ساسکچوان برنامه جدید مهاجرتی راه‌اندازی می‌کند
12 مارس 2022 - 4:09
بازدید 482
8
مسیر استعداد تکنولوژی (Tech Talent Pathway) یک گزینه مهاجرتی جدید است که راه را در ۱۱ شغل برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی باز می‌کند که مایل به نقل مکان به ساسکاچوان هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

مسیر استعداد تکنولوژی (Tech Talent Pathway) یک گزینه مهاجرتی جدید است که راه را در ۱۱ شغل برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی باز می‌کند که مایل به نقل مکان به ساسکاچوان هستند.

در تاریخ ۷ مارس ۲۰۲۲، ساسکاچوان مسیر جدید استعداد تکنولوژی را تحت برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP) راه‌اندازی کرد تا نیروی کار در حوزه تکنولوژی را به این استان جذب کند. مسیر استعداد تکنولوژی برای رفع کمبودهای حیاتی نیروی کار در بخش تکنولوژیِ ساسکاچوان در نظر گرفته شده است. با این مسیر جدید برای اقامت دائم برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی، کارفرمایان بخش‌های فناوری و نوآوریِ ساسکاچوان می‌توانند افراد مستعد بیشتری را برای حمایت از رشد ساسکاچوان و افزایش امکان رقابت این استان در سطح جهانی جذب کنند.

وزیر مهاجرت و آموزش شغلی، جرمی هریسون، در بیانیه‌ای گفته است: همچنان که ساسکاچوان پیامدهای همه‌گیری کرونا را پشت سر می‌گذارد، بخش تکنولوژی ما یک محرک مهم برای رشد اقتصادی خواهد بود. مسیر جدید استعداد تکنولوژی، یک برنامه اختصاصی است که امکان جذب افراد بسیار بااستعداد در بخش پر رونق تکنولوژی را برای کارفرمایان ساسکاچوان فراهم می‌کند.

برنامه جدید، روند مهاجرت را برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی که پیشاپیش در ساسکاچوان کار می‌کنند و همچنین افرادی که از خارج از کانادا استخدام می‌شوند، تسهیل و تسریع می‌کند.

دکتر آرون ژنست، رئیس SaskTech در همین بیانیه گفته است: اقتصاد ساسکاچوان به توانایی ما در جذب و حفظ مهاجران با مهارت بالا متکی است که مهارت‌های تخصصی را برای کشور و نیروی کار ما به ارمغان می‌آورند. مسیر استعداد فناوری یک مزیت برای رقابت در سطح جهانی برای صنایع ساسکاچوان و در کانادا منحصر به فرد است. این مسیر روند مهاجرت را ساده و ثابت می‌کند که ما می‌خواهیم مهاجران در استان ما مانده و در نوآوری برای ساسکاچوان و صدور آن به جهان، به ما بپیوندند.

معیارهای برنامه استعداد تکنولوژی

متقاضیان مسیر استعداد تکنولوژی باید شرایط زیر را داشته باشند:

⦁ نامه تائید شغل (Job Approval Letter) از اداره مهاجرت ساسکاچوان، مخصوص کارفرما، برای یک شغل واجد شرایط در بخش تکنولوژی
⦁ مدرک زبان در سطح حداقل CLB 5، اگر متقاضی به هنگام درخواست در ساسکاچوان کار نمی‌کند یا CLB 7 اگر برای اکسپرس انتری درخواست می‌دهد
⦁ حداقل یک سال سابقه کار در شغل مورد نظر در پنج سال گذشته یا شش ماه کار در ساسکاچوان.

⦁ تحصیلات دانشگاهی

⦁ شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای ساسکاچوان (برای مهندسان کامپیوتر، نرم‌افزار، برق و الکترونیک واجد شرایط)

اداره مهاجرت ساسکاچوان می‌گوید معیارهای برنامه می‌توانند در هر زمانی تغییر کنند، اما تصمیم‌گیرندگان از اطلاعاتی برای پردازش درخواست‌ها استفاده خواهند کرد که در زمانِ دریافت هر درخواست در وب‌سایت دولتی موجود است.
دولت فدرال و اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، میزان مهاجرانی را تعیین می‌کند که ساسکاچوان می‌تواند هر سال پذیرش کند. اداره مهاجرت ساسکاچوان می‌گوید هیچ تضمینی وجود ندارد که یک درخواست حتماً به دریافت گواهی استانی ختم شود.

۱۱ شغل واجد شرایط

متقاضیان در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل زیر می‌توانند برای مسیر استعداد تکنولوژی ساسکاچوان درخواست دهند:

۰۲۱۳ مدیران سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتری
۲۱۳۳ مهندسان برق و الکترونیک
۲۱۴۷ مهندسان کامپیوتر (به‌جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار)
۲۱۷۱ تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی
۲۱۷۲ تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده
۲۱۷۳ مهندسان و طراحان نرم‌افزار
۲۱۷۴ برنامه‌نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی
۲۱۷۵ طراحان و توسعه‌دهندگان وب
۲۲۸۱ تکنسین‌های شبکه‌های کامپیوتری
۲۲۸۲ تکنسین‌های پشتیبانی کاربر
۲۲۸۳ تکنسین‌های آزمایش سیستم اطلاعاتی

معیارهای بیشتر

اگر در خارج از کانادا زندگی می‌کنید و یا در داخل کانادا زندگی می‌کنید و دارای وضعیت قانونی هستید و متقاضی پناهندگی نیستید، می‌توانید واجد شرایط این برنامه باشید. برای درخواست، به یک پیشنهاد شغلی برای یک شغل دائمیِ تمام‌وقت در بخش تکنولوژی یا نوآوری از ساسکاچوان نیاز دارید، صرف نظر از اینکه از طریق اکسپرس انتری درخواست می‌دهید یا یک روش دیگر. همچنین به یک “نامه تائید شغل” معتبر از اداره مهاجرت ساسکاچوان نیاز دارید که قصد شما را برای کار و اقامت در ساسکاچوان نشان دهد.

اگر از ساسکاچوان درخواست می‌دهید، باید هم‌زمان در این استان مشغول به کار بوده و حداقل شش ماه به صورت تمام‌وقت برای کارفرمایی کار کرده باشید که شغل مورد نظر را به شما پیشنهاد می‌دهد. طبق گفته دولت، تمام‌وقت به معنای حداقل ۳۰ ساعت در هفته است. اگر کمتر از شش ماه برای کارفرمای پشتیبان خود کار کرده‌اید، باید حداقل یک سال سابقه کار در شغل خود در پنج سال گذشته داشته باشید.

اگر از استان‌های دیگر کانادا یا خارج از کانادا درخواست می‌دهید، به یک سال سابقه کارِ مرتبط با شغل مورد نظر، در پنج سال گذشته نیاز دارید.
کسانی که در حال حاضر مشغول به کار هستند، باید شرایط زبان تعیین‌شده از طرف کارفرمای خود را داشته باشند. اگر به هنگام درخواست برای کارفرمای ارائه‌دهنده شغل کار نمی‌کنید، دانش زبان شما باید در سطح CLB 5 یا بالاتر در انگلیسی یا فرانسوی باشد.

شرایط مجوز حرفه‌ای ساسکاچوان

اگر شغل شما ایجاب می‌کند، باید واجد شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای ساسکاچوان باشید. مهندسان کامپیوتر، مهندسان نرم‌افزار (به‌جز طراحان)، و مهندسان برق و الکترونیک ملزم خواهند بود:

⦁ نامه‌ای از انجمن مهندسان و زمین شناسان حرفه‌ای ساسکاچوان (APEGS) ارائه دهند که نشان دهد درخواستی به عنوان “مهندسِ تحت آموزش” ارائه شده است.
⦁ نامه‌ای از APEGS ارائه دهند که نشان دهد “امتحانات تائیدی” برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

همچنین تحصیلات دانشگاهی آن‌ها باید به شغل پیشنهادشده مربوط باشد، که می‌تواند مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد. یا هر مدرک تحصیلی که به دو یا سه سال تحصیل در دانشگاه، کالج و یا دانشکده فنی و حرفه‌ای یا سایر مؤسسات آموزش عالی نیاز دارد.

شرایط برای متقاضیان اکسپرس انتری

افرادی که در مجموعه اکسپرس انتری پذیرفته شده‌اند نیز می‌توانند از طریق این برنامه اقدام کنند. الزامات برنامه برای این افراد متفاوت است. پردازش درخواست‌های اکسپرس انتری برای اقامت دائم، در اولویت اداره مهاجرت کانادا قرار گرفته‌اند. اگرچه استاندارد پردازش درخواست‌ها قاعدتاً باید شش ماه یا کمتر باشد، اما در حال حاضر اداره مهاجرت با انباشت پرونده‌های مهاجرتی روبرو است که زمان پردازش را طولانی‌تر می‌کند. شان فریزر، وزیر مهاجرت، گفته که وب‌سایت این اداره در ماه‌های آینده به‌روز خواهد شد.

به عنوان متقاضی اکسپرس انتری، اگر در خارج از کانادا زندگی می‌کنید یا مدرکی دال بر وضعیت قانونی در کانادا دارید و مدعی پناهندگی نیستید، می‌توانید واجد شرایط این برنامه باشید:

⦁ شماره پروفایل اکسپرس انتری و کد کاریابی معتبر داشته باشید
⦁ مدرک زبان متناسب با شرایط اکسپرس انتری داشته باشید

برای ایجاد پروفایل در سیستم اکسپرس انتری، باید شرایط یکی از برنامه‌های مدیریت‌شده توسط اکسپرس انتری را داشته باشید. نیروی کار فنی معمولاً واجد شرایط برنامه نیروی کار متخصص فدرال یا برنامه تجربه کانادایی هستند. سومین برنامه مدیریت‌شده توسط اکسپرس انتری، برنامه نیروی کار فنی فدرال، عمدتاً برای نیروی فنی مناسب است که واجد شرایط هیچ یک از دو مورد دیگر نیستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar