تغییر رویه دفتر اداره مهاجرت فدرال کانادا در سیدنی
16 فوریه 2011 - 17:19
بازدید 439
7

علی مختاری،   هر دم از این باغ بری می رسد ……… اخیرا  دفتر اداره مهاجرت کانادا در شهر سیدنی نوا اسکوشیا رویه  جدیدی را در پیش گرفته است. بر اساس مقررات سی ۵۰، اداره سیدنی که نام رسمی آن  Centrilized Intake Office  است و به اختصار CIO  نامیده می شود قرار بود پرونده متقاضیان […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری،

 

هر دم از این باغ بری می رسد ……… اخیرا  دفتر اداره مهاجرت کانادا در شهر سیدنی نوا اسکوشیا رویه  جدیدی را در پیش گرفته است. بر اساس مقررات سی ۵۰، اداره سیدنی که نام رسمی آن  Centrilized Intake Office  است و به اختصار CIO  نامیده می شود قرار بود پرونده متقاضیان برنامه نیروی متخصص فدرال را از جهت داشتن شرایط اولیه بر اساس لیست مشاغل بررسی کند و با جدا ساختن واجدین شرایط این پرونده ها را به اداره ویزای مربوطه ارسال کند.

در آغاز پس از تغییر اولیه قانون در ماه نوامبر ۲۰۰۸،  این اداره با وصول فرمهای اولیه مهاجرت به همراه هزینه قانونی فایل نامبری را به متقاضیان واجد شرایط از جهت تطابق با لیست مشاغل اعلام می کرد و پرونده را برای رسیدگی به اداره ویزای مربوطه ارسال میکرد و متقاضی موظف بود مدارک لازم را ظرف ۱۲۰ روز به آن اداره ارسال کند. در مورد متقاضیانی که از نظر آن اداره شرایط لازم را از جهت داشتن سوابق در مشاغل مورد نیاز بر اساس لیست ۳۸ گانه نداشتند پرونده بدون ثبت به متقاضی باز می گشت.

بعد از چندی، در پی تغییر مجدد قانون در جون ۲۰۱۰ و اعلام لیست جدید مشاغل ۲۹ گانه متقاضیان موظف شدند درخواست خود را به همراه همه مدارک مورد نیاز از جمله نمره آیلتس به آن اداره ارسال کنند و آن اداره ضمن بازگرداندن پرونده های ناقص و بدون سابقه در یکی از مشاغل مندرج در لیست مشاغل  پرونده های واجد شرایط را به اداره ویزای مربوطه ارسال می کرد.

اخیرا اما رویه اداره سیدنی متحول شده است و متقاضیان مهاجرت به کانادا با پدیده جدیدی روبرو شده اند و آن اینکه اداره CIO  تنها به بررسی وضعیت اشتغال متقاضی از جهت انطباق با لیست مشاغل بسنده نمی کند و عملا وارد بررسی ماهوی، بررسی شرح وظایف، بررسی مدارک ارائه شده و نیز شمارش  امتیازات می شود که عملا خلاف رویه مرسوم این اداره در سالهای گذشته است.

با وجود اینکه سطح بررسیها در آن اداره به دلیل عدم آشنایی افسران قابل قبول نیست و گاه به دلایل واهی پرونده متقاضی رد می شود اما از جهتی جای امیدواری است که رویه  این اداره در به عهده گرفتن بخشی از وظایف دمشق موجب کوتاه شدن پروسه رسیدگی و کاهش حجم پرونده های دمشق شود. 

برای اطلاع از جزییات شرایط بازانتشار و استفاده از مطالب سایت اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar