تسهیل قوانین برنامه نیروی کار موقت خارجی
06 آوریل 2022 - 10:21
بازدید 523
4
کانادا قوانین مربوط به برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) را در جهت دسترسی راحت‌تر کارفرمایان کانادایی به این نیروها و رفع کمبود نیروی کار تسهیل می‌کند.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا قوانین مربوط به برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) را در جهت دسترسی راحت‌تر کارفرمایان کانادایی به این نیروها و رفع کمبود نیروی کار تسهیل می‌کند.

کارفرمایان خدمات غذایی کانادایی قادر خواهند بود تا ۳۰ درصد از نیروی کار خود را از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی و تغییراتی که در این برنامه ایجاد می‌شود، استخدام کنند. این اقدامات که در ۴ آوریل اعلام شدند، در پاسخ به کمبود نیروی کار در سراسر کشور انجام می‌شوند. کانادا نرخ بیکاری پایین و فرصت‌های شغلی بالایی را هم‌زمان تجربه می‌کند.

یک راه حل برای رفع کمبود نیروی کار، آوردن نیروی کار موقت خارجی برای پر کردن فرصت‌های شغلی خالی است که برای انجام آن‌ها نیروی کار کانادایی در دسترس نیست. تغییراتی که در برنامه نیروی کار موقت خارجی اعمال می‌شود، برای کمک به کانادا برای ایجاد نیروی کار خود است.

چه تغییراتی در برنامه نیروی کار موقت خارجی اعمال می‌شوند؟

پنج تغییر عمده در برنامه نیروی کار موقت خارجی ایجاد می‌شود.

تغییراتی که بلافاصله اعمال می‌شوند:

⦁ مدت اعتبار گواهی‌های ارزیابی بازار کار (LMIA) از ۹ ماه به ۱۸ ماه افزایش خواهد یافت. گواهی‌های ارزیابی بازار کار مدارکی هستند که به دولت کانادا نشان می‌دهند که اشتغال نیروی کار خارجی در کانادا هیچ اثر منفی بر بازار کار این کشور نخواهد داشت. پیش از همه‌گیری کرونا، گواهی‌های ارزیابی بازار کار فقط به مدت شش ماه معتبر بودند.

⦁ همچنین حداکثر زمان استخدامِ برای زیرگروه‌های “نیروی کار با دستمزد بالا” و “استعدادهای جهانی” از دو سال به سه سال افزایش خواهد یافت. این تمدید به نیروی کار کمک می‌کند تا واجد شرایط مسیرهای مهاجرتی بیشتری برای دریافت اقامت دائم باشند و آن‌ها را قادر می‌سازد برای مدتی طولانی‌تر با نیروی کار کانادایی همکاری کنند.

⦁ علاوه بر این اقدامات، “معافیت سقف فصلی” که از سال ۲۰۱۵ برقرار شده است، دائمی می‌شود. دیگر محدودیتی برای تعداد موقعیت‌های شغلیِ کم دستمزدی که کارفرمایان می‌توانند در صنایع فصلی و از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی آن‌ها را پر کنند، وجود نخواهد داشت. حداکثر مدتِ استخدام در این موقعیت‌ها از ۱۸۰ روز به ۲۷۰ روز در سال افزایش می‌یابد.

تغییراتی که از ۳۰ آپریل اعمال می‌شوند:

⦁ کارفرمایان بخش‌هایی که کمبود نیروی کار ثابت‌شده دارند، مجاز خواهند بود تا ۳۰ درصد از نیروی کار خود را از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی و به مدت یک سال برای موقعیت‌های کم دستمزد استخدام کنند. هفت بخش واجد شرایط عبارت‌اند از: تولید مواد غذایی، تولید محصولات چوبی، تولید مبلمان و محصولات مرتبط، خدمات اقامتی و غذایی، ساخت‌وساز، بیمارستان‌ها، مراکز پرستاری و مراقبت‌های خانگی. همه کارفرمایان دیگر مجاز خواهند بود، تا اطلاع ثانوی، تا ۲۰ درصد از نیروی کار خود را برای مشاغل کم دستمزد، از طریق برنامه نیروی کار موقت خارجی استخدام کنند. این رقم پیشتر برای بسیاری از کارفرمایان تا سقف ۱۰ درصد بود.

⦁ و بالاخره، کانادا به سیاست فعلی که به‌طور خودکار درخواست‌های ارزیابی بازار کار را برای مشاغل کم دستمزد، در بخش‌های خدمات اقامتگاه و غذایی و تجارت خرده‌فروشی، در مناطقی با نرخ بیکاری ۶ درصد و بالاتر رد می‌کند، پایان خواهد داد.

وضعیت نیروی کار موقت خارجی در سال گذشته میلادی

بازار کار کانادا حتی نسبت به دوران پیش از همه‌گیری کرونا هم فشرده‌تر است. نرخ موقعیت‌های شغلی خالی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به اوج تاریخی خود رسید. بیشتر تقاضاهای برآورده نشده برای نیروی کار، مربوط به مشاغل کم دستمزد بود. طبق داده‌های اداره آمار کانادا، در نوامبر ۲۰۲۱، بخش‌های زیر با بیشترین تعداد موقعیت‌های شغلی خالی مواجه بودند:

⦁ خدمات اقامتگاه و غذایی – ۱۳۰،۰۷۰ موقعیت شغلی خالی
⦁ مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی – ۱۱۹،۵۹۰ موقعیت شغلی خالی
⦁ تجارت خرده‌فروشی – ۱۰۳،۹۹۰ موقعیت شغلی خالی
⦁ تولید – ۸۱،۷۷۵ موقعیت شغلی خالی

سال گذشته، برنامه نیروی کار موقت خارجی حدود پنج هزار موقعیت شغلی را تحت زیرگروه استعدادهای جهانی و ۲۳ هزار موقعیت شغلی را تحت زیرگروه دستمزدهای بالا تصویب کرد. این زیرگروه‌ها روی هم، حدود ۲۱ درصد از تمام موقعیت‌های شغلی با ارزیابی بازار کارِ تایید شده را برای سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دادند.

حدود پنجاه تا شصت هزار نیروی کار کشاورزی خارجی، هر ساله برای کار به کانادا می‌آیند که بیش از ۶۰ درصد از کل نیروی کار خارجی را تشکیل می‌دهند که تحت برنامه نیروی کار موقت خارجی وارد کانادا می‌شوند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar