تقلب در انتخابات پارلمان کانادا!؟
23 آوریل 2012 - 9:13
بازدید 319
8

علی شریفیان از اواخر فوریه جنجال سیاسی بزرگی با اتهاماتی که از سوی احزاب اپوزیسیون بر دولت محافظه‌کار، مبنی بر تقلبات گسترده و مهندسی شده در انتخابات، وارد گردید، برپا شده است. این اتهامات هرروز ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و ادامه یافته است. رهبران و نمایندگان اپوزیسیون، محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که این حزب […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی شریفیان

از اواخر فوریه جنجال سیاسی بزرگی با اتهاماتی که از سوی احزاب اپوزیسیون بر دولت محافظه‌کار، مبنی بر تقلبات گسترده و مهندسی شده در انتخابات، وارد گردید، برپا شده است. این اتهامات هرروز ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و ادامه یافته است. رهبران و نمایندگان اپوزیسیون، محافظه‌کاران را متهم می‌کنند که این حزب در انتخابات مجلس که دوم ماه مه گذشته برگزار شد، با یک رشته تقلبات گسترده و اقداماتی غیر قانونی درحدود پنجاه حوزه انتخاباتی به پیروزی رسیده‌اند. این اتهامات هنوز به اثبات نرسیده‌اند.

بنا به گزارش‌های متعدد رسانه‌ها از دستکم سه شرکت تله‌مارکتینگ «آر.ام.‌جی. RMG» در تندربی انتاریو، «راک‌ناین RockNine» در ادمونتون  آلبرتا و «کمپین ریسرچ Campaign Research» انتاریو به مردم، در سراسر کانادا، تلفن زده شده است. تنها از «راک‌ناین» ده میلیون مورد تلفن بصورت اتوماتیک Robocall و یا زنده به رای‌‌دهندگان شده است. مدیران این شرکت‌ها همه همکاری با حزب محافظه‌کار را تائید کرده‌اند. «ریچارد چیانو» مدیر کل «کمپین ریسرچ» روز ۲۷ فوریه اعلام کرد ما در جریان مبارزات انتخاباتی، از سوی ستاد انتخاباتی ۲۹ کاندیداهای محافظه‌کار به مردم تلفن زده‌ایم. «ریچارد چیانتو» دبیرکل حزب محافظه‌کاران انتاریو است. به گفته مدیران آر.ام.جی، این شرکت در انتخابات برای ۹۵ کاندیدای محافظه‌کار کار کرده است.

به ادعای اپوزیسیون در این تماس‌های تلفنی بصورت زنده و یا اتوماتیک به رای‌دهندگان در این حوزه‌های انتخاباتی، تلاش شده با دادن اطلاعات نادرست، جلوی دادن رای آنها به کاندیداهای حزب لیبرال و ان‌دی‌پی گرفته شود. بنا به گفته و شهادت شماری از کسانی که به آنها تلفن شده و همینطور اپوزیسون، تلفن کنندگان، کارکنان این شرکتها، در بیشتر موارد، خود را نماینده سازمان انتخابات کانادا معرفی کرده و به رأی‌دهندگان گفته‌اند که محل رأی دادن آنها عوض شده است. در انتخابات گذشته تنها ۱۲۷ محل رای دادن در میان هزاران محل، عوض شده و سازمان انتخابات تا پیش از روز رای‌گیری در این باره خبررسانی کرده بوده است.

برای مطالعه متن کامل این گزارش در سایت نشریه پرنیان، اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar