به روز رسانی : پایلوت‌های جوامع روستایی و فرانسوی زبان
01 ژوئن 2024 - 4:16
بازدید 116
6

اداره مهاجرت در حال پذیرش درخواست‌های جوامع برای دو برنامه آزمایشی جدید است در آخرین مرحله از دو برنامه آزمایشی مهاجرتی که قبلاً توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام شده بود، دو پایلوت مهاجرت جامعه روستایی و جامعه فرانسوی زبان در مرحله پذیرش درخواست جوامع هستند.  این دو برنامه آزمایشی به طور رسمی قرار است […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت در حال پذیرش درخواست‌های جوامع برای دو برنامه آزمایشی جدید است

در آخرین مرحله از دو برنامه آزمایشی مهاجرتی که قبلاً توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام شده بود، دو پایلوت مهاجرت جامعه روستایی و جامعه فرانسوی زبان در مرحله پذیرش درخواست جوامع هستند. 

این دو برنامه آزمایشی به طور رسمی قرار است در پاییز امسال آغاز و آموزش جوامع منتخب را آغاز کنند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی اداره مهاجرت، هدف هر دو آنها حمایت از رشد بلند مدت و سرزندگی زبانی کانادا است.

هر دو برنامه در ماه مارچ سال جاری معرفی شدند و انتظار می‌رود که پذیرش درخواست‌های تازه‌واردان در پاییز امسال آغاز شود، اگرچه هنوز تاریخی مشخص نشده است.

اداره مهاجرت قصد دارد سالانه تا 5 هزار و 500 درخواست اقامت دائم را از طریق این برنامه‌ها پردازش کند.

در مجموع 15 جامعه برای شرکت در این برنامه‌های آزمایشی انتخاب خواهند شد، انتخاب‌ها بر اساس نیازهای اقتصادی جوامع، در دسترس بودن خدمات و برنامه‌های آنها برای حمایت از تازه‌واردان و ظرفیت سازمان‌های توسعه اقتصادی این جوامع جهت مشارکت با اداره مهاجرت خواهد بود.  

سازمان‌های علاقه‌مند می‌توانند حداکثر تا 2 جولای از طرف جوامع خود درخواست دهند.

پایلوت مهاجرت جوامع روستایی

بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا ابتدا به عنوان برنامه‌های آزمایشی معرفی می‌شوند. این بدان معناست که وزارتخانه در حال آزمایش یک برنامه جدید و ارزیابی نتایج است تا تصمیم بگیرد که آیا تأثیر مثبت کافی برای تبدیل برنامه آزمایشی به یک برنامه دائمی وجود دارد یا خیر، مانند آنچه در برنامه مهاجرتی آتلانتیک رخ داد. برنامه‌های آزمایشی می‌توانند حداکثر برای پنج سال اجرا شوند.

پایلوت مهاجرت جوامع روستایی به عنوان جایگزینی برای پایلوت فعلی مهاجرت روستایی و شمالی (RNIP) عمل خواهد کرد و یکی از مسیرهای مهاجرت اقتصادی کانادا به سمت اقامت دائم است.

از طریق پایلوت فعلی مهاجرت روستایی و شمالی، جوامع روستایی منتخب در غرب کانادا و انتاریو تازه‌واردانی را جذب و حفظ خواهند کرد که به اقتصاد محلی و پیشرفت این جوامع کمک می‌کنند. در عوض، این جوامع نیز به اقامت و تثیبیت این تازه واردان کمک و از آنان حمایت می‌کنند.

هنوز هیچ جزئیاتی در مورد معیارهای واجد شرایط بودن برای جوامع یا متقاضیان تازه‌وارد منتشر نشده است.

پایلوت مهاجرت جوامع فرانسوی زبان

اداره مهاجرت وظیفه دارد به ترویج زبان فرانسه در خارج از کبک، تنها استان فرانسوی زبان کانادا کمک کند.

به همین منظور این برنامه آزمایشی بر افزایش تعداد تازه‌واردان فرانسوی زبان ساکن در جوامع اقلیت فرانسوی زبان، خارج از کبک، تمرکز  دارد و به تضمین توسعه اقتصادی جوامع اقلیت فرانسوی زبان و در عین حال به بازیابی و افزایش وزن جمعیت آنها کمک می‌کند.

این برنامه آزمایشی بخشی از استراتژی مداوم اداره مهاجرت جهت افزایش تعداد فرانسوی زبانان در کانادا است. دیگر اقدامات اخیر شامل معرفی یک دسته‌بندی اکسپرس انتری برای تازه‌واردانی است که مهارت زبان فرانسه دارند. انتظار می‌رود که 30 درصد از انتخاب‌های اکسپرس انتری دسته‌بندی محور در سال جاری برای متقاضیان این دسته اختصاص بگیرد. 

در سال 2023، این وزارتخانه به هدف خود مبنی بر افزایش فرانسوی زبانان از 4.4 درصد به 4.7 درصد رسید. اکنون تلاش اداره مهاجرت دستیابی به هدف 6 درصد برای سال 2024، 7 درصد برای سال 2025 و 8 درصد برای سال 2026 است.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:  

کانادا دو برنامه آزمایشی مهاجرتی جدید راه‌اندازی کرد

به روزرسانی‌‌: پایلوت مهاجرت روستایی-شمالی در سال ۲۰۲۴

نحوه برنامه‌ریزی اداره مهاجرت کانادا برای حمایت از کامیونیتی‌ها

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar