برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های کانادا از پاییز ۲۰۲۱
23 مارس 2021 - 11:05
بازدید 534
11

برخی از دانشگاه ها قصد ارائه برنامه درسی در پاییز را دارند. با واکسینه شدن کانادایی ها تا پایان ماه سپتامبر سال جاری، مؤسسات تحصیلات عالی اطمینان بیشتری دارند که امکان بازگشت به کلاس های حضوری در ترم پاییز وجود دارد. بازگشت به سیستم حضوری آموزش تا حدودی به مقامات بهداشت عمومی و همچنین مسئولین […]

ارسال توسط :
پ
پ

برخی از دانشگاه ها قصد ارائه برنامه درسی در پاییز را دارند.

با واکسینه شدن کانادایی ها تا پایان ماه سپتامبر سال جاری، مؤسسات تحصیلات عالی اطمینان بیشتری دارند که امکان بازگشت به کلاس های حضوری در ترم پاییز وجود دارد.

بازگشت به سیستم حضوری آموزش تا حدودی به مقامات بهداشت عمومی و همچنین مسئولین دانشگاه ها نیز بستگی دارد. در این مرحله، آن دسته از دانشگاه هایی که برای ترم پاییز، کلاس های حضوری را از سر می گیرند، کماکان خطرات کووید19 را تحت نظر خواهند داشت، و برای ایمن سازی وضعیت دانشجویان و اساتید، اقدامات خاصی را در نظر خواهند گرفت.

با توجه به محدودیت های فعلی سفر، دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در مؤسسات دارای برنامه کووید19 هستند، مجاز به ورود به کانادا می باشند. انتظار می رود محدودیت های سفر کانادا در اواخر این ماه برای ساکنان آمریکا، و در اواسط ماه آوریل برای سایر کشورها به روزرسانی شود.

گزارش ماه نوامبر «آمار کانادا» (Statistics Canada) نشان می دهد که تقریباً دو سوم دانشجویان جدید بین الملل مقاطع عالی کانادا در سال تحصیلی 19-2018، در دانشگاه ها ثبت نام کرده اند. برخی از دانشگاه های کانادا که قصد تشکیل کلاس های حضوری را دارند، و برخی دیگر که به زودی اعلامیه های مربوط را ارائه خواهند داد، در زیر آمده اند:

 

بریتیش کلمبیا

در روز 8 مارس، وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا به دانشجویان مقاطع عالی اطلاع داد که برای بازگشت حضوری به دانشگاه آماده شوند. به دنبال این اعلامیه ، بسیاری از دانشگاه ها در بریتیش کلمبیا اظهار کردند که قصد بازگشت به کلاس های حضوری را دارند، اما بهداشت و ایمنی دانشجویان و کارکنان را در رأس برنامه های خود قرار خواهند داد.

«دانشگاه بریتیش کلمبیا» (UBC) رسماً اعلام کرد که قصد بازگشت به کلاس ها و همچنین افزایش تحقیقات حضوری در پاییز را دارد. «UBC» همچنین در تلاش است تا در صورت لزوم قرنطینه دانشجویان بین الملل، اقدامات لازم را انجام دهد.

دانشگاه ویکتوریا نیز در نظر دارد در ماه سپتامبر، به کلاس های حضوری برگردد. به علاوه، دانشگاه های زیر آمادگی خود را برای برگزاری کلاس های حضوری اعلام کردند:

  • دانشگاه جزیره ونکوور
  • دانشگاه تامپسون ریورز
  • دانشگاه سایمون فریزر
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا شمالی
  • دانشگاه کاپیلانو
  • دانشگاه ترینیتی وسترن

 

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا قصد دارد با تلفیق آموزش حضوری و مجازی، از دانشجویان و اساتید بیشتری در پاییز استقبال کند.

به گفته سخنگوی دانشگاه کلگری، تصمیم قطعی در مورد چگونگی آموزش ترم پاییز (حضوری یا مجازی) در ماه آوریل 2021، گرفته خواهد شد.

دانشگاه لتبریج در حال برنامه ریزی برای بازگشت حضوری به دانشگاه در پاییز امسال است؛ با این حال، برخی از دستورالعمل های بهداشتی (مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی) همچنان پابرجا خواهند بود.

 

ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان در نظر دارد در ترم پاییز، برخی از کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کند. به گفته آقای «پیتر استویچف»، رئیس دانشگاه، به دلیل عدم اطمینان در مورد انتشار واکسن، برای برگزاری کلاس های حضوری تصمیم گیری قطعی نشده است. با این حال، وی انتظار دارد برای ترم زمستان 2022، امکان بازگشت کامل به کلاس های حضوری وجود داشته باشد.

 

منیتوبا

دانشگاه براندون جزئیاتی درباره بازگشت به کلاس های حضوری منتشر نکرده است.

همچنین، هیچ اعلامیه رسمی از دانشگاه منیتوبا یا دانشگاه وینیپگ صورت نگرفته است.

 

انتاریو

دانشگاه تورنتو قصد آموزش حضوری و پشتیبانی از دانشجویان در پاییز را دارد. انتظار می رود اساتید، کارمندان، و کتابداران به دانشگاه بازگردند. دانشجویان نیز می توانند پروژه های تحقیقاتی خود را با اقدامات بهداشتی و ایمنی خاص، در دانشگاه انجام دهند.

دانشگاه بروک در حال برنامه ریزی برای ارائه اکثر کلاس ها در دانشگاه است؛ از جمله آزمایشگاه ها، سمینارهای تحصیلات تکمیلی، و کلاس های کارشناسی.

دانشگاه اوتاوا اکثر واحد ها را به صورت حضوری یا تلفیق حضوری-مجازی، ارائه خواهد داد. به گزارش «CBC»، کلاس ها در این دانشگاه، به فناوری خاصی مجهز خواهند شد که امکان آموزش همزمان حضوری و کنفرانس ویدئویی را فراهم می کند.

دانشگاه وسترن در حال برنامه ریزی برای بازگشت به کلاس های حضوری و ارائه فعالیت های بیشتر در دانشگاه است.

دانشگاه ویندزور نیز در حال برنامه ریزی برای بازگشت به برنامه ها و کلاس های حضوری در پاییز 2021 است.

 

کبک

کبک پیش از این اعلام کرده بود که دانشگاه ها و مدارس «CEGEP» می توانند به تدریج یک روز در هفته به آموزش حضوری روی آورند. قوانین مربوط به فاصله فیزیکی باید هم در کلاس و هم خارج از آن، رعایت شود و دانشجویان و کارمندان باید همواره از ماسک صورت موردتأیید دولت استفاده کنند.

دانشگاه مک گیل انتظار دارد در ماه سپتامبر، به کلاس های حضوری برگردد. بعضی از دوره ها کماکان به صورت آنلایت برگزار می شوند، اما به گفته این دانشگاه، دانشجویان و کارکنان باید آماده بازگشت به دانشکده ها باشند.

دانشگاه کنکوردیا در نظر دارد تلفیقی از کلاس های حضوری و آنلاین را ارائه دهد.

 

نیوبرانزویک

دانشگاه سنت توماس در نظر دارد کلاس های حضوری و مجازی را برای پاییز 2021 برگزار کند. این دانشگاه اعلامیه نهایی را بین ماه های مه و ژوئن اعلام خواهد کرد.

 

نوا اسکوشیا

دانشگاه آکادیا در پاییز امسال، انتظار بازگشت کامل به دانشگاه را دارد. از اساتید و دانشجویان خواسته می شود که برای آموزش حضوری شروع کنند. برخی از دوره ها ممکن است در قالب مجازی یا تلفیقی شروع شوند، و در دوره بعد، به کلاس های کاملا حضوری تبدیل شوند.

دانشگاه دالاهو به دلیل محدودیت در اندازه کلاس ها ممکن است برگزاری کلاس های بزرگ تر را به صورت آنلاین ادامه دهد. این دانشگاه اعلام کرده است که فعالیت های آموزشی حضوری کمتر از 100 نفر را به صورت حضوری ارائه دهد.

 

جزیره پرنس ادوارد

به گزارش «CBC»، دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در پاییز امسال، به یک محیط آموزشی طبیعی تر باز خواهد گشت.

 

نیوفاندلند و لابرادور

دانشگاه Memorial پس از تغییر تصمیم خود مبنی بر بازگشت کامل کار حضوری در ماه فوریه، در حال از سرگیری فعالیت های تحقیقاتی حضوری است. اعلامیه قطعی در خصوص برگزاری کلاس های حضوری یا مجازی، به زودی اعلام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar