تلاش برای قانونمندتر کردن سیستم بررسی درخواست‌های ویزای توریستی
06 ژانویه 2011 - 18:01
بازدید 413
7

رد بی‌دلیل یا با توجیهات ضعیف درخواست‌های ویزای مهاجرت کماکان یک مشکل جدی برای تعداد زیادی از ساکنان کانادا است. منظور مهاجران نسل اول یا دوم از کشورهایی است که دولت‌های آنها با دولت کانادا قرارداد تردد شهروندان دو کشور بدون نیاز به ویزای توریستی امضا نکرده‌اند. این افراد که انتظار دارند عزیزان خود را […]

ارسال توسط :
پ
پ

رد بی‌دلیل یا با توجیهات ضعیف درخواست‌های ویزای مهاجرت کماکان یک مشکل جدی برای تعداد زیادی از ساکنان کانادا است. منظور مهاجران نسل اول یا دوم از کشورهایی است که دولت‌های آنها با دولت کانادا قرارداد تردد شهروندان دو کشور بدون نیاز به ویزای توریستی امضا نکرده‌اند. این افراد که انتظار دارند عزیزان خود را برای مناسبت‌های مهم یا در ایام خاصی از سال در کنار خود داشته باشند همواره با مشکل احتمال عدم پذیرش درخواست ویزا برای آنها مواجه هستند.

هرچند که هم‌وطنان ایرانی ما امروزه با مشکلات کمتری نسبت به گذشته روبرو هستند اما ایرادات وارد به این سیستم برای سایرین هم‌چنان مشکل‌آفرین است و همین موضوع نماینده مجلس فدرال و از چهره‌های برجسته حزب دموکرات نوین که خود اصالتی آسیایی دارد بر آن داشته تا دست به اقدام شود. جزییات بیشتر در ادامه مطالعه کنید.

سیستم مهاجرت کانادا و رد تقاضای مهاجران متقاضی ویزای توریستی

خانم اولیویا چاو، نماینده حزب نیودموکرات در مجلس فدرال، لایحه‌ای جدید ر ا برای بررسی به مجلس فدرال ارائه نموده است که در صورت تصویب آن به متقاضیان ویزای توریستی که درخواستشان مردود شده این اجازه داده می‌شود که  برای درخواست اولیه خود تقاضای بررسی مجدد کنند. 

در حال حاضر در حدود ۲۰ درصد از یک میلیون درخواست ویزای توریستی که هر ساله به اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌شود، با پاسخ منفی مواجه می‌شوند. در اغلب این موارد احتمال مواردی چون تقلب و جعل متقاضی سبب رد تقاضا می‌شود. مهم‌ترین چیزی که دولت کانادا در مورد این دسته از متقاضیان به آن توجه دارد این است که این عده پس از ورود به خاک کانادا دیگر آن را ترک نکرده و به‌طور غیر قانونی در کشور بمانند.

البته در برخی از این موارد، پرونده مردود شده به اقوام نزدیک خانواده مربوط می‌شده که برای موارد مهمی چون مراسم ازدواج و یا ترحیم به کانادا دعوت شده بودند و متاسفانه وقتی یک پرونده مردود می‌شود دیگر هیچ مرجعی برای طرح مشکل یا درخواست مجدد هم وجود ندارد. معمولا وقتی یک بار درخواست ویزای یک نفر رد می‌شود، کار برای تقاضاهای بعدی وی نیز دشوار شده و غالبا پاسخ‌های بعدی نیز منفی است. 

خانم چاو می‌گوید که یک‌سوم از پرونده‌هایی که در رابطه با مهاجرت به دفتر کار او در تورنتو می‌رسند به آن دسته از تقاضاها برای ویزای توریستی مربوط می‌شوند که پاسخ منفی دریافت کرده‌اند. به اعتقاد او برخی از این پاسخ‌های منفی به دلیل نوعی تصمیم‌گیری است که او آن را «تصمیم‌گیری دلبخواهی» افسران اداره مهاجرت کانادا می‌نامد.

لایحه مذکور از هیئت پناهندگی و مهاجرت کانادا خواسته است تا در این زمینه وارد عمل شود و همان روشی را در پیش بگیرد که در کشورهای استرالیا و انگلیس نیز در حال اجراست.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar