تغییرات در برنامه سرمایه گذاری آمریکا موسوم به ای بی ۵
13 دسامبر 2016 - 19:46
بازدید 470
7

بنا به اخبار رسیده پیش بینی می شود وضعیت برنامه سرمایه گذاری آمریکا تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ بدون تغییر بماند و همچنان متقاضیان می توانند با پرداخت یک سپرده ۵۰۰ هزار دلار برای ۵ سال با داشتن شرایطی اقامت دایم آمریکا را دریافت کنند.  پیش بنی می شود پس از این تاریخ مبلغ سرمایه گذاری […]

ارسال توسط :
پ
پ

بنا به اخبار رسیده پیش بینی می شود وضعیت برنامه سرمایه گذاری آمریکا تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷ بدون تغییر بماند و همچنان متقاضیان می توانند با پرداخت یک سپرده ۵۰۰ هزار دلار برای ۵ سال با داشتن شرایطی اقامت دایم آمریکا را دریافت کنند. 

پیش بنی می شود پس از این تاریخ مبلغ سرمایه گذاری به ۸۰۰ هزار دلار افزایش یابد ضمن اینکه تغییراتی در تعریف این برنامه هم اتفاق خواهد افتاد.

برای در امان ماندن از این تغییرات بهتر است دوستانی که در نظر دارند اقدام کنند این کار را در سریعترین زمان ممکن به انجام رسانند. 

علاوه بر این تغییرات پیش گفته هزینه های دولتی مربوط به درخواستها در اداره مهاجرت آمریکا از دسامبر ۲۳ به شرح زیر افزایش یافته است:

هزینه I-526 از ۱۵۰۰ دلار به ۳۶۷۵ دلار 

هزینه I-485 از ۹۸۵ دلار به ۱۱۴۰ دلار 

هزینه درخواست I-829 بدون تغییر مانده است 

برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید

 

 

دریافت ویزای اقامت دایم آمریکا (گرین کارت) از روش سرمایه گذاری EB5

دریافت ویزای اقامت دایم آمریکا (گرین کارت) از روش سرمایه گذاری EB5 - Study in Canada

برای مهاجرت به آمریکا در حال حاضر روشهای محدودی در دسترس است. یکی از این روشها که تا حدودی مورد علاقه ایرانیان است مهاجرت به این کشور از روش سرمایه گذاری است. در این روش کسی که مایل باشد حداقل ۵۰۰ هزار دلار از دارایی خود را در یک پروژه مورد تایید دولت آمریکا سرمایه گذاری کند می تواند ویزای سرمایه گذاری آمریکا موسوم به EB5 را برای خود و اعضای خانواده خود دریافت کند.

این برنامه در سال 1990 برای کمک به رشد اقتصاد امریکا از طریق   ایجاد کار و شغل برای شهرمندان امریکایی توسط سرمایه گذاران خارجی ایجاد شد  و برنامه ریزی و مدیریت  ان توسط USCIS یا همان اداره مهاجرت امریکا، می باشد.

این برنامه مناسب برای کارآفرینان و سرمایه گذارانیست (همراه با همسر و فرزندان زیر 21 سال آنها)  که شامل شرایط دریافت گرین کارت امریکا بوده و بتوانند:

۱-  مبلغ لازم سرمایه گذاری برای شرکت در برنامه را تامین کنند

۲- حداقل 10 کار دائم تمام وقت حداقل به مدت دو سال برای شهروندان امریکایی ایجاد و یا حفظ کنند.

 

انواع سرمایه گذاری در این برنامه به دو نوع اصلی تقسیم می شود:

۱- ایجاد بیزنس جدید وسرمایه گذاری 1000000 دلار در بیزنسی جدید و یا 500000 دلار در مناطق محروم بدون شغل که نیازمند مدیریت  و نظارت روز به روز متقاضی در پروژه می باشد .

۲- سرمایه گذاری 500000 دلار در مراکز منطقه ای مشخص شده در پروژه های معرفی شده برای EB5 که نیازمند مدیریت مستقیم متقاضی نیست و خود پروژه مسئولیت ایجاد مشاغل را به عهده دارد.

 

این برنامه به سه مرحله تقسیم می شود:

– فرستادن درخواست مهاجرت از طریق EB5

– دریافت قبولی از اداره مهاجرت و پس ازآن دریافت گرین کارت مشروط امریکا

– فرستادن پرونده جهت اعلام انجام شروط برنامه به اداره مهاجرت و درخواست گرین کارت نامشروط

برای اقدام در این برنامه شرط سنی وجود ندارد علاوه بر این سطح زبان، سطح تحصیلات، سابقه کار، داشتن سابقه مدیریت و …. نیاز نیست. مبلغ سرمایه گذاری نیز می تواند از طریق هبه و یا ارث به متقاضی رسیده باشد و نیاز نیست محصول کار و یا بیزنس خود متقاضی باشد.
 
آنچه در این برنامه بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد این است که سرمایه گذاری شما باید در پروژه مطمینی وارد شود تا از یک سو سرمایه شما پس از ۵ سال به شما بازگردد و از سوی دیگر تعداد معینی شغل در پروژه ای که سرمایه گذاری کرده اید ایجاد و یا حفظ شود. پروژه مطمین به این معنی است که:
 
۱- اطمینان یابید این پروژه در زمان معینی قابل اجراست
۲- پروژه موفق خواهد بود و می تواند در زمینه ایجاد شغل شرایط مورد نظر دولت آمریکا را تامین کند
۳- کنترل کافی بر چند و چون اجرای پروژه وجود داشته باشد  
 
هر یک از سه مورد بالا می تواند چالش بزرگی برای شما ایجاد کند.
هستند مجموعه هایی که اتفاقا گاه سر و صدای زیادی نیز در بازار این برنامه مهاجرتی دارند و در جذب سرمایه سرمایه گذاران موفقند ولی روشن نیست تا چه حد در اجرای پروژه ای که در آن سرمایه گذاری شده است جدی اند. پروژه ای که در زمان محدود و معین و به صورت شفاف انجام نشود می تواند سرمایه شما را از بین ببرد و به دلیل اینکه نمی تواند شرط ایجاد اشتغال را نیز به دلیل عدم اجرای به موقع تامین کند ای بسا شرط اقامت شما را پس از دو سال تامین نکند و اقامت را نیز از کف بدهید.
گاهی دیده می شود پروزه هایی معرفی می شوند از سوی مجموعه هایی که خود کنترل همه امور اجرای برنامه ای بی ۵ را در اختیار دارند و نظارتی بر درستی کارشان عملا نیست. برخی مجوعه ها از یک سو وکالت متقاضی را به عهده دارند، از سوی دیگر مدیر دفتر منطقه ای هستند و در عین حال مالک پروژه ای که شما در آن سرمایه گذاری می کنید. به این ترتیب آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
 
ما شرکت در پروژه های اینچنینی را توصیه نمی کنیم ولی هستند پروژه هایی در بازار ای بی ۵ که از اطمینان زیادی برخوردارند. کنپارس بنا به تعهدی که به موکلین خود دارد همواره در تلاش بوده است که مطمین ترین پروژه ها را به شما عرضه کند.
اکنون پروژه مورد نظر کنپارس× پروژه مدرسه سازی در اسلت فلوریداست. این پروژه ها که از سال ۲۰۱۲ به صورت کاملا موفق به مدیریت آقای لویی اوبلان معاون ارشد سازمان سرمایه گذاری بانک ناسیونال کانادا (Louis Leblanc, Senior Vice-President of National Bank Financials)  در حال اجراست به صورت غیر مستقیم مورد حمایت ویژه دولت ایالت فلوریداست. برای مطالعه بیشتر در مورد این پروژه ها و چند و چون آن می توانید این مطلب را در همین وب سایت بخوانید. علاوه بر آن ویدیوی مصاحبه با آقای لوبلان را نیز می توانید اینجا ببینید. 
اگر مایلید از خدمات کنپارس در این برنامه استفاده کنید به نشانی info@ canpars.ca ایمیل بزنید و در موضوع ایمیل خود بنویسید EB5. لطفا در متن ایمیل نام، شغل، میزان دارایی و نیز اطلاعات تماس خود را اعلام کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar