تغییرات برنامه دریافت اقامت دائم از طریق خویشاوندی (والدین)
13 آوریل 2012 - 11:23
بازدید 358
6

اخیرا آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی، به دلیل انباشت شدید پرونده‌ها در گروه ویزای مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و پس از طراحی برنامه تازه‌ای برای این گروه با نام Parent and grandparent (PGP) immigration program خواستار کسب مشاوره‌ای ملی شده تا در مورد چالش‌های موجود در آن بحث و تبادل نظر شود […]

ارسال توسط :
پ
پ

اخیرا آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی، به دلیل انباشت شدید پرونده‌ها در گروه ویزای مهاجرت والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و پس از طراحی برنامه تازه‌ای برای این گروه با نام Parent and grandparent (PGP) immigration program خواستار کسب مشاوره‌ای ملی شده تا در مورد چالش‌های موجود در آن بحث و تبادل نظر شود و نظرات افراد در خصوص مدرنیزه کردن این برنامه مشخص گردد.

وی در این زمینه گفته است: «دولت ما کاملا نسبت به رسیدن اعضای خانواده‌ها به هم احساس تعهد می‌کند. نظرات گردآوری شده در این خصوص به ما کمک خواهد کرد تا برنامه بهتری در این زمینه تدوین کنیم تا به این ترتیب تقاضاهای بعدی با سرعت بیشتری بررسی شوند و بر میزان انباشت پرونده‌ها افزوده نشود.»

در فاز اول این برنامه یا Action Plan که در ماه نوامبر سال ۲۰۱۱ ارائه شد، اداره مهاجرت اعلام نمود که قصد دارد تا ویزاهای صادره برای این گروه را تا ۶۰ درصد افزایش دهد  و تعداد آنها را در سال ۲۰۱۲ به ۲۵ هزار مورد برساند. در فاز بعد نیز این اداره به معرفی سوپرویزا پرداخت که می‌تواند تا ده سال اعتبار داشته باشد و دارندگان آن امکان ورود و خروج متعدد به خاک کانادا را دارند. در سومین مرحله نیز دولت متعهد شده بود تا نظرات عموم را در زمینه این گروه از ویزاها جویا شود و به همین منظور نیز به مدت ۲۴ ماه پذیرش هر تقاضای تازه‌ای را در این گروه به حالت تعلیق درآورد.

در برنامه تازه‌ای که مد نظر دولت بود چند نکته اهمیت داشت ازجمله مقابله با انباشت پرونده‌های پیشین، در نظر گرفتن محدودیت‌های مالی از جمله در زمینه سیستم بهداشت عمومی پرهزینه کانادا و نیز دیگر خدمات و منافع اجتماعی.

این برنامه جدید می‌بایست کاملا شفاف باشد تا افراد به سادگی دریابند که آیا شرایط لازم را برای واجد صلاحیت شناخته‌شدن دارا هستند یا خیر و نیز مدت زمان لازم برای بررسی تقاضاها برایشان روشن باشد.

چنانچه اهداف گفته شده محقق نگردد، میزان انباشت پرونده‌ها می‌تواند حتی بعد از طی دوره تعلیق، همچنان به سیر صعودی خود ادامه دهد. برای احتراز از چنین پیشامدی لازم است تا برای سوالات زیر پاسخ‌های مناسبی یافت شود:

  • آیا می‌توانیم با ملزم ساختن فرد اسپانسر به حمایت مالی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ در طول دوران حضور آنان در کانادا یا قرار دادن شرط درآمد بالا برای اسپانسر، از هزینه‌های مالی این گروه برای دولت کانادا بکاهیم؟
  • آیا می‌توانیم بیشتر بر روی حضور والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ فرد اسپانسر در کانادا تمرکز کنیم تا خواهران و برادران وی و یا این‌که شرط «تعادل بین اعضای خانواده» را برای متقاضیان قرار دهیم به این معنی که متقاضیان در این گروه برای این‌که بتوانند ویزا دریافت نمایند باید نیمی از کل فرزندانشان در کانادا حضور دائم داشته باشند؟
  • آیا می‌توانیم برای فرد اسپانسر این شرط را اجباری کنیم که وی باید در زمان ارائه تقاضای خود حتما شهروند کانادا باشد و نه مقیم دائم؟
  • آیا ما باید بر وجود برخی نیازها یا موارد خاص تاکید کنیم، برای مثال این‌که فقط در صورت بیوه بودن یکی از والدین یا پدربزرگ یا مادربزرگ، فرد بتواند برای اسپانسری آنها اقدام کند؟

آقای کنی تاکید کرده است که دولت با انجام برخی اقدامات تعادلی سعی دارد تا از میزان انباشت پرونده‌ها در این گروه بکاهد و برای این منظور منتظر نظرات کانادایی‌ها است. جمع‌آوری نظرات که از طریق فرم‌های پرسش‌نامه انجام خواهد شد، تا تاریخ ۲۵ ماه می سال ۲۰۱۲ ادامه خواهد داشت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌   

نظراتی که به صورت شفاهی یا کتبی به اطلاع اداره مهاجرت برسد، به روند اصلاح و نهایی‌سازی برنامه مهاجرتی جدید والدین یا PGP کمک خواهد نمود. در نهایت نیز گزارشی از نتایج به دست آمده از این مشاوره‌ها منتشر خواهد شد که در پایان امسال در وب‌سایت اداره مهاجرت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar