تغییرات تازه در «برنامه مهاجرت استانی» استان پرینس ادوارد آیلند
18 فوریه 2011 - 17:17
بازدید 367
10

بالاخره دولت استان پرینس ادوارد آیلند، که یکی از استان‌های غربی کشور کانادا و واقع در کناره اقیانوس آتلانتیک است، برنامه مهاجرت استانی جدیدی را اعلام نمود. وزیر ابداعات و آموزش عالی این استان، آقای آلن کمپبل، اخیرا اعلام نمود که بعد از مذاکراتی مفصل با اداره مهاجرت و شهروندی به برنامه‌ای جدید برای پذیرش […]

ارسال توسط :
پ
پ

بالاخره دولت استان پرینس ادوارد آیلند، که یکی از استان‌های غربی کشور کانادا و واقع در کناره اقیانوس آتلانتیک است، برنامه مهاجرت استانی جدیدی را اعلام نمود.

وزیر ابداعات و آموزش عالی این استان، آقای آلن کمپبل، اخیرا اعلام نمود که بعد از مذاکراتی مفصل با اداره مهاجرت و شهروندی به برنامه‌ای جدید برای پذیرش مهاجران رسیده‌اند که تقریبا تا یک ماه آینده به اطلاع عموم خواهد رسید. البته او اضافه کرد که در این میان تغییراتی نیز در قوانین ایجاد شده است.

وی گفت: «دولت مرکزی برای تعداد نامزدهایی که ما امسال می‌توانیم از این طریق در استان پرینس ادوارد آیلند پذیرای آنان باشیم، سقف تعیین کرده است. این رقم ۴۰۰ نفر است و ما هم تلاش می‌کنیم تا به این رقم برسیم و حتی امیدواریم که بتوانیم این رقم را افزایش دهیم.»

برنامه استانی قبلی به مهاجران این امکان رامی داد که مبلغ ۲۰۰ هزار دلار در یکی از بیزینس‌های استان پرینس ادوارد آیلند سرمایه‌گذاری کنند و در ازای آن ویزای مهاجرت به کانادا را دریافت نمایند. این برنامه از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۰۸ اجرا شده و تقریبا توانسته تا سال پایانی خود پذیرای حدود ۲ هزار مهاجر به این استان باشد.

بر اساس قوانین جدید برای متقاضیان مهاجرت از طریق این برنامه امکان دو انتخاب در نظر گرفته شده است: انتخاب اول این است که آنها می‌توانند مالکیت یک‌سوم یک شرکت را در استان خریداری کنند و دوم این که مبلغ یک میلیون دلار را به مدت پنج سال به عنوان وام قابل بازگشت در استان سرمایه‌گذاری نمایند. 

آقای کمپبل اضافه کرد که هنوز هم قوانین در زمینه نحوه تعیین صلاحیت متقاضیان در دست کار و بررسی بیشتر است اما این موضوع در مورد برخی از بیزینس‌ها سخت و زمان‌بر هستند. وی در این‌باره گفت: «من نمی‌گویم که دسترسی به این هدف ممکن نیست اما احتمالا تعداد افرادی که در این استان پذیرفته خواهند شد، کمتر از قبل خواهد شد.»

رهبر حزب اپوزیسیون استان، خانم آلیو کرین نیز در دیداری که اخیرا با آقای جیسن کنی وزیر مهاجرت کشور داشته، در مورد برنامه جدید مهاجران سرمایه‌گذاری به استان با وی گفتگو کرده است.  او می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که آنچه دولت در نظر دارد از نظر اجرایی چگونه است و البته منتظر هستیم تا دولت اطلاعات و جزئیات بیشتری درباره این برنامه در اختیار ما قرار دهد تا بدانیم بر اساس این روش جدید شرایط پذیرش تقاضای افراد برای مهاجرت به این استان چگونه خواهد بود.»

یکی از تغییرات مهمی که در قوانین جدید ایجاد شده این است که از این پس کشاورزان و ماهیگیران نیز می‌توانند در زمره این گروه از متقاضیان مهاجرت قرار داشته باشند.  

آقای کمپبل می‌گوید: «ما دوست داریم که در بخش‌های مهم اقتصادی استان خود شاهد سرمایه‌گذاری‌‌های متقاضیان باشیم و امیدواریم و نیز اطمینان داریم که این برنامه به تحققق این هدف کمک خواهد کرد.»

مدتی است که برنامه اصلی با نظرات مخالفی مواجه شده است. قانونگذاران عضو مجلس و مسئولان مدنی از سرمایه‌گذاری‌های مهاجران اقتصادی بسیار منتفع می‌شوند و اداره مهاجرت و شهروندی از کیفیت شرکت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری مناسب تشخیص داده می‌شوند، بسیار گله‌مند هستند.

در گزارشی تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ توسط دانشگاه پرینس ادوارد ایلند منتشر شد، نشان داده شده که از ۴۴ خانواده مهاجر سرمایه‌گذاری که در چهار ماه پایانی سال ۲۰۰۶ از طریق برنامه استانی وارد خاک این منطقه از کانادا شدند، فقط ۱۱ خانواده بعد از گذشت ۲ سال و نیم هنوز در این استان هستند که در واقع به این ترتیب مشخص می‌شود که  نرخ ماندگاری این افراد در استان ۲۵ درصد از کل بوده است. بسیاری از این مهاجران گزارش کرده‌اند که از رفتاری که مسئولان استان با آنان داشته اند، احساس رضایت نمی‌کردند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

برای اطلاع از جزییات شرایط بازانتشار و استفاده از مطالب سایت اینجا را کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar