تسریع روند رسیدگی به مجوزهای کار
22 فوریه 2022 - 5:23
بازدید 520
4
وزیر مهاجرت متعهد به تسریع روند رسیدگی به مجوزهای کار است. مجوزهای کار یکی از پنج اولویت در بودجه ۸۵ میلیون دلاری اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در سال جاری میلادی است.
ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت متعهد به تسریع روند رسیدگی به مجوزهای کار است. مجوزهای کار یکی از پنج اولویت در بودجه ۸۵ میلیون دلاری اداره مهاجرت و شهروندی کانادا در سال جاری میلادی است.
وزیر مهاجرت کانادا در دیدار با کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت وعده خود را برای بهبود زمان رسیدگی به مجوزهای کار مجدداً تکرار کرد.

هفته پیش، شان فریزر، وزیر مهاجرت به این کمیته گفت که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از بودجه ۸۵ میلیون دلاری خود برای کاهش زمان پردازش استفاده خواهد کرد که به دلیل همه‌گیری کرونا تشدید شده است. وزیر مهاجرت پیش از این اعلام کرده بود که روال ارائه خدمات برای مجوزهای کار، مجوزهای تحصیل، اثبات شهروندی و تمدید کارت اقامت دائم تا پایان سال ۲۰۲۲ به حالت عادی بازمی‌گردند.

طبق وب‌سایت اداره مهاجرت، در حال حاضر زمان پردازش درخواست‌های مجوز کار ارسال‌شده از بیشتر کشورها استاندارد لازم را ندارد، هر چند اداره مهاجرت سطح بالاتری از مجوزهای کار را پردازش می‌کند. در سال ۲۰۲۱، کانادا حدود ۴۲۰ هزار مجوز کار را تحت برنامه تحرک بین‌المللی (IMP) و برنامه نیروی کار موقت خارجی (TFWP) صادر کرد. در سال ۲۰۱۹، این میزان حدود ۴۰۵ هزار مورد بود.

برنامه نیروی کار موقت خارجی به کارفرمایان کانادایی اجازه می‌دهد تا شهروندان خارجی را به منظور رفع کمبود نیروی کار در کانادا استخدام کنند. برنامه تحرک بین‌المللی هم منافع گسترده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کانادا در پی دارد.

زمان استاندارد برای پردازش مجوزهای کار

زمان استاندارد برای پردازش مجوزهای کار ارائه‌شده در خارج از کانادا ۶۰ روز است، به‌جز مجوزهای کار تجربه بین‌المللی کانادا (IEC) که قاعدتاً باید در ۵۶ روز پردازش شوند. تمدید مجوزهای کار ارائه‌شده در کانادا ۱۲۰ روز طول می‌کشد. پیش از همه‌گیری کرونا، اداره مهاجرت این استانداردها را در بیش از ۸۷ درصد موارد رعایت می‌کرد.

پس از شروع همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰، اداره مهاجرت فعالیت‌های خود را در سراسر جهان متوقف کرد که منجر به عقب افتادن رسیدگی به درخواست‌ها شد. طبق آمار گرفته‌شده در اول فوریه، اداره مهاجرت بیش از ۸۵ هزار انباشت درخواست مجوز کار در فهرست خود دارد.

دانیل میلز، معاون وزیر مهاجرت نیز در جلسه کمیته حضور داشت. میلز گفت که بودجه ۸۵ میلیون دلاری زمان پردازش اقامت‌های دائم را بهبود نمی‌بخشد، اما به اداره مهاجرت اجازه می‌دهد تا ابزارهایی مانند سیستم‌های درخواست الکترونیکی و سیستم آنلاین پیگیری درخواست‌ها را توسعه دهد. فریزر پیشتر خاطرنشان کرده بود که رسیدگی به درخواست‌های جدید اسپانسرشیپی همسر به استاندارد یک ساله بازگشته است.

کمیته دائمی شهروندی و مهاجرت از گروهی از سیاستمداران کانادایی از احزاب سیاسی بزرگ تشکیل شده که مطالعاتی را انجام و توصیه‌هایی را در مورد چگونگی بهبود سیستم مهاجرت ارائه می‌دهند.

اهمیت پردازش سریع مجوزهای کار

طبق آخرین گزارش از موقعیت‌های شغلی، کانادا در نوامبر گذشته نزدیک به ۹۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است. برای زمانی دراز مهاجرت به عنوان یک استراتژی برای پشتیبانی از رشد بازار کار در کانادا مطرح بوده است.
از آنجایی که نیاز مستمر به نیروی کار توانمند خارجی برای مدت‌ها وجود داشته، برنامه‌هایی برای صدور مجوزهای کار راه‌اندازی شده‌اند که فرآیند مهاجرت را برای نیروی کار در بخش‌های خاصی تسریع کرده‌اند. برای مثال، زمان پردازش برای زیرگروه استعدادهای جهانی ۱۰ روز کاری است. این برنامه برای بخش‌های تکنولوژی در نظر گرفته شده تا نیروی کار مستعد خارجی را به کار گیرند.

استان کبک فهرستی از مشاغلی را ارائه داده و کارفرماها را از الزام تبلیغ برای دریافت ارزیابی بازار کار (LMIA) برای این مشاغل معاف کرده است. اگرچه آن‌ها همچنان برای این موقعیت‌های شغلی نیاز به LMIA دارند، اما به این ترتیب می‌توانند آن را خیلی سریع‌تر دریافت کنند.

LMIA برای استخدام شهروندان خارجی در برخی از برنامه‌های مهاجرتی مورد نیاز است. این گواهی از طرف دولت کانادا درخواست می‌شود تا مشخص گردد که نیروی کار مورد نیاز برای انجام شغل مورد نظر در کانادا وجود نداشته است. کانادا پردازش سریع LMIA را برای فهرست مشاغل زیرگروه استعدادهای بین‌المللی و کبک فراهم کرده است.

در سال ۲۰۲۱، حدود یک چهارم از مجوزهای کار اعطاشده نیاز به LMIA داشتند، سه چهارم باقیمانده نیازی به LMIA نداشتند.

اقامت در کانادا

اگر نیروی کاری پیش از انقضای مجوز کارش برای تمدید وضعیت خود اقدام کند، می‌تواند تا زمانی که اداره مهاجرت به درخواست او رسیدگی می‌کند، با وضعیت محفوظ در کانادا بماند. این نیروها همچنان اجازه کار خواهند داشت، به شرطی که در فاصله رسیدگی به درخواستشان در کانادا بمانند. وضعیت محفوظ همچنین می‌تواند برای دارندگان اجازه تحصیل و گردشگرانی اعمال شود که درخواست تمدید وضعیت موقت خود را دارند.

اگر نیروی کاری برای اقامت دائم درخواست دهد، ممکن است بتواند هم‌زمان اجازه کار بریجینگ (BOWP) دریافت کند که به او اجازه می‌دهد تا زمانی که به درخواستش در زمینه اقامت دائم رسیدگی می‌شود، در کانادا بماند.

خدمات شرکت کنپارس

برای دریافت مشاوره رایگان و خدمات از شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس حاصل و یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کرده یا اینکه فرم ارزیابی رایگان را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می توانید سوالات خود را از طریق واتس اپ شماره های ۰۹۲۲۴۶۳۵۴۵۲ و ۰۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶ از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از همان طریق دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar