تسهیل ورود نیروی کار موقت خارجی به کبک
08 آگوست 2021 - 14:00
بازدید 730
24

کبک اولین استان کانادایی است که برای کمک به رفع کمبود نیروی کار، توافق‌نامه‌ای با اتاوا منعقد کرد کبک در روز 6 آگوست اعلام کرد دولت کانادا اقداماتی را برای سهولت استخدام نیروی کار موقت خارجی در این استان انجام خواهد داد. پس از ماه‌ها مذاکره، کبک با دولت فدرال کانادا به توافق رسید تا […]

ارسال توسط :
پ
پ

کبک اولین استان کانادایی است که برای کمک به رفع کمبود نیروی کار، توافق‌نامه‌ای با اتاوا منعقد کرد

کبک در روز 6 آگوست اعلام کرد دولت کانادا اقداماتی را برای سهولت استخدام نیروی کار موقت خارجی در این استان انجام خواهد داد.

پس از ماه‌ها مذاکره، کبک با دولت فدرال کانادا به توافق رسید تا سه اقدام جدید را برای کمک به کارفرمایان و مشاغل دارای کمبود نیروی کار اجرا کند. کبک اولین استانی است که برای حل بحران نیروی کار فعلی خود، با اتاوا به چنین توافقی رسیده است.

کمبود نیروی کار که پیش از همه گیری نیز در کبک وجود داشت، طی ماه‌های اخیر شدیدتر شده است. طبق توافق‌نامه مزبور، سه اقدام جدید که در هفته‌های آینده اجرا خواهد شد، به شرح زیر است:

  • تسهیل «برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP) برای افزایش استخدام
  • تسهیل دسترسی به «اجازه کار آزاد» (OWP) برای برخی از دارندگان «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) که در انتظار اقامت دائم در کبک هستند
  • صدور اجازه کار برای دارندگان «CSQ» خارج از کشور که در انتظار اقامت دائم در کبک هستند

 

«برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP)

در حال حاضر ، شرکت‌های کبکی قادرند 10 درصد از نیروی کار خود را به اتباع خارجی اختصاص دهند. این نرخ قرار است به 20 درصد افزایش یابد.

«اجازه کار آزاد» (Open Work Permit) برای متقاضیان اقامت دائم

درخواست کبک مبنی بر اجرای طرحی که به برخی از نیروی کار موقت خارجی اجازه می‌دهد طی پردازش درخواست اقامت دائم خود در کبک مشغول به کار شوند، توسط اتاوا تأیید شده است. بدین ترتیب، اتباع خارجی قادرند قبل از تأیید یا رد پرونده خود، «Bridging Open Work Permit» دریافت کنند.

شایان ذکر است نیروی کاری که از طریق خود استان کبک درخواست می‌دهند، واجد شرایط این مجوز نیستند.

از روز 31 آگوست 2021، نیروی کار دارای «CSQ» که تحت «شاخه نیروی کار متخصص» درخواست خود را ارسال کرده و تأییدیه رسید پرونده خود را دریافت کرده اند، می‌توانند برای اجازه کار مزبور درخواست دهند.

اعتبار این «اجازه کار» 24 ماهه بوده، و برای 12 ماه دیگر نیز قابل تمدید خواهد بود. این مجوز شامل محدودیتی است که متقاضیان را ملزم به کار در استان کبک (و نه سایر استان‌ها) خواهد کرد.

همسران متقاضیان نیز قادرند صرف نظر از سطح شغلی متقاضی اصلی، از این «اجازه کار» بهره مند شوند.

برنامه کار بین الملل (IMP) مختص کبک

کبک و دولت فدرال با ایجاد یک مسیر جدید تحت «برنامه کار بین الملل» (IMP) که با عنوان «IMP+» شناخته می‌شود، موافقت کردند که سالانه 7000 «اجازه کار معاف از LMIA» به برخی از دارندگان «CSQ» که هنوز در خارج از کشور هستند، اختصاص دهند. «LMIA» یا «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» نشان می‌دهد که هیچ نیروی کار داخلی متناسب با موقعیت شغلی موردنظر، در دسترس نبوده است. «IMP+» به اتباع خارجی اجازه می‌دهد تا سریع‌تر به کبک مهاجرت کرده، و نیازهای نیروی کار را در بخش‌های اصلی اقتصاد این استان، برآورده کنند.


این خبر صرفا جهت اطلاع رسانی است.

منبع خبر: immigration-quebec.gouv.qc.ca, August 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar