تغییر یا عدم تغییر لیست مشاغل مورد نیاز فدرال
12 فوریه 2010 - 13:41
بازدید 381
4

علی مختاری   اکنون بیش از یک سال است که از اعلام اولین لیست مشاغل مورد نیازکانادا  (۲۸ نوامبر ۲۰۰۸) که مبنای برنامه نیروی متخصص فدرال برای انتخاب متقاضیان قرار گرفت می گذرد. در آیین نامه وزیر تصریح شده بود که این مشاغل برای  سال ۲۰۰۹ در نظر گرفته شد و این به این معنی بود […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری

 

اکنون بیش از یک سال است که از اعلام اولین لیست مشاغل مورد نیازکانادا  (۲۸ نوامبر ۲۰۰۸) که مبنای برنامه نیروی متخصص فدرال برای انتخاب متقاضیان قرار گرفت می گذرد. در آیین نامه وزیر تصریح شده بود که این مشاغل برای  سال ۲۰۰۹ در نظر گرفته شد و این به این معنی بود که حداقل در سال ۲۰۱۰ لیست جدیدی اعلام خواهد شد. در میانه سال ۲۰۰۹ با توجه به رکود اقتصادی پیش آمده در کانادا بحثهایی در مورد این لیست درگرفت و زمزمه های تغییر آن حتی قبل از پایان سال ۲۰۰۹ (ماه اکتبر) بالاگرفت اما اتفاقی نیافتاد. در آستانه سال نو نیز انتظار تغییر موجب شد بسیاری از متقاضیان دچار استرس شوند که مبادا تا قبل از رسیدن فایل به اداره مهاجرت لیست تغییر کند.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

اما لیست تغییر نکرد و همچنان در این لحظه که این مطلب را می نگارم به قوت خود باقی است.   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

دوستان می پرسند  آیا باید همچنان منتظر لیست جدید بود؟   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

واقعیت آن است که پاسخ این سوال را کسی نمی داند حتی امروز صبح در تماس تلفنی با  CIO که معمولا به راحتی اتفاق نمی افتد من این سوال را مطرح کردم و پاسخ آنها این بود که آنها واقعا هیچ ایده ای ندارند و نمی دانند که آیا اساسا عوض خواهد شد یا نه و اگر آری در چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

این شرایط البته با توجه به متن قانون خیلی غیر عادی نیست از این جهت که همه اختیار در این زمینه به آقای وزیر مهاجرت داده شده و ایشان هم اگر بخواهد لیست را تغییر خواهد داد. این البته اشکال قانون مصوب یا همان سی ۵۰ است که از ابتدا هم به عنوان ضعف آن گوشزد شده بود (رجوع کنید به مقاله ای در همین زمینه به قلم نگارنده). اگر این لیست بخشی از قانون مصوب بود و تغییر آن نیازمند تغییر قانون، اصل تغییر و چگونگی تغییر آن بسیار قبل از تحقق آن منتشر می شد چرا که پارلمان درگیر می شد و مذاکرات مفصلی بین نمایندگان در می گرفت  و طبیعتا اخبار آن سریع به همه می رسید. اما در این حالت وزیر و همکاران نزدیک وی و حداکثر وزیر منابع انسانی و همکارانش درگیر موضوع خواهند بود و پروسه تصمیم سازی خیلی فراگیر و گسترده و نیز زمان بر نخواهد بود.  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

حال تکلیف چیست و چه باید کرد؟  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

به نظر نگارنده باید قانون موجود را مبنا قرارداد و فعلا بر اساس آن بدون توجه به احتمال تغییر عمل کرد بنابراین توصیه می کنم اگر بر اساس این لیست شرایط مهاجرت را دارید همین امروز اقدام کنید و نگران تغییرات آن نباشید. این نکته را هم باید تذکر دهم که حتی در صورت تغییر،  به احتمال بسیار زیاد مشاغلی مانند پزشکی، پرستاری و سایر رشته های حوزه پزشکی به علاوه حوزه رشته های مالی تغییر نخواهند کرد و در لیست جدید نیز خواهند بود.

   شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

موفق باشید  شرکت کنپارس به مدیریت دکتر مختاری بهترین انتخاب شما برای مهاجرت قانونی به کانادا و دریافت ویزای اقامت دایم خود و خانواده از طریق نیروی متخصص و سرمایه گذاری است. 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar