تغییر جدی در برنامه کارآفرینی فدرال
10 مارس 2012 - 0:13
بازدید 331
10

وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای جیسن کنی، از راه‌اندازی برنامه تازه‌ای برای ورود مهاجران کارآفرین یا به تعبیر تازه وی «مبدعان ارزشمند» خبر داد. به گفته وی برنامه قبلی که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد از نظر اداری با موانع بسیاری روبرو بوده و به همین دلیل در جولای سال گذشته […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای جیسن کنی، از راه‌اندازی برنامه تازه‌ای برای ورود مهاجران کارآفرین یا به تعبیر تازه وی «مبدعان ارزشمند» خبر داد.

به گفته وی برنامه قبلی که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد از نظر اداری با موانع بسیاری روبرو بوده و به همین دلیل در جولای سال گذشته با بیش از ۱۰ هزار پرونده متقاضی مهاجرت، به حالت تعلیق درآمده است زیرا به فرض این‌که سالانه به یکهزار تا یکهزار و پانصد پرونده در این گروه نیز رسیدگی می‌شد، باز هم حدود هشت سال زمان برای رسیدگی به همین تعداد موجود لازم بود. البته وی افزود که هنوز مشخص نیست در صورت آغاز به کار این برنامه در مورد پرونده‌های قبلی چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

وی گفت که هنوز هم از مهاجران مبدع و مجربی که بتوانند بیزینس کوچکی را در کانادا راه‌اندازی کنند استقبال می‌شود اما برنامه جدید که وی امیدوار است بتواند تا پایان سال و پس از مذاکرات لازم با گروه‌های صنعتی رسما راه‌اندازی آن را اعلام نماید، مشوق مهاجرانی خواهد بود که «هدفشان راه‌اندازی بیزینسی باشد که ارزش افزوده آن برای اقتصاد کانادا چیزی بیش از افتتاح یک مغازه کوچک خواروبارفروشی است». او این افراد را با کسانی چون بیل گیتس یا استیو جابز مقایسه کرد که ایده‌های باارزش آنها خواهد توانست برای مدتی طولانی کارآفرینی کند.

وی گفت: «ما بیشتر به دنبال کارآفرینانی هستیم که در زمینه تکنولوژی، انرژی و نوآوری‌های زیست‌محیطی فعالیت داشته باشند. این حوزه‌ها پتانسیل بیشتری برای کار دارند تا راه‌اندازی و اداره یک کیوسک کوچک در یک مال.»

یکی از کارشناسان این حوزه درباره این برنامه می‌گوید: «انتخاب افرادی که بتوانند در کانادا کارآفرینی کنند بسیار باارزش است. نکته اینجاست که باید بتوان برای این عده کانادا را کشوری جذاب نشان داد و روند بررسی تقاضای آنان را نیز تسریع نمود. در عین حال باید محیطی فراهم آورد تا ایده‌های این افراد در آن امکان رشد داشته باشد از جمله با فراهم نمودن شرایط دسترسی آسان آنان به امکانات و نیروهای تحقیقی تا آنها بتوانند با سرعت بیشتری حرکت کنند.»

کارشناس دیگری نیز معتقد است که یکی دیگر از روش‌های موفقیت برای این افراد می‌تواند تشویق آنان به همکاری با یک شرکت موجود در ابتدای امر باشد نه این که آنها از همان آغاز به فکر تاسیس بیزینس کوچک خود باشند. به اعتقاد این کارشناس و نیز محقق در امور مهاجران و بیزینس‌ها، مهاجران به کانادا معمولا بعد از گذشت مدتی از حضورشان در کانادا و آشنایی بیشتر با فرهنگ و فضای کار در این کشور، در اداره بیزینس شخصی خود بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar