تمدید اقامت بازدیدکنندگان کانادا
11 می 2021 - 21:13
بازدید 344
7

بازدیدکنندگانی که اقامتشان رو به انقضاست، قادرند اقامت خود در کانادا را تمدید کنند با محدودیت های مرزی و ممنوعیت های سفر که همچنان برقرار است، بازدیدکنندگان نیازمند تمدید اقامت خود در کانادا خواهند بود. به طور کلی، ویزاهای بازدیدکننده (visitor visa) به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به مدت حداکثر شش ماه، به […]

ارسال توسط :
پ
پ

بازدیدکنندگانی که اقامتشان رو به انقضاست، قادرند اقامت خود در کانادا را تمدید کنند

با محدودیت های مرزی و ممنوعیت های سفر که همچنان برقرار است، بازدیدکنندگان نیازمند تمدید اقامت خود در کانادا خواهند بود.

به طور کلی، ویزاهای بازدیدکننده (visitor visa) به اتباع خارجی اجازه می دهد تا به مدت حداکثر شش ماه، به طور قانونی در کانادا زندگی کنند. در پایان این دوره، «وضعیت اقامت» این افراد منقضی شده، و آنها ملزم به ترک کانادا خواهند بود.

برای تمدید اقامت در کانادا بیش از مدت مشخص شده، بازدیدکنندگان باید درخواست خود را به «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) ارسال کنند. در زمان درخواست، متقاضیان باید دارای «ویزای اقامت موقت» (TRV) معتبری باشند. «TRV» درواقع توسط دفاتر ویزای کانادایی صادر شده و در پاسپورت اتباع خارجی درج می شود. این ویزا نشان دهنده اجازه ورود افراد خارجی به کانادا برای اقامت موقت است.

برای تمدید اقامت خود در کانادا به عنوان بازدیدکننده، متقاضیان باید درخواست «سوابق بازدیدکننده» (visitor record) دهند. این مدرک دارای تاریخ انقضا بوده، و در زمان مشخص شده، افراد را ملزم به ترک کانادا یا تمدید وضعیت اقامت خود خواهد کرد. شایان ذکر است که در صورت درخواست برای «سوابق بازدیدکننده» و ترک کانادا، تضمینی وجود نخواهد داشت که افراد بتوانند مجدداً به این کشور بیایند.

اگر ویزای بازدیدکننده فعلی متقاضیان در زمان پردازش درخواست تمدید اقامت، منقضی شود، آنها قادرند با «وضعیت حفظ شده» (maintained status) در کانادا بمانند. این وضعیت قبلاً تحت عنوان «implied status» شناخته می شد.

در این مدت، «وضعیت بازدیدکننده» افراد نیز تمدید شده و آنها می توانند تا زمان پردازش نهایی درخواست خود، به عنوان بازدیدکننده در کانادا اقامت داشته باشند.

اما اگر «وضعیت بازدیدکننده» متقاضیان قبلاً منقضی شده باشد، در صورتی که واجد شرایط باشند، می توانند وضعیت خود را تمدید کنند.

 

بازدیدکنندگان تا چه مدت می توانند در کانادا اقامت داشته باشند؟

افرادی که برای اهداف موقت وارد کانادا می شوند (مانند گردشگران، نیروی کار موقت خارجی، و دانشجویان بین الملل) باید «TRV» دریافت کنند؛ مگر اینکه از ارائه ویزا معاف باشند (مانند شهروندان آمریکا). اکثر بازدیدکنندگان می توانند تا شش ماه در کانادا اقامت داشته باشند.

افرادی که در هنگام ورود به کانادا، مُهر در پاسپورت خود دریافت می کنند، باید در زمان مشخص شده، کشور را ترک کنند. افرادی که «سابقه بازدیدکننده» برای آنها صادر شده است، باید قبل از تاریخ انقضا مدرک خود، کانادا را ترک کنند.

در صورت مهر نشدن پاسپورت، اتباع خارجی تنها می توانند برای مدت شش ماه، یا تا انقضا پاسپورت خود، در کانادا بمانند.

درخواست ویزای بازدیدکننده با وجود محدودیت های مرزی همچنان امکان پذیر است؛ اما در حال حاضر، فقط افراد معاف از این محدودیت ها مجاز به ورود به کانادا هستند.

 

درخواست «اجازه کار» برای بازدیدکنندگان در کانادا

در روز 24 آگوست سال 2020، «IRCC» سیاست موقتی را در نظر گرفت که به اتباع خارجی دارای پیشنهاد شغلی معتبر و «وضعیت بازدیدکننده» اجازه می دهد برای درخواست «اجازه کار مختص کارفرما» اقدام کند. پیش از این، بازدیدکنندگان معمولاً باید قبل از آمدن به کانادا برای «اجازه کار» اولیه خود درخواست می دادند. اگر آنها هنگام تأیید اجازه کار، دارای «وضعیت بازدیدکننده» و داخل کشور می بودند، برای فعال کردن آن باید کانادا را ترک کرده و دوباره بر می گشتند.

متقاضیانی که به دنبال بهره مندی از این قانون موقت هستند، باید:

  • در روزی که درخواست می دهند به عنوان «بازدیدکننده» معتبر در کانادا باشند
  • با وضعیت معتبر در کانادا مانده باشند
  • پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند
  • برای «اجازه کار مختص کارفرما» درخواست خود را از داخل کانادا ارائه دهند؛
  • این اجازه کار باید دارای «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» (LMIA) بوده، یا به واسطه یک پیشنهاد استخدام، از «LMIA» معاف شود (حداکثر تا روز 31 آگوست 2021)
  • سایر مراحل موردنیاز، مانند مدیکال و چک امنیتی، را پشت سر بگذارند

این سیاست موقت ابتدا برای بازدیدکنندگانی ارائه شد که در دوران کرونا به کانادا آمده بودند؛ در حال حاضر، تا 31 آگوست 2021 تمدید شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar