ نفر از هر ۱۰ کانادایی به طور منظم به یکی از این دو زبان رسمی در خانه صحبت می‌کنند. 

مهاجرت موجب تنوع زبانی بالا در کانادا شده است

مهاجرت تعداد کانادایی‌هایی را که در خانه به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند را افزایش داده است. تعداد کانادایی‌هایی که عمدتاً به یک زبان آسیای جنوبی در خانه صحبت می‌کردند، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ رشد چشمگیری داشته است. 

در حالی که جمعیت کانادا از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، ۵٫۲ درصد رشد داشته است، تعداد کانادایی‌هایی که در خانه به یکی از زبان‌های جنوب آسیا صحبت می‌کنند، به‌ویژه زبان‌های مالایالام (۱۲۹+ درصد)، هندی (۶۶+ درصد)، پنجابی (۴۹+ درصد) و گجراتی (۴۳+ درصد)، بسیار سریع‌تر رشد کرده است،. در واقع، نرخ رشد تعداد افرادی که به زبان‌های جنوب آسیا گویش می‌کنند حداقل هشت برابر بیشتر از کل جمعیت کانادا بود. 

این رشد عمدتاً به دلیل مهاجرت است، به طوری که یک چهارم مهاجران دائمی که بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ وارد کانادا شده‌اند از یکی از کشورهای آسیای جنوبی بودند و از هر ۵ نفر ۱ نفر در هند متولد شده‌اند. 

پس از  زبان‌های انگلیسی و فرانسوی، ماندارین و پنجابی رایج‌ترین زبان‌های کانادا هستند. در سال ۲۰۲۱، بیش از نیم میلیون کانادایی در خانه عمدتاً ماندارین صحبت می‌کردند و بیش از نیم میلیون نفر به زبان پنجابی صحبت می‌کردند. 

در آمار همان سال، تعداد کانادایی‌های که در خانه به زبان‌های اروپایی صحبت می‌کردند کاهش یافت. این کاهش در درجه اول به افزایش سن گویشوران این زبان‌ها مربوط می‌شود که بخش قابل توجهی از آنها قبل از سال ۱۹۸۰ به کانادا مهاجرت کرده‌اند. 

کانادایی‌هایی که به زبانی غیر از انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌کنند، بیشتر در مراکز شهری بزرگ زندگی می‌کنند. هر ساله مراکز شهری بزرگ مقصد بخش قابل توجهی از مهاجرانی است که در کانادا مستقر می‌شوند و تنوع زبانی این مراکز را افزایش می دهند. 

در سال ۲۰۲۱، ۱۸۹ هزار نفر گزارش دادند که حداقل یک زبان مادری بومی دارند و ۱۸۳ هزار  نفر گزارش دادند که به طور منظم در خانه به یک زبان بومی صحبت می‌کنند.

بیش از ۷۰ زبان مختلف در کانادا صحبت می‌شود و زبان‌های کری و اینوکتیتوت اصلی‌ترین زبان‌های بومی در کانادا هستند. 

انگلیسی و فرانسوی

اکثریت قریب به اتفاق کانادایی‌ها حداقل به یکی از دو زبان رسمی کانادا صحبت می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، ۹۸٫۱ درصد از جمعیت کانادا می توانستند به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مکالمه داشته باشند و ۹۲٫۹ درصد به طور منظم در خانه انگلیسی یا فرانسوی صحبت می‌کردند. 

انگلیسی اولین زبان رسمی است که بیش از ۳ نفر از هر ۴ کانادایی به آن صحبت می‌کنند، این میزان نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش را نشان می‌دهد، انگلیسی همچنین زبان مادری بیش از نیمی از جمعیت این کشور است. 

فرانسوی اولین زبان رسمی است که تعداد زیادی از کانادایی‌ها به آن صحبت می‌کنند. در سال ۲۰۲۱، بیش از ۱ نفر از هر ۵ کانادایی در خانه به طور منظم فرانسوی صحبت می‌کردند. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، تعداد کانادایی‌هایی که در خانه عمدتاً فرانسوی صحبت می‌کردند در کبک، بریتیش کلمبیا و یوکان افزایش و در استان‌ها و مناطق دیگر کاهش یافت. 

بر اساس این گزارش، این کاهش به دلیل ترکیبی از عوامل مانند میانگین جمعیت مسن‌، انتقال ناقص زبان فرانسه از نسلی به نسل دیگر و انتقال زبانی (زمانی که فردی در خانه به زبانی متفاوت با زبان مادری خود صحبت می کند). 

برای اولین بار، تعداد افرادی که در کبک اولین زبان رسمی آنها انگلیسی است به بیش از یک میلیون نفر رسید، اما نسبت کانادایی‌های دو زبانه انگلیسی-فرانسوی از سال ۲۰۱۶ تقریباً بدون تغییر باقی مانده است. علاوه بر این، در کبک تعداد فرانسوی زبانان در حال افزایش، اما نسبت آنها در حال کاهش است.

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar