بیزینس‌های کوچک در کانادا باید بیشتر در حوزه IT سرمایه‌گذاری کنند
22 اکتبر 2010 - 6:57
بازدید 266
9

در حالی که اکثریت صاحبان بیزینس‌ها در کانادا به این نکته اذعان دارند که حضور در فضای آنلاین تاثیر مهمی در موفقیت بیزینس آنها داشته، اما طبق یافته‌های آخرین نظرسنجی انجام‌شده توسطAngus Reid Public Opinion، متاسفانه همین میزان از افراد نیز ضرورتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه به جهت تقویت زیرساخت‌ها و آموزش‌های مرتبط […]

ارسال توسط :
پ
پ

در حالی که اکثریت صاحبان بیزینس‌ها در کانادا به این نکته اذعان دارند که حضور در فضای آنلاین تاثیر مهمی در موفقیت بیزینس آنها داشته، اما طبق یافته‌های آخرین نظرسنجی انجام‌شده توسطAngus Reid Public Opinion، متاسفانه همین میزان از افراد نیز ضرورتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه به جهت تقویت زیرساخت‌ها و آموزش‌های مرتبط نمی‌بینند.

این نظرسنجی از تاریخ ۵ تا ۸ اکتبر و به صورت آنلاین از ۵۰۵ پاسخ‌دهنده از میان بیزینس‌های کانادایی، که ۱۰۰ نفر یا کمی کمتر از این تعداد از میان آنها را صاحبان بیزینس‌ها تشکیل می‌دادند، انجام گرفت. در این نظرسنجی از افراد پرسیده شد که اهمیت و نقش اینترنت در پیشبرد استراتژی بیزینس آنها چه مقدار بوده و برخی از پاسخ‌ها کاملا باعث تعجب پرسش‌کنندگان شدند. 

از هر ۱۰ پاسخ‌دهنده، ۹ نفر گفته‌اند که حداقل برای تماس با برخی از مشتریان یا کارپردازهای خود از اینترنت استفاده می‌کنند. برای ۳۸ درصد صاحبان این بیزینس‌ها، «همه» یا «بیشتر» بیزینس یا معاملاتی که انجام می‌دهند از طریق اینترنت انجام می‌شود.   

آقای کوپر، یکی از مدیران شرکت Intel Canada،پس از مشاهده نتایج این نظرسنجی می‌گوید: «کاملا مشخص است که اکنون دیگر از مرحله‌ای که حضور اینترنت برای بیزینس‌ها در حکم یک شی تزئینی بوده است، گذشته‌ایم. در حال حاضر بخش بیزینس‌های کوچک در کانادا برای پیشبرد اهداف شرکت خود اینترنت را هم می‌خواهند، هم به آن نیاز دارند و هم از آن استفاده می‌کنند.»

البته با اجرای این نظرسنجی در سراسر کشور مشاهده شد که آن‌طور هم که به نظر می‌رسد اهمیت این موضوع برای همه روشن نیست. این نظرسنجی علاوه بر این که نشان داد اینترنت مورد نیاز و خواست و استفاده بیزینس‌ها است، متاسفانه یک نتیجه دیگر را هم به دست داد و آن این بود که اراده و قصد جدی برای گسترش آن وجود ندارد.

بیش از ۸۰ درصد (دقیقا ۸۲ درصد) از پاسخ‌دهندگان گفته بودند که استخدام نیروهای جدید یا آموزش نیروهای موجود خود برای جنبه‌های دیجیتالی کارشان از «اولویت‌های» آنها نیست. ۶۳ درصد از آنها هم هیچ برنامه‌ای برای گسترش تکنولوژی اینترنت‌محور در بیزینس خود در آینده نزدیک نداشتند.

 آقای کوپر می‌گوید: «این تحقیق نشان می‌دهد که بین رفتار بیزینس‌های کوچک و ادراک آنها از موقعیت فاصله و شکاف عمیقی وجود دارد. نتایج این تحقیق به ما می‌گوید که صنعت تکنولوژی باید برای آموزش و ترویج اهمیت نیروهایی که در عین سختکوشی بتوانند با امکانات اینترنتی کار کنند، بیشتر وقت و انرژی صرف کند. این موضوع برای این که بتوانیم در آینده از داشتن نیروهای ماهر برای رشد و پیشرفت در برنامه Digital Economy Strategyمطمئن باشیم، بسیار حیاتی است.»

بر اساس برنامه فوق دولت کانادا تلاش خواهد کرد «تا سال ۲۰۱۷ هرکسی در این کشور بتواند همه کارهای خود را از طریق آنلاین انجام دهد». در این نظرسنجی معلوم شد که ۸۹ درصد از پاسخ‌دهندگان از وجود این برنامه که به moon shotمعروف است و نیز اهداف آن، بی‌اطلاع هستند.

اگر واقعا دولت کانادا (هرچند به‌طوراستعاری) قصد دارد تا در همین دهه مردم را تا ماه برساند، بدون تردید قبل از هر چیز باید صاحبان بیزینس‌ها را متقاعد کند که در سال‌های آتی سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه ITانجام دهند.

به هر حال همان‌طور که جان اف کندی در سال ۱۹۶۲ به درستی گفته: « ما باید بخواهیم تا به ماه برسیم».  

[مشاهده در صفحه جدید]

 برای مشاهده اصل مطلب اینجاکلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar