بودجه بیشتر در استان انتاریو برای مهدکودک‌ها
29 ژوئن 2011 - 15:14
بازدید 265
10

برخی از حامیان آموزش‌های ابتدایی و تحصیلات در استان انتاریو به تحقیقاتی در زمینه سیستم اداره مهدکودک‌ها در استان کبک و کمک‌های دولتی که برای آن در نظر گرفته شده پرداخته‌اند تا نشان دهند که این کمک‌ها نه تنها به ضرر دولت نیست بلکه توانسته با فراهم آوردن فضای امن مالی برای خانواده‌ها به کار […]

ارسال توسط :
پ
پ

برخی از حامیان آموزش‌های ابتدایی و تحصیلات در استان انتاریو به تحقیقاتی در زمینه سیستم اداره مهدکودک‌ها در استان کبک و کمک‌های دولتی که برای آن در نظر گرفته شده پرداخته‌اند تا نشان دهند که این کمک‌ها نه تنها به ضرر دولت نیست بلکه توانسته با فراهم آوردن فضای امن مالی برای خانواده‌ها به کار و پویایی بیشتر والدین بویژه مادران منجر شود که نتیجه آن نیز چیزی نیست جز فواید اقتصادی بیشتر در درازمدت برای دولت از طریق دریافت مالیات بر درآمد بیشتر.   

خانم آندریا کالور، عضو گروهی به نام Ontario Coalition for Better Child Care در این‌باره می‌گوید: « این تحقیقات نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش‌های سال‌های نخستین کودکان خردسال تا چه حد از نظر اقتصادی هوشمندانه و درست هستند.

خانم کاترین فایف، رئیس انجمن هیئت‌های مدارس دولتی در استان انتاریو، نیز می‌گوید: «این گفته رایج قدیمی که می‌گوید ما آن‌قدر پولدار نیستیم که بتوانیم برای سال‌های کودکی فرزندانمان سرمایه‌گذاری کنیم، در این یک مورد کاملا نادرست از آب درآمده است. ما مدت‌ مدیدی است که در مورد آموزش و تحصیل به این نکته رسیده‌ایم اما حالا وقت آن شده که برای حمایت از این واقعیت وارد مجادله‌های اقتصادی بشویم.» 

خانم فایف و خانم کالور این سخنان را در مجمعی در شهر تورنتو ادا می‌کردند که در آن یکی از اقتصاددانان مونترالی به نام پیر فورتین به بررسی برنامه مراقبت از بچه ها در ازای روزی ۷ دلار در استان کبک و مزایای آن پرداخته بود. آقای فورتین، که استاد اقتصاد دانشگاه کبک در شهر مونترال است،  در این بررسی اعلام کرد که دولت کبک در ازای هر یک دلاری که صرف این برنامه می‌کند یک دلار و ۵ سنت یا ۱۰۵ سنت به دست می‌آورد؛ در حالی که این درآمد برای دولت انتاریو فقط ۴۴سنت است.

برنامه آموزشی خردسالان کبک در سال ۱۹۹۷ با ارائه امکان آموزش تمام وقت برای کودکان ۵ سال به بالا آغاز شد و از سال ۲۰۰۰ به بعد به تمام کودکان زیر ۴ سال نیز تعمیم یافت. 

تحلیل و بررسی فورتین نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۰۸ حدود ۷۰ هزار زن بیشتر که فرزندان خردسال داشتند توانستند به دلیل استفاده از مزایای این برنامه مجددا به بازار کار بازگردند که این تعداد یعنی ۳.۸ درصد افزایش. بر اساس یافته‌های  وی این میزان اشتغال سبب تولید ۵.۲ میلیارد دلار سرمایه به سود اقتصاد کبک شده و توانسته تولید خالص منطقه‌ای استان را به میزان ۱.۷ درصد افزایش دهد.

این فعالیت افزوده اقتصادی که شامل درآمد مادران و مالیات مصرفی بوده، حتی بیش از آن رقم ۱.۶ میلیارد دلاری بوده که دولت استانی هر ساله صرف برنامه مذکور نموده و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار نیز به درآمدهای خزانه دولت فدرال اضافه نموده است.  ‌

آقای جیم گریو، یکی از مسئولان در حوزه آموزش‌های خردسالان و مهدکودک‌های تمام‌وقت، می‌گوید: «مدت زیادی است که ما در تلاش هستیم تا این روال را در استان انتاریو نیز پیاده کنیم. آنچه آقای فورتین درباره کبک بررسی و اعلام نمودند بسیار جالب و قابل توجه است. من عاشق برنامه‌هایی هستم که هم بتوانند برای دولت استانی منفعت داشته باشند و هم فایده آنها متوجه دولت فدرال شود.»

خانم جمیسون استیو، سخنگوی نخست‌وزیر استان انتاریو آقای دالتون مک‌گینتی، نیز در این‌باره گفت که هنوز خیلی زود است که بگوییم این برنامه و تعیین بودجه برای آن در انتخابات پاییز امسال در فهرست برنامه‌های انتخاباتی حزب لیبرال قرار خواهد گرفت یا خیر. او افزود: «دولت ما دولتی است که به اهمیت سرمایه‌گذاری برای آموزش‌های دوره خردسالی به خوبی واقف است و تا امروز نیز این دولت در جهت تمام‌وقت کردن مهدکودک‌های مدارس گام‌های بزرگی برداشته است و امیدواریم که بتوانیم برنامه مذکور را به خوبی به اجرا درآوریم.»

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar