بورس های تحصیلی جدید برای مهاجران تازه‌وارد
09 مارس 2010 - 14:12
بازدید 388
12

  دولت مک گینتی در استان انتاریو محدودیت های مالی جهت اعطای وام تحصیلی به مهاجران تازه وارد را کاهش داد تا به این ترتیب آنان بتوانند با ادامه تحصیل به موفقیت های بیشتری در کانادا دست یابند.    به منظور کمک به مهاجران تازه وارد برای ادامه تحصیل و یافتن کار مناسب در حوزه […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

دولت مک گینتی در استان انتاریو محدودیت های مالی جهت اعطای وام تحصیلی به مهاجران تازه وارد را کاهش داد تا به این ترتیب آنان بتوانند با ادامه تحصیل به موفقیت های بیشتری در کانادا دست یابند.   

به منظور کمک به مهاجران تازه وارد برای ادامه تحصیل و یافتن کار مناسب در حوزه شغلی خود، بورسیه جدیدی به مقدار سالانه  ۵هزار دلار برای هر دانشجوی واجد شرایط مقرر و معرفی شده است که شامل هزینه های تحصیل، خرید کتاب و لوازم مورد نیاز می شود.   

برنامه Ontario Bridging Participant Assistance تامین کننده هزینه تحصیلات کوتاه مدت در آن دسته از رشته های آموزشی در کالج ها یا دانشگاه هایی خواهد بود که دارای برنامه bridge training programs هستند. پیش از این رشته های تدریس شده در این برنامه مشمول استفاده از وام تحصیلی دانشجویان در استان انتاریو(OSAP) نمی شده اند. امید می رود که این پروژه آزمایشی ۱۹ ماهه، که توسط دولت انتاریو بیش از ۸ میلیون دلار کانادا بودجه برای آن در نظر گرفته شده است، بتواند به بیش از ۱۸۰۰ مهاجر تازه وارد، که قصد ادامه تحصیل در دروس bridging حوزه های شغلی پر تقاضا را دارند، کمک شایانی نماید.

برنامه Ontario Bridging Training Program چیست؟   

در حدود ۷۰ درصد از مهاجران بزرگسال به استان انتاریو دارای تحصیلات بعد از دیپلم یا مدارک آموزش های عالی هستند. از سال ۲۰۰۳ به این سو برنامه Ontario Bridging Training Program توانسته به بیش از ۳۵ هزار تازه وارد کمک کند که به کار مورد نظر خود دست پیدا کنند یا گواهی نامه های لازم را دریافت نمایند. در این برنامه دولت انتاریو از کمک های کارفرمایان، کالج ها و دانشگاه ها، هیئت های قانون مندسازی مشاغل و نهادهای مختلف در کامیونیتی ها نیز بهره مند شده است. برنامه های مذکور با یکدیگر تفاوت هایی دارند و می توانند در حوزه های مختلفی به متقاضیان کمک کنند. این حوزه ها عبارتند از: 

  • ارزیابی تحصیلات و مهارت ها  
  • فراهم نمودن تجربه کار کلینیکی یا کار در محل 
  • آموزش مهارت ها یا برنامه های آموزشی آکادمیک 
  • آمادگی برای آزمون دریافت مدرک یا گواهی نامه  
  • آموزش زبان در حوزه شغلی و آموزشی 
  • طرح های آموزشی مجزا برای تشخیص آموزش های اضافی که متقاضی به آن نیاز دارد 

 

در این برنامه که واجد شرایطی چون فراگیری سریع و تنوع برنامه های آموزشی است، به مهاجران متخصص کمک خواهد شد تا بتوانند مشاغلی را که هرچه بیشتر با رشته تحصیلی، مهارت ها و تجربیاتشان تناسب دارد بیابند. در این برنامه به کسب تجربه در محیط کار نیز توجه شده که از طریق مواردی چون اینترن شیپی، کار در محیط کلینیکی، Job shadowing and mentorship این مهم محقق می شود و نیز خدمات کاریابی نیز در آن تعریف شده که آمادگی برای مصاحبه، اطلاعات درباره بازار و نیروی کار و مهارت های کاریابی از آن دسته اند.

کالج ها، دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی بسته به حوزه های تخصصی و آموزشی خود و با تصویب برنامه آموزشی ویژه و خاص خود در وزارتخانه، به ارائه این برنامه ها می پردازند لذا لازم است تا با جستجوی در برنامه های مرتبط با تحصیلات و سوابق شغلی خود، بهترین و مناسب ترین آنها را انتخاب نمایید. در اینجا فهرستی از رشته های تفکیک شده که دارای برنامه Ontario Bridging Training Program هستند آمده است.

در اینجا برای آشنایی شما به یک نمونه از این برنامه ها در رشته مهندسی اشاره می کنیم.    

خدمات اشتغال و مشاوره در دسترس کامیونیتی 

Accessible Community Counseling and Employment Services (ACCES) 

ارتباطات مهندسی   

این پروژه، پروژه ای شش هفته ای و تخصصی برای جستجوی کار است که به مهندسان تحصیل کرده خارجی یا ITEها برای یافتن کار مناسب در حوزه شغلی خود کمک می کند. این پروژه شامل موارد زیر است:  

  • تحقیق درباره بازار و نیروی کار به منظور انطباق نیازهای بازار و مهارت های موجود  
  • مشخص کردن امکان استخدام در پروژه هایی که با طرح همکاری می کنند   
  • بررسی و ارزیابی( شامل ریویوی کارفرما و سرویس های مرتبط قابل مراجعه) به منظور اطمینان از این که فرد شرکت کننده در طرح از مهارت های کافی برخوردار است 
  • ارزیابی زبان برای اطمینان از برخورداری متقاضی از حداقل توانایی های لازم برای کار 
  • آموزش شش هفته ای با تمرکز بر آشنا سازی متقاضی با تخصص های مهندسی، تقویت مهارت ها، ارتباطات، اعطای گواهی نامه و هر آنچه که کارفرمایان نیاز دارند  
  • حمایت ها در زمینه کاریابی و کارورزی

صفحه اصلی و شماره های تماس را اینجا بیابید    شر

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar