تصمیم شرکت‌های کانادایی برای استخدام نیروی بیشتر در سه‌ماهه چهارم
20 سپتامبر 2010 - 8:52
بازدید 299
7

نظرسنجی‌ها از روند رو به رشد اشتغال در در کانادا ادامه سال ۲۰۱۰ حکایت دارد.   بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه Manpower Inc.، کارفرمایان کانادایی که در راس آنها کارفرمایان بخش معدن و تولیدکنندگان محصولات بادوام قرار گرفته‌اند، در نظر دارند تا در سه‌ماهه چهارم نیروی کار بیشتری را به استخدام شرکت‌های خود […]

ارسال توسط :
پ
پ

نظرسنجی‌ها از روند رو به رشد اشتغال در در کانادا ادامه سال ۲۰۱۰ حکایت دارد.

 

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط گروه Manpower Inc.، کارفرمایان کانادایی که در راس آنها کارفرمایان بخش معدن و تولیدکنندگان محصولات بادوام قرار گرفته‌اند، در نظر دارند تا در سه‌ماهه چهارم نیروی کار بیشتری را به استخدام شرکت‌های خود درآورند.

 

در نظرسنجی‌ای که توسط یکی از شرکت‌های وابسته به گروه Manpower Inc.که در زمینه خدمات اشتغال فعالیت می‌کند و در شهر میلواکی واقع شده انجام گرفته، برای به دست ‌آوردن چشم‌انداز خالص اشتغال در آینده، تعداد شرکت‌‌هایی که فقط قصد استخدام نیرو داشتند از شرکت‌هایی که حتما می‌خواستند نیروی تازه استخدام کنند کم شد و نتیجه همچنان برای پنجمین دوره متوالی مثبت بود. در سه‌ماهه سوم این تعداد ۱۱ شرکت بود که در سه‌ماهه چهارم به ۱۵ تا رسید. 

 

اکنون این شاخص به نسبت اولین سه‌ماهه سال ۲۰۰۹ به این سو، در بالاترین حد خود قرار دارد و همین می‌تواند سبب افزایش تولید در سال آینده باشد. بنا بر آمار ارائه شده از سوی اداره آمار کانادا، از ماه ژانویه به این سو، در این کشور به‌رغم کاهش غیرمنتظره  ۹ هزار و ۳۰۰ شغل در ماه جولای، در حدود ۲۹۹ هزار شغل جدید ایجاد شده است.

 

مدیر منطقه‌ای واحد کانادایی گروه  Manpowerدر تورنتو، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: «انگیزه‌های خوبی در پشت سر داشته‌ایم و رشد آرامی نیز در پیش رو خواهیم داشت. همه دلایل لازم برای این که احساس کنیم روند رو به رشد استخدام به همین شکل به حرکت خود ادامه خواهد داد، وجود دارد.»

 

نرخ بیکاری در کشور در ماه جولای ۸ درصد بود که نسبت به رقم ۸.۳ درصدی ماه ژانویه کاهش نشان می‌داد و نظرسنجی از اقتصاددانان که توسط انتشارات خبر بلومبرگ انجام گرفته بود، ‌نشان می‌داد که باید تا پایان امسال منتظر رسیدن این نرخ به ۷.۷ درصد باشیم.

 

در نظرسنجی اول با وجود پاسخ مثبت بیش از ۲۵ شرکت حفاری و معدن در زمینه استخدام، به نظر می‌رسد که مقام نخست در به‌کارگیری نیروی جدید به این گروه از شرکت‌ها اختصاص داشته باشد. تولیدکنندگان محصولات بادوام نیز با ۲۱ پاسخ مثبت در زمینه استخدام بیشتر نیرو در مقام بعد قرار گرفتند. در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۰۹ و دوران رکود، که در آن شرکت‌های تولیدکننده۲۱ پاسخ منفی داده بودند، این تغییر در حقیقت بزرگ‌ترین جهش مثبت در میان شرکت‌های گروه‌های مختلف محسوب می‌شود و به حدی است که کارشناسان آن را «بسیار امیدوارکننده» دانسته‌اند.

 

در این نظرسنجی دولت‌ها، خرده‌فروشی و عمده‌فروشی‌ها و نیز شرکت‌های خدماتی با ۱۲ پاسخ مثبت در واقع کمتر به استخدام نیروی جدید تمایل نشان دادند.

 

برای این نظرسنجی که از هزار و ۹۰۰ کارفرما انجام شده، درصد خطایی معادل ۲.۳ نیز در نظر گرفته شده و زمان انجام آن نیز ۱۵ جولای تا ۲۸ جولای سال ۲۰۱۰ بوده است.

 

برای مشاهده اصل خبر اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar