تداوم روند صعودی افزایش قیمت مسکن در یک سال گذشته
30 آوریل 2015 - 5:22
بازدید 316
8

متوسط قیمت خانه‌های فروخته شده در ماه مارچ در کانادا نسبت به سال پیش 9 درصد افزایش داشت و به این ترتیب متوسط قیمت مسکن به رقم 440 هزار دلار بسیار نزدیک شد. متوسط قیمت مسکن در ماه مارچ 439 هزار و 144 دلار بوده و میزان خرید و فروش خانه‌ها نیز نسبت به همین […]

ارسال توسط :
پ
پ

متوسط قیمت خانه‌های فروخته شده در ماه مارچ در کانادا نسبت به سال پیش 9 درصد افزایش داشت و به این ترتیب متوسط قیمت مسکن به رقم 440 هزار دلار بسیار نزدیک شد.

متوسط قیمت مسکن در ماه مارچ 439 هزار و 144 دلار بوده و میزان خرید و فروش خانه‌ها نیز نسبت به همین ماه در سال گذشته 9.5 درصد افزایش یافته است.

بر اساس اعلام انجمن معاملات املاک کانادا (Canadian Real State Association)، با وجود این ‌که هنوز فصل پر رونق خرید و فروش بهاره فرا نرسیده است، اما قیمت‌ها در دو بازار بزرگ مسکن کانادا یعنی دو شهر بزرگ تورنتو و ونکوور همچنان رو به افزایش است. 

اگر فروش مسکن در این دو بازار بزرگ را از مجموع فروش بازار مسکن در کل کشور حذف کنیم، قیمت متوسط خانه در کانادا تا رقم 332 هزار و 711 دلار پایین خواهد آمد و میزان افزایش قیمت سالانه مسکن نیز فقط 2.4 درصد خواهد بود.

آقای گریگوری کلامپ، اقتصاددان ارشد گروه مشاوران املاک می‌گوید: «علت افزایش قیمت‌ها در این دو بازار به دلیل کمبود نسبی خانه‌های مستقل و تقاضای بسیار زیاد خانواده‌ها برای این نوع از خانه‌هاست.»

با توجه به نرخ بهره پایین در سال‌های اخیر عده زیادی به خرید خانه ترغیب شده‌اند و این امر سبب شده تا در منطقه ونکوور بزرگ قیمت خانه‌ها7.1 درصد و در منطقه تورنتوی بزرگ قیمت خانه‌ها تا 7.8 درصد رشد داشته باشد. 

در مقابل این تقاضای بالا برای خرید خانه،‌ تعداد خانه‌های ارائه شده برای فروش در بازار و به ویژه تعداد خانه‌های مستقل فروشی کافی نبوده است. در همین مدت تعداد خانه‌های ارائه شده برای فروش در ونکوور 50 درصد و تعداد خانه‌های فروشی ارائه شده در بازار تورنتو فقط 10 درصد افزایش داشته است و این میزان افزایش یعنی انتظار برای بالا رفتن بیشتر قیمت‌ها.

از ماه مارچ گذشته به این سو،‌ تعداد خانه‌های فروخته شده در کلگری با کاهشی 30 درصدی مواجه بوده است اما قیمت‌ مسکن در این شهر همچنان به رشد صعودی خود ادامه داده‌ است گرچه از سرعت این رشد نسبت به گذشته تا حدی کاسته شده است.

فقط در دو شهر از شهرهای کانادا نسبت به ماه مارچ سال گذشته از قیمت و میزان فروش مسکن کاسته شده که این دو شهر عبارتند از شهر رجاینا با 4.6 درصد سقوط متوسط قیمت و شهر مانکتن با 0.4 درصد کاهش متوسط قیمت. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar